×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کرونا در استان بوشهر و جزئیات تزریق سنی افراد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ دکتر «کشمیری» دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود.

اسفند ۱۳۹۹ واکسیناسیون کادر درمان را شروع کردیم و تا کنون هیچ فوتی در بین کادر درمان نداشته ایم که نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون برکاهش مرگ و میر‌ها دارد.

پس از آن واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال و بالای ۷۰ ساله‌ها را انجام دادیم و هم اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است.

علت اینکه همچنان شاهد جان باختن هم استانی‌ها از کرونا هستیم این است که در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تازه شروع شده و مدت زیادی ازآن نگذشته که تاثیر داشته باشد، اما تاثیر آن را در کاهش مرگ و میر سالمندان بالای ۷۰ سال دیده ایم.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته هفته آینده در استان‌های جنوبی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال با ورود محموله جدید واکسن شروع خواهد شد. البته فراخوان از طریق پیامک صورت می‌گیرد و مراجعه بدون دریافت پیامک منجر به تزریق واکسن نمی‌شود.

از هفته آینده ثبت نام افراد زیر ۵۰ سال را برای تزریق واکسن شروع می‌کنیم، سرعت واکسیناسیون را هم افزایش می‌دهیم به گونه‌ای که هم اکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در روز واکسینه می‌شوند که این رقم را به ۶ هزار نفر در روز افزایش می‌دهیم.

براساس ابلاغ وزیر بهداشت واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزیره خارگ، شیف و جزیره‌های شمالی و جنوبی در شهرستان گناوه نیز از اهداف دیگر است که شروع خواهد شد.

پس از واکسیناسیون ۵۰ ساله‌ها، بیماران دیابتی که کمتر از ۵۰ سال دارند ، واکسینه می‌شوند و به این ترتیب واکسیناسیون بیماران خاص تکمیل می‌شود و سپس واکسیناسیون معلمان، رانندگان، کارکنان بانک‌ها، اساتید دانشگاه و دانشجویان انجام می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.