×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تصاویر و جزئیات نشست رییس و کارکنان اداره اوقاف شهرستان با فرماندار دشتستان به مناسبت هفته وقف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام: روز یکشنبه ۱۸ مهرماه ، به مناسبت هفته وقف، نشست رییس و کارکنان اداره اوقاف شهرستان با فرماندار دشتستان برگزار شد.

براساس این گزارش: در این نشست فتح اله نوروزی رییس شورای اداری دشتستان‌ ضمن تقدیر از تلاشهای مجموعه اداره اوقاف، به مباحثی در رابطه با فرهنگ وقف در جامعه اسلامی پرداخته و خاطر نشان کرد: مساله وقف ریشه در فرهنگ دینی ما دارد، چنانکه در طول سالیان متمادی موقوفات زیادی از طرف مردم مسلمان انجام شده است. در این دیدار فرماندار ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه ربیع الاول و تبریک هفته وقف بر احیای سنت حسنه وقف تاکید نمود و گفت ، وقف از قدمت بالایی برخوردار است.

نورزی افزود ، وبسیار مورد توجه خاص مردم به این سنت حسنه می باشد وی بر لزوم توجه و بازنگری، مطالعه جدی و دقیق در فرهنگ وقف را مرهون تلاش مدیران دانست و افزود وضعیت فعلی جامعه نیازمند موقوفات تازه ای مانند موقوفات فرهنگی و اجتماعی می باشد که با همت مردم کانون خانواده هایی که از نظر تمکن مالی نیازمند توجه ویژه میباشند برخوردار شوند.

نوروزی بقاع متبرکه و مساجد را  پایگاه‌های فرهنگی و مذهبی اجتماعی دانست و گفت، باید  اجرای برنامه های فرهنگی ، مانند مسابقات قرآنی و و ارائه برنامه های مذهبی در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه باشد تاشاهد ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم؛ اطلاع رسانی موقافات را با استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها یک فرصت دانست وعنوان داشت : اگر اطلاع رسانی از موقافات در سطح شهرستان بخوبی انجام گیرد ومردم محوری باشد.

فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به وفور اماکن و بقاع متبرکه در شهرستان ، اظهار داشت: وجود فضای کافی و نیز حضور مردم در این اماکن، ظرفیت خوبی برای فعالیتهای فرهنگی و مذهبی است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همیاری و همراهی و مشارکت مجموعه مسئولان شهرستان ، بتوانیم در زمینه وقف ، قدم های بیشتری را برداریم.

در این نشست رومزی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز گزارشی در رابطه با عملکرد یکساله اداره اوقاف دشتستان ارایه داد و از مردم مومن و خیرین نیک اندیش دعوت به مشارکت بیشتر به این فرهنگ اسلامی نمود.

بهروز رومزی رییس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی امامزادگان وموقوفات از جمله موقافات انتفاعی، مساجد و حسینیه هاوموقوفات منفعتی دارای نیتهای عام المنفعه که اداره اوقاف شهرستان دشتستان نیز متولی ۱۰۰امامزاده وبقاع متبرکه و۳۰۰مسجد۲۰۰حسینیه و۱۵۰موقوفه دارای نیت می‌باشد که از این ۱۵۰موقوفه ۳۰موقوفه قابلیت درآمدزایی داشته که ازدرآمدآنها اجرای نیات کمکهای بی بضاعت به مستمندان کمکهای تحصیلی دانش آموزی ونیات مذهبی انجام می گیرد.

ازحسنهای این موقوفات این است که درصورت امکان اجرای نیات موقوفات اداره اوقاف خدمات آنی به جامعه نیازمند صورت می دهد در دشتستان موقوفات با عمر ۷۰الی ۱۰۰ساله هست که اداره اوقاف از درآمد آنها خدمات جامعه را تامین می کندبااینکه ۱۰۰سال از عمر واقفین خیراندیش از دنیا کوتاه شده اما املاک وقفی آنها سالهاست که مایه خیرونیکی برای آنها در آخرت گردیده است لذا مسئله وقف خیلی میتواند تاثیرات تعالی برای جامعه داشته باشد.لذا اداره اوقاف شهرستان تلاش دارد که موقوفات فاقد درآمد را با حمایت سرمایه گذاران تبدیل به احسن یا با سرمایه گذاری مشارکت احیا نماید که مهمترین آن کاروانسرای مشیر برازجان وموقوفه ۲۰۸هکتاری کشاورزی دشت گل در دهستان دهرودعلیا بخش تنگ ارم می باشد.در آخر مجموعه اداره اوقاف شهرستان از همه کسانی که در ترویج فرهنگ وقف همکاری و حمایت میکنند کمال تشکر و قدردانی به عمل می آورد .

روابط عمومی فرمانداری دشتستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.