×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
فرمانده سپاه امام صادق بوشهر : امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط خاصی قرار دارد به طوری که با وجود این مطلب که کشور خوشبختانه از لحاظ دفاع سخت ­افزاری مشکل خاصی ندارد امّا آمریکایی ­ها و سایر دشمنان انقلاب اسلامی که این موضوع را متوجه شده ­اند سمت تهدیدات خود را به سمت تهدیدات نیمه سخت و نرم متمرکز کرده ­اند

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در نشست با مسئولین گروه های جهادی ناحیه بسیج دانشجویی عمار این استان گفت: فعالیت گروه های جهادی دانشجویی در عرصه های مختلف خدمت رسانی از دین داری مردم تا عمران و آبادانی شهرها و روستاها گسترده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلامسردار علی رزمجو اظهار کرد: امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط خاصی قرار دارد به طوری که با وجود این مطلب که کشور خوشبختانه از لحاظ دفاع سخت ­افزاری مشکل خاصی ندارد امّا آمریکایی ­ها و سایر دشمنان انقلاب اسلامی که این موضوع را متوجه شده ­اند سمت تهدیدات خود را به سمت تهدیدات نیمه سخت و نرم متمرکز کرده ­اند.

وی قشر دانشجو را یکی از اهداف تهدیدات نرم جبهه دشمنان انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: یکی از جاهایی که به لحاظ اثر بخش بودن آن بنا به مقتضیات زمان، همواره مورد هدف دشمنان قرار داشته و دارد دانشجو، دانشگاه و جوانان است.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: امید دشمن در برهه کنونی به قدرت­ هایی در درون انقلاب اسلامی بسته شده است که اثربخشی بالایی دارند که قشر دانشجو یکی از این قدرت ­های تأثیرگذار در جامعه است.

این مقام مسئول یادآور شد: دانشجو در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و عرصه ­های ابتکار، نوآوری، خلاقیت، ایثار، فداکاری، شهید و شهادت به خوبی نقش­ آفرینی کرده است که در این نقش ­آفرینی ­ها با عنوان بسیج دانشجویی، صفت والاتری به نام گروه جهادی نیز به میدان آمد که این مسئله توانست در همه عرصه ­های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی برتری پیدا کند.

فرمانده سپاه استان بوشهر خاطرنشان کرد: میزان اثربخشی گروه­ های جهادی در عرصه­ های مختلف با توجه به توانمندی­ ها و قابلیت ­هایی که از خود بروز می­ دهند مشخص می­ شود که خوشبختانه ما شاهد وجود گروه ­های جهادی زنده، سرحال، با نشاط، پویا و با انگیزه با روحیه جهادی و اقدام انقلابی در استان بوشهر هستیم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) اذعان کرد: جهش تولید- در سالی که به همین نام مزین شده است – محقق نمی ­شود جز این که گروه ­های جهادی با خلاقیت و تلاش مضاعف در این زمینه به فعالیّت بپردازند که بخش مهمی از این تلاش ­ها در گروه ­های جهادی دانشجویی انجام می ­شود و این انتظار وجود دارد که میزان اثربخشی این گروه­ ها در عرصه­ های مختلف سطوح گوناگون جامعه که دانشگاه یکی از این سطوح است، بالا باشد.

سردار رزمجو تأکید کرد: فعالیت گروه ­های جهادی دانشجویی در عرصه ­های مختلف خدمت ­رسانی از دین ­داری مردم تا عمران و آبادانی شهرها و روستاها گسترده است که البته در برگزاری کنگره گرامیداشت سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر نیز این گروه­ ها و اساتید دانشگاه­ ها زحمات زیادی کشیدند.

پیشنهاد راه­ اندازی بازار برای عرضه تولیدات گروه­های جهادی

وی در ادامه به ارائه یک پیشنهاد به مسئولین گروه­ های جهادی پرداخت و گفت: اگر گروه ­های جهادی دانشجویی بتوانند بازاری را در استان راه ­اندازی کنند که محصولات گروه­ های جهادی در آن بازار به مردم عرضه شود ما نیز از این اقدام حمایت ­های لازم را انجام داده و با مسئولین در این زمینه هماهنگی ­های لازم را انجام می ­دهیم.

رزمجو افزود: این پیشنهاد یک اقدام خداپسندانه و مردم پسندانه است که به وسیله آن، فکر، حرکت و اقدام جهادی در راه خدا و برای بندگان خدا تبیین می ­شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در پایان ضمن تشکر از زحمات گروه ­های جهادی استان، تصریح کرد: گروه ­های جهادی دارای روحیه خدایی هستند و من این روحیه را هم در استان و هم در جریان سیل خوزستان و زلزله کرمانشاه دیده­ ام به طوری که اعضای این گروه ­ها تا ساعت ۲ بامداد به ساخت سکو برای کانکس ­های زلزله­ زدگان استان کرمانشاه، جابجایی آوار و تقسیم آذوقه بین آن­ ها مشغول بودند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: گروه ­های جهادی بسیج دانشجویی قابل مقایسه با هیچ مجموعه دیگری نیستند چرا که اعضای این گروه ­ها در بهترین سن از زندگی خود مشغول خدمت در این عرصه هستند.

سرهنگ ذوالفقار عباسی فر اظهار کرد: ما در اقشار مختلف بسیج به دنبال ارائه مبانی، محتوا و چهارچوب­ های لازم کار جهادی هستیم که این موضوع در بسیج دانشجویی اهمیت زیادی دارد چرا که ضمن این که اعضای این قشر در بهترین سن از عمر خود قرار دارند دانشجو هستند و دانشجو آرمان­ گرا، مطالبه ­گر، اهل تحقیق و پژوهش و گفتمان نو است.

وی تصریح کرد: شما جهادگران بسیج دانشجویی در دانشگاه قرار دارید و جامعه از دانشگاه انتظاراتی دارد چرا که نخبگان، اساتید و تحولات جامعه امروزی در دانشگاه حضور دارند به همین علّت نیاز است که بیش از پیش در این عرصه تلاش کنید.

در این نشست که با رعایت کامل دستورالعمل­ های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برگزار شد مسئولین گروه ­های جهادی دانشجویی به ارائه گزارش و بیان دغدغه ­ها و پیشنهادات خود در زمینه فعالیت ­های جهادی پرداختند.

در استان بوشهر بیش از ۷۳۰ گروه جهادی به فعالیّت می­ پردازند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.