×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سخنرانی خطبه های نماز جمعه برازجان توسط خطیب توانمند دشتستان حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه شهرستان دشتستان

  پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : خطبه های نماز جمعه این هفته برازجان توسط خطیب توانمند دشتستان حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان بدین شرح اعلام شد . 

در ابتدا ایشان رحلت پیامبر اعظم امام حسن مجتبی و حضرت امام علی بن موسی الرضا را بدین شرح تسلیت عرض داشتند . 

نقل یک روایت در معرفی اهل بیت ( ع ) از پیامبر اعظم مَنْ أَحَبَّ أَنْ یَرْکَبَ سَفِینَهَ النَّجَاهِ وَ یَسْتَمْسِکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقى‏ وَ یَعْتَصِمَ بِحَبْلِ اللَّهِ الْمَتِینِ فَلْیُوَالِ عَلِیّاً بَعْدِی وَ لْیُعَادِ عَدُوَّهُ وَ لْیَأْتَمَّ بِالْأَئِمَّهِ الْهُدَاهِ مِنْ وُلْدِهِ فَإِنَّهُمْ خُلَفَائِی وَ أَوْصِیَائِی وَ حُجَجُ اللَّهِ عَلَى الْخَلْقِ بَعْدِی وَ سَادَهُ أُمَّتِی وَ قَادَهُ الْأَتْقِیَاءِ إِلَى الْجَنَّهِ حِزْبُهُمْ حِزْبِی وَ حِزْبِی حِزْبُ اللَّهِ وَ حِزْبُ أَعْدَائِهِمْ حِزْبُ الشَّیْطَانِ.»

معنی این آیه در روایت این عزیزان به این معنی است که : هر کس دوست دارد به کشتى نجات سوار شود و به دستگیره محکم چنگ بزند و با ریسمان قوى الهى خود را حفظ کند، باید بعد از من علىّ را دوست بدارد و دشمنان علىّ را دشمن خود برگزیند و به ائمّه هدایتگر، که از فرزندان اویند، تأسّى نماید و آنان را امام خود برگزیند، زیرا آنان خلفاء و اوصیاء من، و بعد از من حجّت‏هاى خدا بر خلق بوده و سرور امّت و رهبر متّقین بسوى بهشت هستند، حزب آنان حزب من و حزب من حزب خداست، و حزب دشمنان ایشان حزب شیطان است.

امروز جمعه ۹ مهر روز سالمندان است و در باب این روز خطیب نماز جمعه برازجان حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان در سخنرانی پیش خطبه های نماز جمعه افزود :

مکتب اسلام عنایت ویژه ای به سالمندان دارد و نبی اکرم فرمودند البَرَکَهُ مَعَ أکابِرِکُم به این معنی اسن برکت زندگی همراه پیران شما است و در ادامه روز سالمند افزودند : الشیخ فی اهله کالنبی فی امته و این حدیث شریف اشاره دارد به این که هر سالمندی در میان قومش هماند پیغمبراست در میان امتش

 

امام جمعه دشتستان : در باب ۱۳ مهر آغاز هفته نیروی انتظامی چنین یاداور شد .

از پیامبر اکرم ( ص ) نقل شده است : نِعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَه و این حدیث شریف اشاره دارد به اینکه دو نعمت است که ناشناخته است ، امنیت و تندرستی .
حجت الاسلام مصلح افزود : نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَهُ : دو نعمت است که امنیت و تندرستی سپاس و شکر آن به جا آورده نمی شود .
تقدیر از تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی که با فعایت خستگی ناپذیر و مجاهدت خود حافظ امنیت جان و مال و ناموس مردم هستند و به سهم خود از فرماندهی انتظامی شهرستان ، فرماندهان پاسگاه ها و همه پرسنل خدوم آن سپاس گذارم ، که همواره در خدمت مردم بوده و قضیه بیماری منحوس کرونا نیز تلاش مضاعف داشته اند .
۱۵ مهر روز روستا و عشایر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان در باب این روز چنین یادارور شد :
عشایر و روستائیان بیشترین خدمت را به کشور و مملکت دارند باید قدرشان شناخته شود و دولتمردان پیش از این به مشکلات آنها توجه کنند و به فرموده امام خمینی ( ره ) عشایر ذخایر انقلاب هستند .
وی افزود : برای حمایت از عشایر و روستائیان باید جهاد سازندگی احیاء شود ، این جهاد کشاورزی موجود از حیث ساختاری و مدیریتی فلج است و قادر به حل مشکلات کشاورزان و دامداران و روستائیان نیست .
خطیب توانمد نماز جمعه دشتستان درباب نوجوان ۱۵ ساله ایذه ای شهید علی لندی افزود : علی لندی با ایثارو خود گذشتگی برای نجات جان دو انسان دیگر به دل آتش زد و خود بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : حجت الاسلام مطلح افزود : اقدام شجاعانه این نوجوان شهید ایذه ای ، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه شهید محمد حسین فهمیده و بهنام محمدی را زنده کرد .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : امام جمعه دشتستان در توصیف رحلت علامه حسن زاده آملی از سخنان ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی حضرت ایت الله سید علی خامنه ای مواردی یادادور شد که رهبر انقلاب فرمودند : روحانی دانشمند و ذوفنون ، عالم ربانی ، حکیم ، جامع علوم معقول و منفقول صاحب اثر سنگین و آثار گرانقدر سالک توحیدی می باشد .
وی افزود : زندگی سراسر پر افتخار این حکیم آلهی ، منجم ، ریاضی دان ، عارف ، فقیه مفسر و محدث و در یک نگاه گلی سیری فلسفی و عرفانی است .
در پایان در باب علامه آملی ابراز داشت : که بر مدار معرفت نفس می گرددو مصداق این کلام مولا علی گفت : من عرف نفسه فقد عرف ربه (هرکس خود را بشناسد، قطعاً خدایش را خواهد شناخت )

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام امام جمعه دشتشتان در پایان خطبه های این روز در مورد سفر هفته آینده رئیس جمهور محترم به بوشهر خواهد آمد  بدین شرح بیاناتی ابراز داشت .

حجت الاسلام مصلح یاداور شد : این نوع سفرهای استانی قطعا مایه خیر و برکت برای کشور و مناطقی محروم می باشد .
خطیب توانمد دشتستان افزود : مسئولان استان با هماهنگی و برنامه ریزی لازم حداکثر استفاده از این فرصت را به عمل آورند و می بایست در این سفر بیشتر به امور زیر بنایی و مشکلات اساسی مردم از قبیل : آب شرب و کشاورزی ، برق ، اشتغال جوانان ، مسکن جوانان ، رفع تبیض و بی عدالتی نسبت به مناطق محروم ، مسئله عمل به تعهد پارس جنوبی نسبت به کارگیری جوانان بومی ، راه آهن و سد دالکی ، مشکل ملوانان ، شهرک صنعتی خرما ، تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان ، احداث تکمیل سدهای نیمه تمام و حمایت و فعال نمودن شرکت های تعطیل و نیمه تعطیل و تکمیل و پرژه های مسکن مهر و توجه ویژه به بخش های بوشکان و اهرم نمود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.