×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
پیام آدینه امام جمعه برازجان یازدهم مهرماه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ پیام آدینه امام جمعه برازجان بدین شرح اعلام شد

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و طبیب نفوسنا وحبیب قلوبنا ابی القاسم مصطفی محمد وعلی اله الطیبین الطاهرین

با سلام و احترام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و مردم عزیز ، شریف ومتدین دشتستان

🔰 بخش اول

درادامه مباحث اخلاقی هفته با موضوع اعتقاد به معاد و نقش تربیتی آن در زندگی انسان مطالبی عرض می کنم.

تجربیات تاریخى نیز گواه این مدعاست که هر زمان اعتقاد و باور به قیامت در تار و پود جامعه تنیده شد و مردم آگاهانه و صادقانه به این باور دینى ایمان آوردند، دستاوردهاى مهم و سترگ در زندگى فردى و اجتماعى آنان به وجود آمد، و هر زمان که این باور تضعیف شد، آسیب پذیرى فردى و جمعى نیز افزایش یافت. براى نمونه، تجلى ارزشمند و ماندگار اعتقاد به قیامت را در دوران معاصر مى توان در مبارزات پیروزى انقلاب اسلامى و مجاهدات هشت سال دفاع مقدس به خوبى مشاهده کرد که تمامى این دستاوردها در پرتو اعتقاد عمیق و خالصانه به مبدأ و معاد قابل تفسیر و توجیه است.

اینک این سوال اساسى مطرح است که: ((چگونه مى توان اعتقاد به معاد را در جامعه پایدار و نهادینه کرد؟))

پاسخ سوال فوق از آن نظر در وضعیت فعلى حایز اهمیت است که نسل حاضر در صدد ایجاد تحول عظیم فرهنگى در جامعه و برپایى تمدن اسلامى است. بى شک تحقق این رسالت تاریخى و انقلابى تنها در سایه اعتقاد عمیق و گسترده به مبدأ و معاد میسر است. در بعد داخلى، تنها زمانى احکام الهى و ارزش هاى انسانى ـ نظیر اقامه نماز، امر به معروف و نهى از منکر، آزادى و آزادگى، عدالت و برادرى ـ حاکم مى شوند که باور به زندگى اخروى، عمیق و گسترده باشد.

در بعد خارجى نیز تنها امتى مى تواند در عصر حاضر، پرچمدار عدالت و قسط در زندگى فردى و اجتماعى باشد که آگاهانه و صادقانه به این باورها ایمان بیاورد و در راه تثبیت و حاکمیت آنها آماده جانفشانى و ایثار باشد. بنابراین، یافتن پاسخ سوال مذکور و تلاش در راه تعمق اعتقاد به زندگى اخروى، در واقع، تلاش براى پایدارى ارزش ها و حاکمیت فرمان هاى آسمانى و در نهایت، تلاش براى برپایى تمدن اسلامى است.

براى یافتن پاسخ، ابتدا موانع تعمیق اعتقاد به معاد بررسى مى شود و سپس روش ها و راهکارهاى مناسب براى پایدارى و تعمیم این اعتقاد در جامعه تشریح مى شود.

🔰 بخش دوم

🔶 هفته نیروی انتظامی

۱۳ مهرماه روز نیروی انتظامی و آغاز هفته نیروی انتظامی است. تامین امنیت، تحکیم نظم و اجرای قانون و عدالت از مهمترین ارکان ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی است.

در کشور اسلامی ایران نقش عمده این مسئله بر عهده نیروی انتظامی است . امروز نیروی انتظامی در بخش های مختلفی با بدنه اجتماع در ارتباط است و همین امر راندمان و کارایی این نهاد را افزایش داده و بهینه نموده است.

این روز را به همه پرسنل خدوم و تلاشگر نیروی انتظامی به ویژه فرماندهان عزیز و گرامی این نیرو در دشتستان و استان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و قدردان زحمات خالصانه این عزیزان هستیم.

🔶 اربعین حسینی

۱۷ مهر مصادف با ۲۰ صفر اربعین حسینی و روز ورود جابربن عبدالله انصاری صحابی عالیقدر رسول اکرم (ص) به کربلا که با پای پیاده به زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام مشرف شد و به عنوان اولین زائر اباعبدالله الحسین لقب گرفت. امسال عاشقان و دلباختگان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام به علت شرایطی که ویروس منحوس و مهلک کرونا در کشور و جهان ایجاد کرده است از نعمت پیاده ‌روی و نشان دادن عشق خود به خاندان اهل البیت علیهم السلام اجمعین در عراق محروم شدند.

مسوؤلین کشور به ویژه رهبر عزیز انقلاب همه اجتماعات مذهبی ، دینی ، علمی و فرهنگی را منوط به مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا دانستند و این بیان کننده این امر مهم است که دین مبین اسلام و رهبر عزیز به پایبندی به قوانین و ضوابط و تلاش در جهت حفظ سلامت و امنیت جانی مردم تاکید دارند. لازم است همه مردم و آحاد ملت به این ضوابط و مقررات پایبند باشند تا ان شاءالله در سایه همراهی و همکاری مردم و مسوؤلین از این شرایط بحرانی عبور نمائیم.

و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین

حسن مصلح
امام جمعه برازجان
۱۱ مهرماه ۱۳۹۹

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.