×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
پیام امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی دشتستان به عنوان انتخاب شایسته ی استان بوشهر قرآنی کشور انتشار یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ پیام امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی دشتستان به عنوان انتخاب شایسته ی استان بوشهر قرآنی کشور بدین شرح انتشار یافت

                                      بسم الله الرحمن الرحیم

«اللَّهَ اللَّهَ فِی الْقُرْآنِ لَا یَسْبِقُکُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَیْرُکُمْ…»

انتخاب شایسته ی استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور افتخاری برای مردم قرآن دوست استان و نتیجه سالها مجاهدت اهل و حاملان قرآن در این استان است.

بی شک شهرستان دشتستان نیز یکی از قله های رفیع این پایتخت قرآنی است.

خادمان قرآن کریم در دشتستان از سالها قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به گسترش فرهنگ ناب قرآنی اهتمام داشته اند و در بعد از پیروزی نیز به واسطه ی فراهم آمدن زمینه ی بیشتر، آموزش کلام وحی و تربیت نخبگان از قراء و حفاظ قرآن چراغ هر محله، روستا و هر مسجد گردید.

مجتمع های فرهنگی تبلیغی، کانون ها و خانه های قرآن در شهرها و روستاهای شهرستان محل تجمع کودکان، نوجوانان و جوانان علاقه مند به یادگیری قرآن کریم بود به نحوی که در دهه های شصت و هفتاد شمسی تمامی شهرها و روستاهای شهرستان برخوردار از قاریان و حافظان ممتاز و کوشا شده بود و در مسابقات استان و کشور حائز رتبه های برتر می شدند.

به جرأت می توان دشتستان را پیشتاز حرکت نهضت حفظ قرآن کریم در استان معرفی کرد و همچنین در کارهای گروهی همچون همخوانی و تواشیح نیز الگوی سایر گروهها در استان بود.

امید است متولیان امر به ذخایر گرانقدر قرآنی شهرستان و تجارب با ارزش آنان توجه کنند و زمینه ی ایجاد شور و نشاط در میان اهل قرآن را فراهم نمایند تا فضای استان رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

همواره علمای دین و حاملان و اهل قرآن موجب برکت و سربلندی استان بوشهر بوده اند از دوره مبارزات با استعمارگران تا عصر حاضر.

اینجانب به عنوان یکی از دوستداران و خادمین اهل قرآن به همه عاشقان کلام الله مجید تبریک گفته و همانطور که حضرت مولی الموحدین علی علیه السلام فرموده است باید خود و جامعه را به نحوی بسازیم که در عمل به قرآن کسی از ما سبقت نگیرد. ان شاءالله

حسن مصلح
امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی دشتستان
۱۵ خردادماه ۱۴۰۰

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.