×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جزئیات سفر یک روزه مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر به تنگستان

 پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر به منظور بررسی مشکلات فرهنگی شهرستان تنگستان در سفری یک روزه با امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره و کارکنان تبلیغات اسلامی تنگستان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری ۳۰ آذر ۹۹ به شهرستان تنگستان سفر کرد.

وی در این سفر با حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده امام جمعه اهرم، عبدالحسین رفیعی‌پور فرماندار، حجت‌الاسلام ابوالفضل بحرینی رئیس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی تنگستان دیدار و راجع به مسائل مختلف فرهنگی و نحوه ارتقاء جایگاه فرهنگ دینی شهرستان گفتگو کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در دیدار با امام جمعه اهرم اظهار داشت: همه ما موظفیم فعالیت‌های تبلیغ دین را تحت نظر یک فرمانده واحد، که ائمه جمعه هستند، پیش ببریم و وظیفه داریم زیرمجموعه‌های خود و جامعه را به سمت راهبردهای ولیّ زمان سمت و سو بدهیم.

حجت‌الاسلام طاهری خطاب به امام جمعه اهرم افزود: خود را موظف می‌دانیم ارتباط نزدیک و صمیمی با امام جمعه داشته باشیم و با حمایت شما، هماهنگی‌های لازم در مقام عمل انجام می‌شود تا در زمینه توسعه فرهنگ دینی و تقویت جبهه انقلاب خروجی ارزشمندی داشته باشیم.

امام جمعه اهرم در این دیدار، ضمن تبریک انتخاب حجت‌الاسلام طاهری افزود: جامعه نیازمند وحدت بیشتر نیروهای انقلاب است و هرچه در گفتار و عمل وحدت بیشتری در بین جبهه انقلاب باشد، جامعه کمتر دچار تشتت می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری در بخش دیگری از این سفر در دیدار با فرماندار تنگستان اظهار داشت: دغدغه ما در سازمان تبلیغات اسلامی تقویت و توسعه دین‌داری جامعه است و اگر ارتباط بین رئیس اداره تبلیغات اسلامی و فرماندار مطلوب و مؤثر باشد و در تعریف اولویت‌ها و عملیات‌های حوزه معارف دینی هماهنگی وجود داشته باشد، مردم از برکات آن منتفع می‌شوند.

رفیعی‌پور، فرماندار تنگستان در این نشست اظهار داشت: این شهرستان دارای قدمت تاریخی و وجهه دینی بالایی است و مردمانی سنتی دارد و هر جا که بافت جمعیتی سنتی بیشتر باشد؛ روح دینداری مردم عمیق‌تر و مهم‌تر است و فرهنگ عمومی مردم تنگستان دارای روحیه دینداری و با اعتقادات قوی دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از برنامه‌های خود در سفر به تنگستان با حجت‌الاسلام ابوالفضل بحرینی رئیس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی تنگستان دیدار کرد و شرایط فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی تنگستان و مشکلات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: رویکرد ما باید طراحی و تدوین برنامه مؤثر و عملیاتی برای حل مشکلات فرهنگی جامعه و الگوسازی باشد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام بحرینی با ارائه گزارشی از بافت جمعیتی، روحیات، و فرهنگ مردم به بررسی وضعیت خانواده و آسیب‌های اجتماعی و وضعیت طلاق در سطح شهرستان پرداخت.

وی اظهار علاقۀ مردم به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) را از نقاط قوت شهرستان تنگستان عنوان کرد و افزود: این شهرستان با وجود علمایی از قبیل آیت الله معتقد اهرمی، علم الهدی و آیت الله حق شناس، نقشی ارزشمند در تاریخ منطقه داشته است.

گفتنی است، حجت‌الاسلام عارفی‌زاده مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید علی پناه محمودی نیا معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی و حجت‌الاسلام سید جلال سعیدی کارشناس امور دفاتر اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در این سفر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان را همراهی کردند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.