×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کوشش‌تبار، مدیرکل اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور در همایش شهرداران استان بوشهر در برازجان: امروز نیاز نیست از استان خودتان خارج شوید و از کلانشهر بازدید کنید؛ می‌آیید برازجان! امروز در سطحی ایستاده‌اید که یک پروژه‌ی ملی را در شهر ۱۲۰ هزار نفری در معرض بازدید قرار می‌دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : همایش شهرداران استان بوشهر روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور گراوند استاندار بوشهر، کوشش‌تبار مدیرکل اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور، ستوده معاون عمرانی استاندار، نوروزی فرماندار دشتستان، بردستانی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر، ساحل تنگستانی رییس شورای اسلامی شهر برازجان و نیز شهرداران شهرهای سراسر استان در تالار فرهنگ برازجان برگزار شد.

در این همایش که به میزبانی شهرداری برازجان برگزار گردید مهندس گراوند استاندار بوشهر طی سخنانی ضمن تشکر از شهردار برازجان بخاطر میزبانی شایسته‌ی این شهر از همایش شهرداران، به پیشرفتهای قابل توجه استان بوشهر در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و رشد استان در دورانی که کل کشور با مشکلات اقتصادی و معضل کمبود نقدینگی مواجه بوده را اتفاقی بزرگ دانست که با تلاش و همت جمعی و در سایه‌ی برنامه‌ریزی صحیح و اصولی اتفاق افتاده است. گراوند با برشمردن ظرفیتهای بالای استان بوشهر در حوزه‌ی گردشگری همچون سواحل، طبیعت بکر و زیبا و آثار تاریخی فراوان و با اشاره به این نکته که استان بوشهر در سالهای گذشته به جایگاهی رسید که پس از استانهای شمالی بیشتر مدت اقامت گردشگران را در سطح کشور به خود اختصاص داد اظهار داشت:

استان بوشهر ظرفیت این را دارد که نفت و گاز، دومین ظرفیتش باشد و حوزه‌ی گردشگری از نفت و گاز پیشی بگیرد.

دکتر کوشش‌تبار مدیرکل اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور نیز در این همایش با اشاره به برنامه‌ریزی مدون و پایش مستمر فعالیتهای توسعه‌ای در استان بوشهر از پیشرفت‌های قابل توجه شهرهای استان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: حالا در برخی شهرهای کوچک این استان مجموعه‌های فرهنگی زیبایی احداث شده و در خدمت مردم است که مشابه آن را در مناطق پایتخت شاهدیم.


کوشش‌تبار با اشاره به مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری تالار شهر برازجان اظهار داشت: امروز نیاز نیست از استان خودتان خارج شوید و از کلانشهر بازدید کنید؛ می‌آیید برازجان! امروز شما در استان بوشهر در سطحی ایستاده‌اید که یک پروژه‌ی ملی را در شهر ۱۲۰ هزار نفری (برازجان) در معرض بازدید قرار می‌دهید.

دکتر ستوده معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز تمرکز هدفمند بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به اتمام پروژه‌هایی که کلنگشان در دولت تدبیر بر زمین زده شده را نکته‌ی مهمی دانست که نباید مغفول بماند. مثلا وقتی احداث یک سد ۱۵ میلیون مترمکعبی در استان همجوار ما ۱۴ سال طول می‌کشد .

وی درباره سد خائیز افزود : سد خائیز را در سال ۹۷ تنها با یک کانکس به ما تحویل می‌دهند و ان‌شاالله در زمستان امسال آن را به پایان خواهیم برد، این اتفاق خیلی حرف برای گفتن دارد. این که شش سد در سالهای اخیر در استان بوشهر آماده بهره‌برداری می‌شود و بطور کلی بیش از ۴۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان در سه سال اخیر احداث شده‌اند، اینها اتفاقات بزرگی است که قابل انکار نیست.

محمدحسن محمدی شهردار برازجان نیز در این همایش پیرامون نقش مهم تعاملات اجتماعی و استفاده از سرمایه‌های موجود در توسعه‌ی شهری به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت سرمایه‌گذاری مالی و سرمایه‌گذاری فرهنگی (تعاملات اجتماعی) نقش مکمل یکدیگر را در توسعه بر عهده دارند.

مهندس محمدی شهردار برازجان استفاده‌ی مناسب از داشته‌های موجود را رمز موفقیت مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: جاده‌ی سلامت که طرحی شاخص و ویژه در استان است، تالار بزرگ شهر برازجان و دیگر طرح‌های اجرا شده را می‌توان جلوه‌هایی روشن از توسعه‌ی شهری دانست که در سایه‌ی بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی و انسانی موجود و نیز تعاملات سازنده‌ی اجتماعی به‌دست آمده است.

در این همایش همچنین مهندس حیدری شهردار جم و مهندس حسینی شهردار گناوه نیز دقایق کوتاهی به ایراد سخن پرداختند.

پیش از این همایش، میهمانان از پروژه احداث تالار بزرگ شهر برازجان در جاده‌ی سلامت بازدید کردند و در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ی عظیم شهری قرار گرفتند و پیست اسکیت و زمین ورزشهای ساحلی را نیز مورد بازدید قرار دادند.

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ نوروزی فرماندار دشتستان در همایش شهرداران سراسر استان در حضور مدیرکل اقتصادی سازمان شهرداریها و دهیاری های وزارت کشور ، استاندار بوشهر ، معاون امور عمرانی استانداری و مدیران کل به میزبانی شهرداری برازجان مطرح نمودند:

وی افزود؛ شهرداران در حوزه توسعه پایدار در شهر نقش خوب و بسزایی دارند

شهرداران نبض تپنده شهر و کلیددار توسعه عمرانی شهری هستند

۶۴ پروژه با رقم حدود۵۵ میلیارد تومان در طول سال ۹۹ (حوزه توسعه عمران شهری) در شهرها توسط شهرداران صورت گرفته است

۴۰۰ میلیارد تومان از سال ۹۳ تاکنون به حساب شهرداری‌های شهرستان واریز گردیده است

امروزه در کنار مسائل عمران شهری اگر چند نکته را مدنظر قرار دهیم در توسعه همه جانبه شهر ماثر خواهد بود

توجه به مهارت های زندگی و مهارت های اجتماعی شهروندان قطعاً در کیفیت زندگی آنها تاثیر دارد و همچنین شناسایی مزیت های بالقوه شهری /خلاقیت و نوآوری شهرداران در انجام پروژه ها و انجام فعالیت های حوزه شهری

در خصوص نقش شهرداران در ایجاد و تقویت سرانه فضای ورزشی/ سرانه فضای سبز/ سرانه توسعه عمران شهری، دارای نقش خوب و برجسته ای است

شهرداران امروز باید به دنبال درآمد پایدار باشند تا از ظرفیت درآمد پایداری که ایجاد میشود بتوانند در راستای ایجاد رضایت اجتماعی و همچنین اعتماد عمومی نقش آفرینی کنند

انتخابات را پیش رو داریم شهرداران مراقبت کنند که سلامت انتخابات انشالله به خوبی در حوزه شان ( به خصوص انتخابات شوراهای اسلامی ) دقت کافی داشته باشند

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.