×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تصاویر مراسم تجلیل از خانودهای معظم فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس شهرستان دشتستان

 پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از خانواده های معظم فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس شهرستان باحضور فرماندار دشتستان، فرماندهی سپاه جوادالائمه در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزار گردید ……

در جلسه مراسم امروز صبح روز چهارشنبه ۷ مهرماه ،به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ مراسم تجلیل و تکریم از خانواده های معظم فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس شهرستان باحضور فتح اله نوروزی فرماندار دشتستان، سرهنگ غلامپور فرماندهی سپاه جوادالائمه شهرستان، زراعتگر معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری، ملک زاده رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، بنافی نائب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان و بسیجیان با خاطره گویی از زبان حال خانواده های شهید و ایثارگران دوران دفاع مقدس در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد……..

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام سرهنگ غلامپور فرمانده سپاه جوادالائمه دشتستان در این محفل ابراز داشت خانواده های معظم شهدا جزء گروه اصلی ایثارگران دوران دفاع محصوب می شوند . هفته دفاع مقدس را خدمت همه عزیزان در این محفل و مردم ایران زمین تبریک عرض می داردم و  خوش آمد عرض می دارم خدمت خانواده معظم شهدای شهرستان دشتستان که در این محفل خدمت این دوستان هستیم .

فرمانده سپاه جواد الائمه دشتستان افزود،فداکاری که فرزندان برومند شما با پرودرگار خویش انجام دادند بسیار با ارزش و پربهایی است و آیه ۱۶۹ سوره آل عمران در باب شهدا می فرماید که وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ و در تفسیر این آیه آمده است که : هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

وی افزود : شهدای ما با معامله انجام داده با پروردگار خویش ماندگار خواهند شد و خانواده معظم شهدا که راه آنها را ادمه می دهند بر این اساس ماندگاری انها را جادوانه خواهد نمود .

در پایان سخنان خود سرهنگ غلامپور آمار شهدای دشتستان را بدین شرح اعلام نمود .

۶۷۳ شهید در شهرستان دشتستان، که از این تعداد ۵۱۷ شهدای استان و شورای شهرستان پاسدار هستند و از مجموعه ۵۱۷ نفر ۳۲ نفر فرماندهان شهید دفاع مقدس می باشند و ۳۲ شهید را تلاش نموده ایم که ثبت رسمی آنها به عنوان سردار شهید انحام پذیرد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ فرماندار دشتستان در این محفل افزود : امروز توفیق یافته ایم در خدمت شما خانواده های معظم شهدای فرماندهان شهیدمان باشیم. یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می داریم ، شهدایی که با نثار جان خودشان و این دنیای را رها نموده و برای رضای دوست ایثار جان نمودند .


دوستان عزیز رزمندگان در این محفل خاطره گویی نمودن و این هفته تبریک عرض می دارم خدمت شما آزاده ها ، جانبازان و خانواده شهدای در محفل و مردم ایران زمین .

نوروزی افزود تابلوی دفاع مقدس تابلوی زیبای نقش آفرینی همه اقشار جامعه بود و زیباترین نقش در دفاع مقدس شهیدان خلق نمودند و نقش خانواده های شهدا در این دوران نقش مهمی است و می توان چنین بر گماشت که زیباترین تابلو را در دفاع مقدس در کنار نقش آفرینی شهدا ، خانواده های شهدا با صبر و استقامت ، ایستادگی شان را خلق کردند .

فرماندار دشتستان افزود : پرچم اسلام در جهان اگر برافراشته شده است به برکت فداکاری شهیدان است و خانواده شهدا و همه ایثارگران به عنوان معلم های بزرگ در کشور ما هستند ، وظیفه ماست که قدردان آنها باشیم .

نگاه ما این است : که اگر فداکاری و ایثارگری و صبر خانواده شهدا نبود ، سرنوشت کشور ما معلوم نبود چه می شد .

خانواده معظم شهدا : پدران ، مادران و همسران امروز در این جامع اسلامی باید به عنوان شهیدان زنده ای نام برد که سختی را با صبرشان تحمل می نمایند و برای ما درس صبر و مقاومت و ایستادگی را از آنها باید بیاموزیم و قدردان خانواده شهدا باشیم .

فتح الله نوروزی افزود؛ در دفاع مقدس یکی از واژه هایی را که می توان از آن یاد نمود ، کلید واژه ایثار است.

ایثار را در شکل های مختلف تجلی خود را نمایان می دارد ، به عنوان مثال فداکاری و مهر ورزی و مهمترین آن را ایثار جان را می توان از کلید واژه ایثار یاد نمود .

نوروزی افزود : ما باید تکریم خانواده شهدا را باید به عنوان تکلیف در برنامه خود داشته باشیم و قدردان خانواده شهدا باشیم ، شهدا با نثار جان خود و خانواده شهدا با تحمل و صبر و ایستادگی و مقاومتی که داشته اند به جامع ما و کشور ما امنیت و آرامش بخشیده اند و بنابر این باید برنامه تکریم از خانواده شهدا در برنامه های هفته دفاع مقدس که ما توفیق این را داشتیم که امروز در خدمت شما و چند خانواده در هفته دفاع مقدس در خانه شهید به آنها ادعای احترام نماییم برگزار نموده ایم و خانواده شهدا اگر کم و کاستی در برنامه ها بوده ما را ببخشید .

دبیر ستاد هفته‌  دفاع مقدس در پایان سخنان چهار دستاورد دفاع مقدس دبیر ستاد دفاع مقدس در پایان بدین شرح اعلام نمود .

* شفاف تر بیان شدن ارزش های انقلاب اسلامی
* دشمنی اجتماعی مستکبران بر کشورمان
* سرمایه عظیم انسانی ( انسجام خوبی که مقابل دشمن اتفاق افتاد )
* قدرتمند شدن ایران در منطقه در دفاع مقدس

در پایان این مراسم با تجلیل از خانودهای معظم فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس شهرستان دشتستان و نیروهای بسیج حسینه اعظم برازجان در اوج کرونا به کار خود خاتمه داد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.