×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام مشترک رییس اتاق اصناف دشتستان و فرمانده حوزه بسیج اصناف به مناسبت روز ملی اصناف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام پیام مشترک رییس اتاق اصناف دشتستان و فرمانده حوزه بسیج اصناف به مناسبت روز ملی اصناف بدین شرح اعلام شد. 

اصناف یکی از بزرگترین نهادهای مدنی در سطح جامعه می باشد که در تأمین و توزیع کالا و خدمات نقش بسیار اثرگذاری دارد.

اتاق اصناف شهرستان دشتستان متشکل از ٢۴ اتحادیه صنفی و با دارا بودن ٩١۶۴ واحد صنفی دارای پروانه کسب و تعداد ٢٢٩١٠ شاغل در حوزه اصناف سهم بسزایی در حوزه اشتغال دارد.

در حال حاضر مشکلات متعددی اعم از افزایش تعرفه برق تجاری و حق بیمه کارفرما و کارگران، فعالیت غیر قانونی صنفی در واحدهای مسکونی، روزبازارهای بدون مجوز، ماشین های دوره گرد و خدمات سیار اصناف را تهدید میکند، همچنین در چند سال اخیر با تورم شدید و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، ضمن افزایش اجاره بهای واحدهای صنفی تجاری برای مستاجرین و همچنین نوسان نرخ ارز و به دنبال آن عدم ثبات و افزایش قیمت کالا، اصناف با سرمایه در گردش خود قادر به تامین کالا نیستند.

همچنین با پیدایش بیماری کرونا در سطح جامعه و تاثیر مستقیم بر کسب و کار و ورشکستگی تعدادی از واحدهای صنفی در همین ابتدا که قطعا در ادامه راه نیز شاهد خواهیم بود با شیوع بیماری در روزهای اخیر، اصناف به دلیل نوع ارتباط کاری مستقیم با مشتریان بیشتر در معرض ابتلا هستند که در این راستا برای حفظ سلامتی خود و شهروندان خواستار همکاری بیشتر اصناف با شبکه بهداشت و درمان شهرستان و رعایت شیوه نامه بهداشتی مد نظر وزارت بهداشت هستیم.

در پایان ضمن گرامیداشت و تبریک روز ملی اصناف، از دولتمردان انتظار داریم با حمایت از کسبه و بازاریان برای داشتن اقتصادی سالم و پویا، به بخش صنوف کشور توجه بیشتری داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.