×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
به مناسب روز خبرنگار طی آیینی با حضور امام جمعه آبدان و مسئولان از خبرنگاران شهر آبدان تجلیل شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ امام جمعه آبدان در آیین گرامی داشت روز خبرنگار افزود:

امام جمعه آبدان در این آیین ضمن گرامی داشت یاد شهید صارمی و تبریک به مناسبت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران در عرصه های مختلف از جمله مبارزه با بیماری کرونا در جهت اطلاع رسانی ها و تهیه فیلم هایی از مردم و پزشکان شهر،  ضد عفونی کردن شهر توسط بسیجیان و نیروهای جهادی، رزمایش های مساوات، شناساندن شهدای بخش و زنده نگه داشتن یاد شهیدان در فضای مجازی، هم دردی کردن با مصیبت دیدگان مخصوصا در ایام کرونا که مراسمات تعطیل بود و تولید محتواهای فرهنگی تلاش هایی درخور تقدیر داشتند. وی با اشاره به برخی نگاه ها به خبرنگار از جمله مخابره صرف خبر و یا تحلیل برخی رویداردها افزود: خبرنگاران ما فراتر از رسالت خبرنگاری پویش راه می اندازند، مسابقه ی فرهنگی برگزار می کنند، کلیپ های بسیار عالی تولید می کنند، که نمونه اثرگذاری و بارز فعالیت اصحاب رسانه در هنگام شهادت حاج قاسم سلیمانی بود.

حجت الاسلام کارگر در ادامه با تأکید بر وجود ضعف هایی در حوزه رسانه گفت: یکی از این ضعف ها کم توجهی به پلتفرم های ایرانی است. وقتی دوستان ما در زمین دشمن تولید محتوا می کنند و دشمن تعیین می کند که ما چه چیزهایی بگذاریم یا نه، و اگر لازم دیدند تمام محتوا و غنای کار ما را از بین می برند؛ لذا در کنار کانالهایی که در شبکه های خارجی دارید، از پلتفرم های ایرانی هم استفاده نمایید.

امام جمعه آبدان در بخش دیگری از سخنان خود به جای خالی رسانه ای که بازتاب دهنده اخبار ملی در بخش باشد اشاره کرد و افزود: بسیاری از اخبار به سطح بخش، حتی استان نمی رسد. لازم است با رصد کردن اخبار ملی و استانی و شهرستانی، به صورت خردتر برای مردم مخابره بشود. اگر دستاوردهای نظام و مواضع مقام معظم رهبری را بیان کنیم، برخی از مردم نگاهشان به نظام تغییر می کند. دلیلش این هست که دشمنان  القا ناکارآمدی نظام را  در افکار عمومی مردم ما تقویت می کنند. اگر جملات هدایت گرانه ی رهبر  و دستاوردهای انقلاب در سطح بخش منتشر شود، مسلما ما می توانیم در برابر طاغوت و استکبارِ رسانه ای، مقاومت کنیم و یک مقاومت رسانه ای را ایجاد نماییم.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه خبرنگاران به آموزش های بنیادین افزود: آموزش در حوزه های عکاسی ،خبر نویسی و آشنایی با انواع  نرم افزار ها را به وسیله تشکیل یک مجمع خبرنگاران دنبال کنید. ضمن اینکه اعتبار رسانه ها را با اخبار موثق حفظ کنید؛ برخی بگو مگو ها و این که کسی حرفی زده یا نزده ، تایید بشود یا تکذیب، اینها وزانت جایگاه خبرنگاری و حجیت خبر را زیر سوال می برد. رسانه باید تربیون وحدت بین مردم و مسؤلان باشد. در راستای وحدت بین مسؤلان باید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمودکارگر با اشاره به تلاش رسانه ای دشمن در جهت بدبینی مردم نسبت به نظام، مسئولین و مقدسات دینی تصریح کرد: ماه محرم که شروع بشود این قدر بر علیه امام حسین علیه السلام در فضای رسانه ای دنیا حرف می زنند که فقط کافی است کلمه عاشورا را به انگلیسی جستجو کنید؛ ببینید چه تصویری از عاشورا و امام حسین علیه السلام و بر علیه اسلام استفاده می کنند. ایام اربعین بر علیه ایرانی ها و در ایام شهادت امام رضا علیه السلام بر علیه عراقی ها می نویسند؛ با برانگیختن غیرت دو ملت، دو قشر شیعه را بر علیه هم تحریک می کنند.

 

    نوشته رضا آبدونی خبرنگار آبدان 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.