×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان :همه دانش آموزان شهرستان دشتستان تحت پروژه کنترل وزن و چاقی (کوچ) قرار می گیرند

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت : همه دانش آموزان شهرستان دشتستان تحت پروژه کنترل وزن و چاقی (کوچ) قرار می گیرند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام  ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در جلسه کمیته اجرایی ستاد کوچ این شهرستان گفت : همه دانش آموزان شهرستان دشتستان تحت پروژه کنترل وزن و چاقی (کوچ) قرار می گیرند .


سهراب باقری با اشاره به اهمیت سلامت و تندرستی در بیانات بزرگان و شاعران خاطرنشان کرد : با نظر به آثار شاعران و بزرگان دینی و ادبی کشور و اسلام متوجه تاکید همه آنان به امر ورزش و تندرستی می شویم که نشان از اهمیت این مقوله در نزد بزرگان دینی و ادبی ما دارد .
وی عقل سالم را در بدن سالم دانست و گفت : ورزش کردن همانطور که باعث سلامت و تندرستی افراد و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها می گردد زمینه تقویت حافظه و سلامت روحی را هم در پی دارد .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد : باتوجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه تغییراتی در روش های آموزش از حضوری به مجازی صورت گرفته است که این عامل زمینه کم تحرکی در بین دانش آموزان را بوجود آورده است .

سهراب باقری افزود : پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان طرحی است که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با همراهی و همکاری خانواده ها در سطح کشور اجرا می گردد و همه دانش آموزان را تحت پوشش قرار می دهد .
وی با اشاره به اینکه کم تحرکی و ابتلا به چاقی زمینه ایجاد بیماری را فراهم می سازد گفت : از ویژگی های این طرح ایجاد تحرک در بین دانش آموزان و تقویت هوش و حافظه آنها است .

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان دشتستان نیز در این جلسه گفت : در اجرای سند تحول بنیادین و توجه خاص به ساحت های شش گانه مندرج در این سند که یکی از این ساحت ها توجه به فعالیت های زیستی و بدنی بوده که طی سالیان گذشته برنامه های مختلفی از قبیل المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای ، مسابقات مختلف ورزشی ، طرح آهن یاری و ویتامین دی ، سفیران سلامت و … در جهت تقویت فعالیت های بدنی دانش آموزان اجرا شده است .


حبیب اله بوستانی خاطر نشان کرد : همواره در سطح جامعه با معضلاتی از قبیل چاقی ، کم تحرکی و … مواجهه بوده ایم برنامه ها و مشاوره هایی در سطح بهداشت و درمان برای حل آنان تدارک دیده شده و در بخش دانش آموزی هم با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برنامه های تختصاصی این قشر نیز تدوین شده است .

وی با اشاره به وضعیت فعلی جامعه گفت : در وضعیت فعلی که جامعه درگیر بیماری کرونا شده و این عامل باعث رکود در فعالیت های ورزشی و یکجا نشینی افراد خصوصاً دانش آموزان شده است و باتوجه به این وضعیت طرح کوچ از طرف وزارت آموزش و پرورش به استان ها و شهرستان ها ابلاغ شده است .

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد : چاقی زمینه بیماری های مختلفی از جمله قلبی و عروقی و اضطراب و افسردگی را در پی دارد که این بیماری ها هزینه های زیادی را بر دوش دولت و خانواده ها می گذارد لذا این طرح در همه مدارس با همراهی اعضای شورای مدرسه در دو مرحله که مرحله اول در هفته تربیت بدنی و مرحله دوم در هفته سلامت اجرا خواهد شد .

 

در پایان از اعضای شورای مدرسه تجلیل بعمل امد 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.