×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
امام جمعه دشتستان: تنها راه مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی، جهاد و مقاومت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ در خطبه دوم نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۲/۰۹ مطرح شد:

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۲/۰۹ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ *دوشنبه عید سعید فطر*

🔸 امیرمومنان علی علیه السلام شرط استفاده از مواهب عید فطر را برای کسانی می دانند که روزه و عبادت آنان در ماه رمضان مقبول درگاه احدیت باشد:
«إِنَّمَا هُوَ عِیدٌ لِمَنْ قَبِلَ اللَّهُ صِیَامَهُ وَ شَکَرَ قِیَامَهُ؛ وَ کُلُّ یَوْمٍ لَا یُعْصَى اللَّهُ فِیهِ فَهُوَ عِیدٌ» (نهج البلاغه حکمت ۴۲۸)
(این عید کسى است که خدا روزه اش را پذیرفته، و نماز او را ستوده است، و هر روز که خدا را نافرمانى نکنند، آن روز عید است.)

🔹 از این روایت می توان دریافت که استفاده از مواهب عید فطر تنها در صورتی امکان پذیر است که اعمال فرد مسلمان در ماه مبارک رمضان مورد قبول درگاه احدیت قرار گرفته باشد.

۲️⃣ *11 اردیبهشت روز کارگر*

🔸 کارگران از جمله با ارزش ترین و شریف ترین اقشار جامعه هستند که با دست رنج خود هم روزی حلال کسب می کنند و هم در چرخش اقتصاد کشور سهیم هستند.

🔹 نبی مکرم (ص) فرمودند:

– «أطیَبُ الکَسبِ عَمَلُ الرجُلِ بیَدِهِ و کُلُّ بَیعٍ مَبرورٍ» (کنز العمّال : ۹۱۹۶٫)
(پاکترین کسب و درآمد، دسترنج آدمى است و هر معامله اى که با درستکارى همراه باشد.)

– «مَن أکَلَ مِن کَدِّ یَدِهِ ، کانَ یومَ القِیامهِ فی عِدادِ الأنبیاءِ و یَأخُذُ ثَوابَ الأنبیاءِ» (جامع الأخبار: ۳۹۰/۱۰۸۸ .)
(هرکه از دسترنج خود، گذران زندگى کند ، روز قیامت در شمار پیامبران باشد و پاداش پیامبران بگیرد .)

🔸 کارگران عزیز بیشترین نقش در تحقق شعار سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین دارند.

۳️⃣ *12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری*

🔹چهار ویژگی شهید مطهری در میدان جهاد تبیین:

۱- اسلام شناسی
شهید مطهری یک اسلام شناس کامل و آشنا به همه زوایای اسلام بود و به همین جهت می توانست انحرافات و التقاطات فکری و اعتقادی را شناسایی و تبیین نماید.

۲- زمان شناسی
شناخت زمان و مقتضیات آن از دیگر ویژگی های ممتاز آن معلم انقلاب بود، شهید مطهری همواره همراه با زمان حرکت می کرد و حتی در برخی از عرصه ها جلوتر از زمان خود می اندیشید.

۳- جریان شناسی
در هر دوره ای عناصر معاند، سودجو و یا جاهل جریان های فکری ای را برای انزوای اندیشه ناب اسلامی ایجاد می کنند از قبیل فرقه های وهابی، بهایی، صوفی گری
استاد مطهری در شناخت جریان های فکری ، سیاسی، مهارتی مثال زدنی داشت و با دقت نسبت به جریان های معاصر خود مطالعه و به پاسخگویی اهتمام می ورزید.

۴- دشمن شناسی
این که قرآن کریم حدود هزار و پانصد آیه پیرامون دشمن شناسی دارد و سیصد آیه آن به پدیده نفاق پرداخته بیان کننده اهمیت این مقوله است.
یکی از ویژگی های برجسته استاد مطهری دشمن شناسی بود که توانست با نگاه تیزبین خود انواع دشمن ها و دشمنی ها را شناخته و به موقع و با روشی مناسب در برابر آن قد علم کند.

۴️⃣ *12 اردیبهشت روز معلم*

🔸 معلم تراز انقلاب اسلامی

یکی از اهداف حیاتی برای انقلاب اسلامی تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید بوده است.

از همین رو برای این هدف، داشتن معلمین و مربیانی متناسب با ویژگی های معلم تراز در تعلیم و تربیت اسلامی یک امر ضروری است تا بتوان نسل مومن و انقلابی را برای آینده فراهم کرد.

🔹 رهبری: یک کشور اگر بخواهد به سرافرازی برسد، به رفاه و غنا برسد، به علم و تفوّق علمی منتهی شود، اگر بخواهد مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند و متفکر تحویل جامعه‌ی بشری دهد، باید این زیرساخت اصلی را درست کند؛ زیرساخت تعلیم دوران کودکی و نوجوانی. این، شأن معلم است.

🔸 نبی مکرم (ص): « إنَّ اللّه َ و مَلائکَتَهُ حَتَّى النَّملَهَ فِی جُحرِها و حَتَّى الحوتَ فِی البَحرِ یُصَلّونَ عَلى مُعَلِّمِ النّاسِ الخَیرَ» (کنز العمّال : ۲۸۷۳۶٫)
(خداوند و فرشتگانِ او و حتى مور در لانه اش و حتى ماهى در دریا، بر کسى که به مردم خیر و خوبى بیاموزد درود مى فرستند.)

۵️⃣ *روز قدس*

🔹 راه حل مسئله فلسطین

راه حل مسئله فلسطین یک راه بیشتر نیست، فلسطین از نحر تا بحر است و قدس هم بلاشک پایتخت آن است.

🔸 این سرزمین باید به صاحبان اصلی اش بازگردد، باید با انحلال و زوال دولت صهیونیستی، آواره های فلسطینی به کشورشان برگردند و ملت فلسطین که صاحبان اصلی فلسطین اند یک دولت فلسطین در همه این سرزمین تشکیل دهند.

🔹 همه بدانند در قبال رژیم اشغالگر صهیونیستی هیچ راهکاری غیر از جهاد و مقاومت وجود ندارد.

🔸 امروز وجود اسرائیل از لحاظ اسلامی، انسانی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی یک خطر بزرگ برای ملت ها و کشورهای منطقه است، به حول و قوه الهی این غده سرطانی از هر روز ضعیف تر و شکننده تر است.

🔹 رژیم صهیونیستی همچون حامی اصلی اش آمریکا رو به افول و نابودی است حضرت آقا در سال ۱۳۹۴ سال شمار نابودی اسرائیل را تبیین نمودند و فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

🔸 به فضل الهی در سال ۱۴۱۹ هـ .ش چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و امت اسلامی جشن پیروزی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی خواهند گرفت ….

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.