×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
امام جمعه برازجان: برادری شیعیان در ایام اربعین حسینی به عالم مخابره می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام مراسم پیاده‌ روی نمادین به مناسبت اربعین حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با حضور حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان ، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه برگزار شد.

امام جمعه برازجان در حاشیه این مراسم با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ اربعین حسینی گفت: دنیا مراسم بزرگ اربعین را به نام شیعیان می‌شناسد و در این ایام مهربانی و عطوفت، برادری و اخوت شیعیان در یک اجتماع بزرگ و باشکوه به تمام عالم مخابره می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن مصلح گردهمایی اربعین را نماد شیعه خواند و افزود: به فرموده امام حسن عسگری علیه السلام یکی از نشانه‌های شیعه خواندن زیارت اربعین است و این نشان از اهمیت این روز در بین شیعیان دارد.

وی یادآور شد: شیعیان با همدلی و وحدت همه ساله در اجتماع بی‌نظیر اربعین حسینی شرکت کرده و وحدت خود را به همه مردم جهان نشان می‌دهند.

امام جمعه برازجان با برشمردن ویژگی‌های شیعه از زبان امیرالمومنین علی علیه‌السلام چنین توضیح داد: شیعیان واقعی کسانی هستند که در شادی اهل البیت علیهم ‌السلام شاد و در عزای ایشان غمگین و اندوهگین باشند و از جان و مال خود در این راه بگذرند، همان گونه که ملت ایران در دوران دفاع مقدس با عشق به اهل البیت علیهم ‌‌السلام و اسلام جان خود را نثار کردند و پس از آن با دفاع از حریم ولایت در سوریه وفاداری خود را به خاندان عصمت و طهارت علیهم ‌السلام نشان دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.