×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
پیام آدینه امام جمعه دشتستان مورخ ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ پیام آدینه امام جمعه دشتستان مورخ ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰ بدین شرح اعلام شد

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و طبیب نفوسنا وحبیب قلوبنا ابی القاسم مصطفی محمد وعلی اله الطیبین الطاهرین

با سلام و احترام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و مردم عزیز، شریف ومتدین دشتستان

بخش اول

قسمت دوم: علی (علیه السلام) و برخورد با غارتگران بیت المال

 عزل نزدیکان و خیانت کاران به بیت المال

۲- بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) بسیاری از کارگزاران حکومت از میان افراد فاقد صلاحیت انتخاب شدند و اشرافی گری اولویت کارگزاران و مسؤولان دولتی و سر منشأ همه فسادها و انحرافات بعدی شد.

جامعه اسلامی ربع قرن بعد از رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)، به ویژه در دوران خلیفه سوم اموی، از نابسامانی های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری رنج می برد.

کار بدان جا رسید که خویشاوندانی که نه تنها فاقد صلاحیت که بد سابقه ترین اشخاص بودند، مقام و منزلت یافتند و بیت المال مسلمانان در اختیار شان قرار گرفت تا جایی که «ولید بن عقبه» که خداوند به صراحت او را فاسق و تبهکار خوانده بود (شرح نزول آیه ۶ حجرات)، به فرمانداری کوفه گماشته شد.

وقتی ولید در چپاول بیت المال کار را به اوج رساند، حضرت علی (علیه السلام) خطاب به خلیفه وقت فریاد برآورد: « او را برکنار و مجازات کن و دیگر مسؤولیت به او نسپار».

 بخش دوم

 بهبود شرایط کرونا

با زحمات شبانه روزی کادر درمان و جهادگران حوزه سلامت و لطف خدای متعال شرایط بیماری کرونا نسبت شرایط وخیم اخیرا بهبود یافته و  پیش بینی می شود در روزهای آینده هم شاهد تقلیل آمار سایر شاخص ها در حوزه بیماری کرونا باشیم .

در چند روز گذشته تعداد بیماران بستری جدید در بیمارستان ها کاهش یافته و این نشان اثر بخشی تلاش کادر درمان در ارائه خدمات به بیماران و همچنین رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم عزیز است.

به مردم شریف توصیه می کنم همچنان توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات را به شدت رعایت کنند.

هر چند روند تزریق واکسن کرونا مراکز واکسناسیون افزایش یافته اما این موضوع نباید سبب ساده انگاری مردم شود و آنان توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند.

نوع جدید ویروس کرونا با شدت بیشتری به دیگران انتقال می یابد و به همین دلیل باید توصیه های بهداشتی را همچنان به دقت رعایت کنیم.

وظیفه خود می دانم از همه پزشکان و پرستاران و کادر محترم حوزه درمان و سلامت بابت همه تلاش های جهادگونه و همچنین مردم عزیز بابت رعایت مسائل بهداشتی تقدیر وتشکر نمایم.

 بالا بودن تعرفه مصرفی برق خانگی

اخیراً اعتراضات زیادی نسبت به افزایش تعرفه برق مصارف خانگی و خدماتی از سوی مشترکین و مردم صبور منطقه صورت گرفته است.

انصاف هم نیست مردم این منطقه بر روی مخازن عظیم انرژی کشور و حتی جهان زندگی کنند ولی برای مصارف اولیه خود محتاج انرژی باشند به نحوی که در این گرمای طاقت فرسا که هیچ مسؤولی حاضر نیست در این شرایط آب و هوایی زندگی کند، مردم صبورانه با کمبودها زندگی را بگذرانند.

لازم است مسؤولین محترم نسبت به حل این مشکل و رفع نگرانی های مردم قدرشناس و صبور این منطقه اقدامات لازم را معمول دارند تا ان شاءالله قدری از مشکلات مرتفع گردد.

 هفته دفاع مقدس

در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس هستیم آیین‌های هفته دفاع مقدس که هر سال از ۳۱ شهریورماه و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای یادآوری جانفشانی و دلاوری‌های ملت ایران و فرزندان برومند آنان در دفاع از سرزمین و آرمان‌های انقلابی خویش است.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته با شور و هیجان بسیار می بایست این مراسمات را در استان‌ها و شهرهای مختلف برگزار نمود و همه کسانی که به آرمان ها و ارزشهای رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر وفادارند و عشق می ورزند باید بکوشند به سهم خود ضمن بزرگداشت برنامه های این ایام، با ابتکارات و نوآوری ها، زوایای تازه‌ای از دوران دفاع مقدس را برای نسل جدید روشن کنند.

آغاز سال تحصیلی

سال تحصیلی جدید با شروع فصل پاییز و ماه مهر آغاز می شود.

ماه مهری که تقریبا در دو سال متوالی به دلیل همراه شدن با ویروس منحوس کرونا، سال تحصیلی متفاوتی را برای دانش آموزان رقم زده است و آموزش‌ حضوری را به آموزش‌ مجازی تبدیل کرده است.

در شروع سال تحصیلی ، آنچه که برای مردم و به ویژه والدین محترم دانش آموزان مهم است ، مسئله سلامتی و امنیت جانی دانش آموزان می باشد.

فلذا ضروریست مسؤولین و متولیان امر در خصوص آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری این نکته را مدنظر قرار داده و در برنامه ها لحاظ نمایند تا نگرانی های والدین مرتفع گردد.

وصلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین

حسن مصلح
امام جمعه دشتستان
۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.