×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
متن بیانیه اعتراضی نمازگزاران مسجد حضرت مهدی (عج) برازجان نسبت به وضعیت بدحجابی و  محکومیت حرکات عده ای هنجار شکن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ متن بیانیه اعتراضی نمازگزاران مسجد حضرت مهدی (عج) برازجان نسبت به وضعیت بدحجابی و محکومیت حرکات عده ای هنجار شکن بدن شرح اعلام شد .

مع الاسف هم اینک فضای خیابان های شهر ما که معطر از عطر شهیدان غیرتمندی است که جان ارزشمند خود را در راه حفظ نوامیس کشور فدا نمودند تبدیل به جولانگاه مد وظاهرپرستی و بدحجابی و حتی کشف حجاب شده است.

فرماندار محترم شهرستان دشتستان ، دادستان محترم شهرستان دشتستان، فرمانده محترم نیروی انتظامی شهرستان دشتستان ، فرمانده محترم سپاه حضرت جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان ، امام جمعه فهیم وانقلابی شهر برازجان.

سلام علیکم

✴️وَ لتَکُن مِنکُم اُمَّه یَدعُونَ اِلَی. الخَیرِ وَ یَامُرُونَ بِالمَعرُوفِ وَ یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ وَ اُولَئِکَ هُمُ المُفلِحُونَ (آل عمران/۱۰۴)✴️

(باید برخی از شما مسلمانان، خلق را به خیر و صلاح دعوت کنند و امر به نیکوکاری و نهی از بدکاری کنند، و اینها (که واسطه هدایت خلق هستند) رستگار خواهند بود)…

“باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالفت با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. مردم و جوانان اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند…

(قسمتی از بند “م “وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره))

در این شرایطِ بغرنجِ اقتصادی، که معیشتِ مردم دست‌خوش مشکلات عدیده شده است، نباید به امرِ فرهنگ بی اعتنا بود. همچنانکه مشکلات اقتصادی، راه حلِ داخلی دارند، و باید ساختارهای معیوب اقتصادی را، اصلاح کرد و به سو‌ مدیریت ها پایان داد، می توان و باید به مسائل فرهنگ مبادرت ورزید. ما معتقدیم، پیشرفت پایدار، در گروِ رشد همگون و متوازنِ سیاست، اقتصاد و فرهنگ است، و نباید یکی را پای دیگری ذبح کرد.

مع الاسف هم اینک فضای خیابان های شهر ما که معطر از عطر شهیدان غیرتمندی است که جان ارزشمند خود را در راه حفظ نوامیس کشور فدانمودند تبدیل به جولانگاه مد وظاهرپرستی و بدحجابی و حتی کشف حجاب شده است.

متاسفانه وضعیت پوشش برخی بانوان به قدری زننده و وقیحانه است که موجب شرم و خجالت دیگر بانوان شده است…،و اخیراً برخی بصورت مشکوک و احتمالاً سازمان‌دهی شده دست به عفت‌ستیزی در منظر عمومی زده و هنجارشکنانه تنانگی را بجای زنانگی می نشانند و در برابر قانون تمکین نمی کنند.

بدحجابی و بدپوششی افسارگسیخته ای که امنیت اخلاقی جامعه و سلامت نهاد خانواده ها را به خطر انداخته است؛ دراین راستا نخبگان، فرهیختگان، خانوده های معظم شهدا و خیل عظیم خانواده‌ها و جوانان و خصوصابانوان فهیم و دغدغه مند خواستار اصلاح وضع موجود هستند. ….

مسئولین محترم شهرستان دشتستان

آیا این وضعیت پوشش ، تعدی و تجاوز به حقوق دیگر زنان محجبه و عفیفه نیست؟

آیا وقت آن نرسیده است که شما و دیگر مسئولین تسامح و تساهل را در این زمینه کنار بگذارید و اقدامی اساسی انجام دهید؟

آیا وقت آن نرسیده که در اجرایی کردن قوانین، برخورد با هنجارشکنان، عملی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قالب طرح های متنوع و جدید قدمی بردارید؟.

آیا مهم تر و ضروری تر از مسئله حفظ کیان خانواده که مقدس ترین و مهم ترین نهاد در هر جامعه ای هست ، وجود دارد؟؟.

اینکه عده ای دانسته یا نادانسته بخواهند مرزهای حوزه خصوصی و حوزه عمومی را کم‌رنگ کنند، و به عفت جمعی آسیب بزنند، یقیناً معضل فرهنگی است، و مسئولین ذیربط و البته فعالانِ فرهنگی، نباید در برابرِ مشهوراتِ لیبرالیستی خود را ببازند، و حکم به رهاسازی حداکثری امور کنند.

ما معتقدیم مشکل فرهنگی، اولاً و بالذات راه حل و روش فرهنگی می طلبد. اما یقیناً ساده اندیشانه خواهد بود اگر سوءنیت ها و اغراض دشمن را نادیده گرفت و گمان کرد این مناسباتِ نامناسب در حوزه حجاب و پوشش، طبیعی بوده است.

هیچ کس مدعی نیست که با برخورد انتظامی و انضباطی مسئله حجاب حل می‌شود، اما معتقدیم با حمایت همه جانبه مسئولین شهر از برنامه های فرهنگی مربوط به عفاف و حجاب در سطح شهر می شود به تدریج در این زمینه فرهنگ سازی نمود.

ما اعلام می داریم که در صورت ادامه این وضعیت و بی توجهی و مسامحه مسئولان ،اقدام قاطع و انقلابی انجام خواهیم داد.

اقدام انقلابی ما، علاوه بر آتش به اختیار بودن، و حضوری فرهنگی کمافی سابق در این حوزه، رصدگری و مطالبه گری و گزارش خواستن از مسئولین مربوطه خواهد بود.

جناب آقای فرماندار محترم و دیگر روسای ادارات شهرستان دشتستان :

غیرت زهرایی وعزم زینبی بانوان فهیم برازجان این همه بی شرمی و گستاخی و ولنگاری را بر نمی تابد و تحمل نمی کندمصرانه و قاطعانه تقاضا می کنیم اهتمام جدی در خصوص وضعیت پوشش و حجاب لحاظ شود.

ما نمازگزاران مسجد حضرت مهدی (عج) برازجان، بانوان جهادگروفعالین فرهنگی شهر و هیئات مذهبی و دیگر اقشار شهر برازجان آماده همکاری جهادی در زمینه اجرای طرح های فرهنگی مربوط به عفاف و حجاب همراه با حمایت قاطع و همه جانبه نهادهای دولتی هستیم.

                                   (و السلام من التبع الهدی)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.