×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشارکت حداکثری در انتخابات موجب افزایش اقتدار بین المللی کشور می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ مسئول معاونت سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات کل استان بوشهر گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات موجب افزایش اقتدار بین المللی نظام اسلامی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام، یعقوب ربیعی مطلق اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از انتخابات با عنوان لیله القدر نظام اسلامی نام می‌برد چون با برگزاری انتخابات و دادن رأی، یک نفر به عنوان مسئول انتخاب می‌شود امّا اثرات انتخاب آن مسئول چه آن مسئول شخص توانمندی باشد و چه ناکارآمد، تا زمان‌های زیادی پس از آن جریان دارد.

وی افزود: ما در تاریخ کشورمان اشخاصی مانند امیر کبیر را داریم که اگرچه طول عمر وی از طول عمر خیلی از صدراعظم‌های تاریخ ایران کوتاه‌تر است ولی خدماتی که برای کشور انجام داد پس از گذشت ماه‌ها، سال‌ها و قرن‌ها هنوز ماندگار است و ماندگار می‌ماند ولی در مقابل اشخاصی مانند میرزای نوری، ابراهیم خان کلانتر و شاه حسین‌ها نیز وجود دارند که چون نسبت به کشور خیانت کردند و ناکارآمد بودند امروز به عنوان کسانی که برای کشور ایجاد هزینه کردند شناخته می‌شوند.
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مشاهده می‌کنیم که کسانی مانند رجوی و بنی صدر وجود دارند که به کشور خیانت کردند ولی در مقابل کسی مانند شهید رجایی نیز وجود دارد که اگرچه دوران ریاست جمهوری ایشان کوتاه‌ترین دوره ریاست جمهوری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است اما به خاطر خدماتی که در همین مدت برای کشور انجام داد در اذهان مردم ماندگار است.
این مقام مسئول انتخابات را کاری دارای اهمیت برای نظام اسلامی دانست و گفت: انتخابات هم یک حق برای تعیین سرنوشت آینده کشور است و هم یک تکلیف است که همه ما در مقابل خود، جامعه و خدا بر عهده داریم.
مسئول سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: اولین اولویت نظام اسلامی این است که رئیس جمهوری که بر سر کار می‌آید با مشارکت بالایی انتخاب شود چرا که این مسئله اثراتی به دنبال دارد که یکی از آن‌ها افزایش اقتدار بین المللی کشور است.
ربیعی مطلق افزود: مشارکت بالا در انتخابات ۲۸ خرداد باعث ایجاد مقبولیت برای نظام جمهوری اسلامی هم در داخل و هم در خارج از کشور می‌شود.
وی انتخاب آگاهانه را اصلی مهم در برگزاری انتخابات عنوان و تصریح کرد: اولین اصل مورد نیاز برای کشور اجرای گفتمان عدالت در حوزه‌های مختلف است که ایجاد شفافیت در ساختار و خود دولتی که قرار است گفتمان عدالت را اجرایی کند یکی از مصادیق اجرای عدالت به حساب می‌آید چرا که اگر عدالت ایجاد نشود خود ساختار باعث ایجاد فساد می‌شود.
مسئول سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در منطقه دوم ندسا خاطرنشان کرد: نامزد اصلح کسی است که برای شفاف کردن ساختار کشور، برنامه داشته باشد.
وی افزود: امروز پایین‌ترین سطح شفافیت مربوط به مسائل مالی است یعنی این که نامزدهای انتخابات اعلام کنند منابع مالیشان از کجا تأمین می‌شود و اعضای خانواده‌ آن‌ها مشغول به انجام چه کاری هستند.
مسئول معاونت سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: مؤلفه کارآمدی یک مؤلفه مؤثّر در انتخابات است چرا که بخش بزرگی از مشکلات موجود در کشور به علّت ناکارآمدی به وجود آمده است.
یعقوب ربیعی مطلق تأکید کرد: امروز می‌توان با برقراری ارتباط با دنیا و داشتن یک دیپلماسی متوازن، به معیشت مردم و اقتصاد کشور سر و سامان داد که برای رسیدن به این هدف مهم لازم است برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گیرد.
وی افزود: امروز ما به کشورهای همسایه خود قادر هستیم تا ۱۰۰ میلیارد دلار کالا صادر کنیم اما متأسفانه به دلیل نداشتن یک دیپلماسی متوازن تاکنون این کار اتفاق نیفتاده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.