×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست نامزدهای ششمین دوره شورهای اسلامی شهرهای ۹ گانه دشتستان در کانون امام خمینی برازجان برگزار شد و مکان هایی که ستاد شوراهای شهر برازجان نبایند فعالیت داشته باشند اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛بعداز ظهر چهارشنبه در محل کانون امام برازجان نشست توجبهی انتخابات شوراهای شهر با حضور کاندیداها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : نشست نامزدهای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای ۹گانه دشتستان در کانون امام خمینی برازجان برگزار شد . بعد از تلاوت قران کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ، در این نشست فرمانده نیرو انتظامی دشتستان سرهنگ فرهاد آراوند در مورد شیوه نامه های برگزاری انتخاباتی سالم و امنیت انتخابات مطالبی یاداور شد.

مهندس محمدی شهردار برازجان از جایگاه افراد شورای شهر در بین مردم  و نصب تابلوهای انتخاباتی در جایگاه های مشخص شده اشاره نمود و یاداور شد که در جایگاه های دولتی ، معابر و درب خانه های شخصی اگر بنر های تبلیغاتی نصب شود ما آنها را جمع اوری می کنیم . جایگاه های مشخص شده که شما کاندیدهای محترم در شهر برازجان می توانید بنرهای خود را نصب نمایید عبارتند از چهار راه مخابرات دیوار هلال احمر ، خیابان شهید چمران دیوار هنرستان کار و دانش ، میدان ۱۷ شهریور دیوار بیمارستان ۱۷ شهریور ، انتهای بلوار ایت الله طالقانی خیابان سازمانی دیوار مدرسه زینب و ابتدای بلوارآزادی فرهنگیان ،دیوار ورزشگاه امام علی و شهرک دیوار هنرستان علامه طبا طبایی است . و در انتهای جلسه فرماندار دشتستان مهندس نوروزی ،امروز ما در اینجا گرد هم آمده ایم تا در آستانه آغاز شروع تبلیغات ششمین دوره شروع انتخابات شهر و روستا که از تاریخ ۲۰ خرداد و از ساعت ۷ صبح آغاز می شود و یاد اور شوم  اگر می خواهید شهر نظم داشته باشد و  باید ها و نبایدهای انتخابات را رعایت کنید، این باید ها و نبایدهای انتخاباتی ، باید توسط شما دوستان در  محفل در شهر اجرا شود . در ششمین شوراهای شهر ما ۲۰۱ نفر ثبت نامی داشتیم و قبل از اینکه ما بخواهیم جلسه هیئت اجرایی شروع نماییم یک نفر انصراف داد و امار به ۲۰۰ نفر رسید و در جمعی که ما در هئیت اجرایی بررسی شد ۱۹۷ نفر تائید شدند و ۴۳ نفر در شهر های ۹ گانه ما رد صلاحیت شدند و ۴۳ نفر اعتراض به هیئت نظارت استان رسید و ۱۰ نفر از این دوستان دوباره تائید شدند و تعدادی که اعتراض خود را به  هیئت مرکزی نظارت فرستادند ۷ نفر از این اعترض ها را این هئیت تائید نمود و به انتخابات شورای شهر وارد شدند و در مجموعه از ۲۰۰ نفر ۲۶ نفر نتواستند به شورای شهرستان راه یابند .

فرماندار دشتستان افزود:  ،۲۲۱ صندوق شورا در شهرستان خواهیم داشت ، ۱۹۸ شعبه اخذ رای در شهرستان فعایت خواهد داشت ، که از این تعداد ۱۵۴ ثابت و ۴۴ سیار است و صندوقهای شورا ۱۵۴ ثابت و ۶۷ صندوق سیار است ،  ۹۲ شعبه روستایی و ۱۰۶ شورای شهری هم داریم. شهرهایی که کاندیدای انها  ۱۰ نفره است هر دو شعبه می تواند یک نفر نماینده در صندوقهای رای گیری داشته باشند . آبپخش ۱۷ نفر ثبت نامی دارد بنابر این هر ۵ شعبه یک نفر نماینده می تواند در کنار صندوق رای گیری داشته باشد .شهرهای دالکی ۱۱ نفر ، برازجان ۵۱ نفر ، سعداباد ۱۵ نفر ، بوشکان ۹ نفر ، شبانکاره ۱۴ نفر ، تنگ ارم ۱۱ نفر ، وحدتیه ۲۰ نفر ، این هشت شهر هر پنچ شعبه می تواند یک نماینده در کنار صندوق رای گیری داشته باشند . 

نماینده نامزدها انتخابات شواری شهر ۳ روز فرصت دارند و نماینده نامزدهای ریاست جمهوری ۵ روز فرصت دارند که نماینده های خود را برای صدور کارت قبل از انتخابات تحویل دهند .

کلمه ۱۲ نفر است و بوشکان ۹ نفر هر شعبه یک نفر با توجه به تعداد می تواند باشد و مشترک هم می تواند نماینده در کنار صندوق رای گیری باشد.  پروتکل های بهداشتی در ستاد های انتخاباتی حتما رعایت شود . فرمانداری شهرستان دشتستان اسراری برای ایجاد ستاد در دشتستان ندارد ، ولی در اجرای قانون منع نمی کنیم . ستادها باید مکانی باشند برای هماهنگی افراد ستاد و نه کارهای تبلیغاتی مثل سال ۹۶ و یا ۹۸ . شرایط شهرستان در جریان کرونا شکننده است و وضعیت ما نارنجی است و این در فعالیت برنامه ها رعایت شود . سخنرانی این دوره در فضای باز برقرار شود و پروتکل های بهداشتی رعایت شود .  در  شهر های هشت گانه ایجاد محدودیت برای برقراری ستاد نداریم ولی در برازجان ستاد های شورای شهر در خیابانهای سازمانی ، فردوسی ، چمران و بیمارستان ستاد شواری شهر نخواهیم داشت و با متخلفینی که در این خیابانها ستاد دایر نمایند برخورد خواهد شد .      

فرماندار دشتستان افزود؛ چارچوب برگزاری ستاد کرونا و بحث ستاد انتخابات نشست هایی که برگزار شده ، همان طور که برای شعبه اخذ رای ما یک بهداشت یار در نظر گرفته شده برای بحث رعایت پروتکل ها و رعایت فاصله اجتماعی ، همان ستاد اعلام نموده است که کاندیدا و نامزدهای انتخاباتی می تواند ستاد داشته باشند و ،  ستاد دشتستان نمی تواند اعلام نمایند که ستادی دایر نشود ، ما اسراری نداریم که ستاد در دشتستان برگزار شود ، ولی در چار چوب قانون وظیفه داریم کسی که بخواهد ستاد دایر کند با او هماهنگی لازم داشته باشیم .

در پایان فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان دشتستان افزود؛ همه تمهیدات برای برگزاری انتخابات پرشور اندیشیده شده است

این مقام مسئول در نشست با کاندیدای شورای شهر برازجان افزود : با تشکر از شرکت کاندیداها در عرصه مهم انتخابات از عزم انها جهت شرکت در این آزمون مهم قدردانی کرد و افزود :تمام امکانات و ظرفیت های شهرستان جهت برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم گردیده است ،فرماندار دشتستان با ذکر این مهم که تبلیغات در شرایط کرونایی مستلزم رعایت موارد خاصی است تاکید کرد کاندیداها موظف به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ستادهای خود هستند ،نوروزی اظهار داشت:گروه بازرسین مختلف کلیه مراحل تبلیغات را رصد می نمایند و چنانچه تخلفی صورت گیرد برخورد لازم صورت میگیرد ،فرمانئدار دشتستان افزود طبق قانون کلیه سخنرانی ها باید در فضای باز صورت گیرد و براین مهم نظارت کافی خواهیم داشت ،رئیس شورای تامین دشتستان با هماهنگی قابل تقدیر اعضاء شورای تامین شهرستان گفت:مسیرهای خیابان سازمانی ،فردوسی و شهید چمران جهت احداث ستاد انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر برازجان ممنوع است ،وی در پایان اظهار داشت با تمام توان از آراء مردم صیانت و اصل بیطرفی مهمترین محور کار ما خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.