×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آغاز نام نویسی طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛دبیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر از آغاز ثبت نام نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) خبر داد و افزود: این طرح با هدف تربیت نسلی آگاه از اسلام ناب محمدی (ص) با هدف تبیین و تفهیم روشنگری مفاهیم قرآنی در یک دوره دو ساله برگزار می گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ فرید محبی از برگزاری نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا دربستر فضای مجازی و از آذر ماه سال جاری در سراسر کشور خبر داد و هدف از برگزاری این طرح را تربیت نسلی آگاه از اسلام ناب محمدی با تبیین و تفهیم روشنگری خود قرآن از دشمنان اسلام برشمرد.

وی افزود: طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با همکاری معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج، سازمان دارالقرآن کریم، شبکه قرآن و معارف سیما، اداره کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش، رادیو قرآن، خبرگزاری‌های ایکنا و فارس و همچنین مؤسسات قرآنی در سراسرکشور برگزار خواهد شد.

محبی در خصوص ملی بودن این طرح گفت: به دلیل اینکه دراین دوره از لحاظ فضای فیزیکی محدودیتی وجود ندارد و فعالیت ها در بستر فضای مجازی انجام می گیرد از همین رو ثبت‌نام نیز به صورت ملی در سراسر کشور انجام می شود.
وی تصریح کرد: کتب آموزشی مربوط به این دوره مهیا شده و همچنین سامانه مجازی طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) نیز از طریق پایگاه اینترنتی آن فعال شده است.

محبی با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح برای پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح در استان های مختلف با کمک مؤسسات قرآنی به صورت منطقه‌ای خواهد بود.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر؛ با بیان این موضوع که تدوین طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در قالب دوره‌های دو ساله انجام شده است گفت: طبق سیاست های از پیش تعیین شده، اولین مرحله از نهمین دوره طرح ملی تلاوت ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و دوره پیش‌نیازجهت سطح بندی از آذر ماه سال جاری شروع خواهدشد

فرید محبی گفت: سه بخش اصلی موضوعات آموزشی مطرح شده طرح، حفظ، مفاهیم وتلاوت می باشد و اگردر ماه مبارک رمضان آتی مشکلی درخصوص شیوع کرونا نباشد منتخبین این رقابت‌ها به محافل قرآنی کشورهای اسلامی اعزام می گردند.

لازم بذکر است علاقه‌مندان به شرکت دراین طرح می‌توانند تا پایان آبان‌ماه سال جاری از طریق سایت melitelavat.ir ثبت‌نام نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.