×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه دشتستان: باید مسؤولین امر در اندیشه تحول اساسی و زیربنایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان باشند و تصاویر تجلیل از کادر درمان

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ در خطبه دوم نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۰۸ مطرح شد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ امام جمعه دشتستان: باید مسؤولین امر در اندیشه تحول اساسی و زیربنایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان باشند.

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۰۸ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ *حلول ماه رجب*

– نبی اکرم (ص): «رَجَبٌ شَهرُ اللّه ِ الأصَبُّ یَصُبُّ اللّه ُ فِیهِ الرَّحمَهَ عَلى عِبادِهِ» (عیون اخبارالرضا علیه السلام ، ج ۲ ، ص ۷۱)
(رجب ماه بارش رحمت الهى است. خداوند در این ماه رحمت خود را بر بندگانش فرو مى ریزد.)

– امام کاظم (ع): «رَجَبٌ شَهرٌ عَظیمٌ یُضاعِفُ اللّه ُ فیهِ الحَسَناتَ و یَمحُو فیهِ السَّیِّئاتَ» (کتاب من لایحضره الفقیه ، ج ۲ ، ص ۹۲)
(رجب ماه بزرگى است که خداوند [پاداش] نیکى ها را در آن دو چندان و گناهان را پاک مى کند .)

۲️⃣ *میلاد امام محمد باقر (ع)*

– پیامبر (ص): «یا جابر فَإِذَا لَقِیتَهُ (امام باقر) فَأَقْرِأهُ مِنِّی اَلسَّلاَمَ» (بحارالانوار ج۴۶ ص۲۲۲)
(ای جابر آنگاه که (امام باقر) دیدار کردى سلام مرا به او برسان.)

– امام باقر (ع): «و اللّه یا جابر لقد اعطانی اللّه علم ماکان و ما هو کائن الی یوم القیامه» (بحارالانوار ج ۴۶ ص ۲۹۶)
(ای جابر به خدا سوگند خداوند علم گذشته و آینده تا روز قیامت را به من عطا کرده است.)

۳️⃣ *دهه فجر*

دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه مبارزات بی امان ملت ایران در طول سالیان متمادی با استعمار و استبداد می باشد.

انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی پدیده مبارکی است که ملت ایران در طول بیش از چهار دهه با تمام وجود از آن حراست نموده و هزینه های سنگینی پرداخت نموده است.

امروزه نظام جمهوری اسلامی امید به آینده را در دل تمامی مظلومان و محرومان جهان و منطقه به وجود آورده است.

امروزه نظام جمهوری اسلامی جهت احقاق حقوق مسلمانان مظلوم غرب آسیا و مقابله با ستمگری ها و زیاده خواهی های جبهه استکبار جهانی با تمامی حاکمان مستکبر و ستمگر درگیر شده و آنان را با شکستهای مفتضحانه مواجه ساخته است.

– چند رسالت مهم:

۱- پای این انقلاب و نظام اسلامی خون های زیادی ریخته شده و تاوان سنگینی پرداخت شده است.

۲- ملت ایران برای به نتیجه رساندن انقلاب و نظام اسلامی مظلومیت های بی شماری را در طول بیش از چهار دهه متحمل شده است.

۳- این انقلاب و نظام اسلامی و ملت ایران، دشمنان قسم خورده ای دارند که بارها نشان داده اند لحظه ای از توطئه علیه آنان غفلت نکرده و نمی کنند.

۴- انتقال آموزه ها و ارزش های انقلاب اسلامی به نسلهای آینده رسالت تمامی انقلابیون و آحاد ملت ایران است که رهبری معظم تحت عنوان جهاد تبیین مطرح نمودند.

۵- چهار دهه تجربه، نشان داده عامل اساسی پیروزی ها در برابر بحران ها و توطئه های پیچیده دشمنان، وحدت ملت ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه است.

۴️⃣ *مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان*

متاسفانه چند سالی است دانشگاه آزاد شعبه دشتستان به دلیل کم لطفی و بی مهری های مسؤولان استانی سیر نزولی نموده و دچار مشکلات عدیده مدیریتی و مالی شده است.

دانشگاهی که در دهه ۸۰ دومین واحد مطرح استان بود و هزاران دانشجو در رشته های مختلف در آن اشتغال به تحصیل و فارغ التحصیل شدند.

دانشگاهی با چند ساختمان عریض و طویل در زمینی بیش از ۲۰ هکتار و در اختیار داشتن ۷۰ هکتار زمین کشاورزی، اکنون وضعیتش به جایی رسیده که برای نگهداری و دوام خود اموال و داراییهای خود را در معرض فروش قرار داده و به تعدیل و یا انتقال نیروهای خود تن دهد و دیگر هیچ گونه رشد و افزایش رشته ای در این چند سال نداشته است.

تا زمانی که مدیران استانی به واحد دشتستان به نگاه یک رقیب و مزاحم نظر داشته باشند تغییر پی در پی مدیران واحد، هیچ مشکلی از این دانشگاه را حل نمی کند بنابراین مسؤولین امر باید در اندیشه تحول اساسی و زیربنایی در این دانشگاه باشند و از تنگ نظری و ممانعت از پیشرفت این واحد دست بردارند.

چنانچه این رویه اصلاح نشود و با همین روند بخواهند با این دانشگاه برخورد کنند این واحد رو به تعطیلی و نابودی خواهد کشید و با تغییر یک یا دو مدیر مشکل حل نخواهد شد.

۵️⃣ *مظلومیت مردم مظلوم یمن*

متاسفانه در حملات اخیر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی ده ها نفر از زنان و کودکان و غیر نظامیان به شهادت رسیده و صدها نفر از مردم بیگناه صنعا و دیگر شهرها مجروح شدند.

هدف ائتلاف سعودی از این جنایات انحراف افکار عمومی جهان از شکست های پیاپی خود در یمن و تحت فشار قرار دادن انصارالله است این البته رویایی است که برای متجاوزان یمن تبدیل به کابوس خواهد شد.

آل سعود چاره ای جز پذیرش آتش بس ندارد و خود را باید برای شکست بزرگ دیگری آماده کند.

۶️⃣ *هشدار بروز پیک ششم کرونا*

مقام های مسؤول از افزایش تصاعدی و انفجاری آمار مبتلایان اُمیکرون در ایران خبر می دهند و بعد از چند هفته حذف رنگ قرمز از نقشه کرونا بار دیگر نقاطی از ایران به رنگ های زرد و نارنجی و قرمز درآمده است.

لذا لازم است مردم عزیز همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نموده و نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا تسریع نمایند و از ساده انگاری این بیماری پرهیز شود.

۷️⃣ *تبریک صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی*

صعود غرورآفرین تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی را به ملت و دولت به ویژه ورزشکاران و قهرمانان ملی تبریک می گویم.

و اما در حاشیه مراسم نمازجمعه برازجان مورخه (۱۴۰۰/۱۱/۰۸) به مناسبت ایام فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در آستانه دهه مبارک فجر با حضور حجه الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان از تعدادی از کادر درمان به ویژه افرادی که نام فاطمه را برای خود و فرزندشان برگزیده اند توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان تجلیل بعمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.