×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تصاویر افتتاح آزمایشگاه تشخیص ملکولی دشتستان به صورت ویدئو کنفرانس همراه با استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام به صورت ویدئو کنفرانس به همراه استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان با آزمایشگاه تشخیص مولکولی ویروس کرونا مزین به نام شهید غلامرضا فخری نخستین شهید مدافع سلامت استان به دستور استاندار بوشهر در برازجان افتتاح شد.

 آزمایشگاه با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ایجاد و تجهیز شده که دو میلیارد تومان از این اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم به همت آقای بحرانی خیر دشتستانی تامین شده است. 

به گزارشی پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام در آیینی به صورت ویدئوکنفرانس به دستور استاندار بوشهر، آزمایشگاه تشخیص مولکولی ویروس کرونا مزین به نام شهید فخری شهید سلامت استان در شهر برازجان افتتاح شد.

عبدالکریم گراوند با قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان استان به ویژه شهرستان دشتستان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت استان شهیدان فخری و خلیلی اظهار داشت: باید از اهتمام ویژه وزیر و معاون بهداشتی وزیر بهداشت در توجه به مسائل درمانی استان و کمک به راه‌اندازی این مرکز تشخیصی نهایت قدردانی را داشته باشم.

وی تصریح کرد: *انتظار داریم در کنار این آزمایشگاه کرونا، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد و باید برای مقابله با کرونا اصل را بر پیشگیری بگذاریم تا شاهد کنترل این بیماری باشیم*.

وی از آقای بحرانی خیر دشتستانی که برای راه‌اندازی این مرکز آزمایشگاهی به بخش درمان استان کمک کرد قدردانی کرد.

فرماندار شهرستان دشتستان نیز در این آیین گفت:

ساختمان آزمایشگاه تشخیص مولکولی (کرونا) شهرستان دشتستان خیر ساز است که در زمینی به مساحت ۱۵۰ مترمربع که توسط هیئت‌امنای مسجد امام علی (ع) شهر برازجان اهداشده است و با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان توسط خیر، خانواده دکتر بحرانی احداث‌شده است.

فتح‌الله نوروزی بیان کرد: برای تجهیز و راه‌اندازی این آزمایشگاه، سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده که دو میلیارد تومان تجهیزات پزشکی که توسط دانشگاه علوم پزشکی تأمین‌شده است و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت ساختمان بوده که توسط خانواده آقای بحرانی خیر حوزه سلامت دشتستان و یک میلیارد تومان توسط موسسه خیرین تأمین سلامت شهرستان تأمین‌شده است.

نوروزی با تشکر از کادر بهداشت و درمان و تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این آزمایشگاه خدماتی در راستای مقابله با کرونا به مردم شریف شهرستان ارائه شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز در مراسم افتتاح این پروژه گفت: با توجه به جمعیت شهرستان دشتستان و حجم بالای آزمایش‌ها تصمیم به راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در شهرستان گرفتیم که باهمت و همراهی، وزارت بهداشت و درمان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و فرماندار دشتستان و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین همکاری صمیمانه اعضای پرتلاش خیرین تأمین سلامت شهرستان توانستیم این آزمایشگاه را به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تجهیز و به بهره‌برداری برسانیم.

ماریا خویشدوست افزود: با راه‌اندازی این آزمایشگاه، جواب دهی آزمایش‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و به دنبال آن خدمات درمانی برای بیماران به‌موقع توسط کادر بهداشت و درمان ارائه می‌گردد که در کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد:

تمامی افراد گروه هدف که دارای علائم و یا مشکوک به کرونا باشند (مادران باردار، بیماران زمینه‌ای مانند قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون) بیماران سرطانی، کلیوی و افراد بالای ۶۰ سال بعد از غربالگری توسط پزشک، از آن‌ها آزمایش PCR (نمونه حلق و بینی) گرفته می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.