×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
جلسه سیاستگذاری در حوزه جوانان و نوجوانان دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، امام جمعه دشتستان در این جلسه جوانان و نوجوانان را به عنوان یکی از سرمایه -های اصلی هر جامعه عنوان کرد و گفت: جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی نقش های متفاوت دارند که حضور و اثرگذاری آنها در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر همه عیان است.

حجت الاسلام حسن مصلح اظهار داشت: جوانان و نوجوانان زمینه های رشد و کمال را دارند و فطرتاً خداجو و حق جو خلق شده اند و بستگی دارد که چگونه تربیت شوند که در آینده فردی مثبت و اهل حق و حقیت باشند.

وی در جریان پیروی انقلاب اسلامی نقش جوانان و نوجوانان را بیشتر از سایر اقشار دانست و گفت: در کشور ما نسل جوان و نوجوان سهم بزرگی از تحولات و پیشرفت های کشور را بر عهده داشته و شاهد حضور جوانان در عرصههای مختلف از شکلگیری انقلاب گرفته تا پیروزی آن و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتستان خاطرنشنان کرد: امروز بخش عظیمی از جمعیت کشور را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند و اینها هم نوک حمله فرهنگی دشمن قرار گرفته اند که باید بیشتر نسبت به آنان حساس و برای آنها برنامه های مختلف فرهنگی داشته باشیم.

مصلح افزود: امروز جوان و نوجوان ما بیشترین وقت خود را صرف فضای مجازی می کند که این امربه دلیل نداشتن حد و مرز می تواند خطرات زیادی را برایش در پی داشته باشد که این امر با مجازی شدن کلاس های درس چندبرابر شده است.

وی این امر را در کاهش معنویت و اعتقادات مذهبی جوانان و نوجوانان مهم عنوان کرد و اظهار داشت: فضای مجازی یک تصویر غیرواقعی برای افراد ایجاد می‌کند که بدنبال برقراری ارتباط با یکدیگر و یا استفاده از محتویات آن هستند، اما در نهایت چیزی جز ضرر برای آنها ندارد زیرا روش استفاده صحیح به آنها آموزش داده نشده است.

امام جمعه دشتستان اضافه کرد: بسیاری از خانواده ها هم تحت تاثیر فیلم و سریال های ماهواره ای قرار گرفته و معنویت و اعتقادات دینی در بین آنها کمرنگ شده و تبعات منفی بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.

مصلح افزود: ماحصل تمامی جلسات و مصوبات کمیته فرهنگی شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان باید تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی باشد .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان هم در این جلسه نیروی جوان و نوجوان را از مولفه های توسعه پایدار هر جامعه دانست و گفت: جوانان بهترین منابع انسانی در زندگی جمعی محسوب می‌شوند، سهم مؤثری در تضمین حیات فرهنگی و ملی آن کشور دارند.

سهراب باقری خاطرنشان کرد: جوانان این مرزوبوم فعال، پرتلاش و با استعداد بوده و می‌توانند نقش موثری در پیشرفت کشور و تبدیل شدن به کشوری قدرتمند و توسعه یافته ایفا کنند .

وی طرح ابتکاری دانش آموز تراز  انقلاب اسلامی را به عنوان پیوست عملی منسجم مبتنی بر سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: باید تمامی فعالیت های تربیتی و فرهنگی حول محور این دو سند برنامه ریزی و اجرا گردد .

در پایان این نشست علاوه بر بیان نظرات اعضاء این کارگروه، از پوستر دومین دوره طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی شهرستان دشتستان رونمایی شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.