×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان به مناسبت اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان به مناسبت اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدین شرح اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام سهراب باقری در مورد اولین اقامه نماز جمعه افزود ؛

نماز جمعه، مظهر وحدت جامعه و تجلی قدرت و صلابت مؤمنان است و مهم‌ترین مصداق همدلی و هم‌زبانی محسوب شده و پشتوانه مستحکم برای نظام و انقلاب به شمار می‌رود . امام خمینی (ره)نماز، نیایش عشق و شفابخش روان و مایه تقرب انسان به ذات بی زوال پروردگار و سبب رحمت و مغفرت قادر متعال است و جمعه ، روز اجتماع بزرگ عاشقان الهی در سنگرهای عبادت است . نوای روح بخش و آسمانی اذان ، دل ها مومنان را از مادیات جدا کرده و به سمت آسمان می کشاند و مومنان از هر گوشه و کنار خود را به سیل عظیم نمازگزاران این روز می رسانند تا با دلی پر از عشق و معنویت و ایمان ، مظهر وحدت و تجلی قدرت مسلمانان در جای جای این کره خاکی باشند .

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، بسترهای لازم برای گسترش و تحقق هر چه بهتر شعائر دین مبین اسلام در جای جای میهن ایران فراهم گردید و با اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی که در ۵ مرداد ماه سال ۱۳۵۸ و به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی برگزار گردید، پایگاه های انقلاب اسلامی به دژی مستحکم و استوار تبدیل شد . وقوع این رویداد عبادی – سیاسی توانست به عنوان نماد وحدت و همبستگی اسلامی، ریشه های اسلام و انقلاب را بیش از پیش در کشور عزیزمان ایران مستحکم سازد و همه مردم در کنار هم در آئین باشکوه نماز جمعه گردهم آمده و زیباترین جلوه های تعظیم و کرنش در برابر پرودگار را خلق نمایند .

لذا به همین مناسبت ضمن تبریک این روز ، از زحمات و تلاش‌های حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج حسن مصلح نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه محبوب شهرستان دشتستان در سنگر سیاسی، عبادی و اجتماعی نـماز جــمعه به عنوان یادگار همیشه جاوید حضرت امام خمینی(ره) و به‌پاس حمایت‌های بی‌دریغ ایشان از مجموعه آموزش و پرورش شهرستان و همراهی و همگامی با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری ، تقدیر و تشکر کرده و امیدوارم تحت توجهات حضـرت ولی‌عصر(عج) و زعامت مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در پیشبرد اهداف عالیه نظام موفق و پایدار باشند .

سهراب باقری
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.