×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح اکرام و ایتام کمیته امداد امام خمینی منتظر کسانی است که مایلند با سخاوت مندی خود فرزندان یتیم را یاری رسانند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام در نشست خبری اصحاب رسانه با آقای غلامحسین قیطاس خواه رئیس کمیته امداد امام خمینی برازجان چهار محور برنامه کمیته امام خمینی برازجان در ایام ماه مبارک رمضان تشریح شد . 

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام در ابتدا این مراسم با تلاوت آیات قران کریم آغاز شد و بعد از آن آقای آقای غلامحسین قیطاس خواه رئیس کمیته امداد امام خمینی تسلیت سالروز جان گداز پیر انقلاب اسلامی امام خمینی ( ره ) را تسلیت عرض نمود و در برنامه چهار محور کمیته امداد امام خمینی برازجان در رمضان گذشته اعلام داشت . 

این مقام مسئول افزود این کمیته ۵۷۰۰ خانواده تحت پوشش دارد . ۹۰ درصد مددجویان از کمیته امداد هستند که توسط مرکز نیکوکاری ۱۲۰۰ پک غدایی به‌ خانواده‌ های نیازمندان کرونایی کمک رسانی شده است و  کمیته امداد امام خمینی ۲۸۰۰ پک بین مدجویان خود در زمان کرونایی توزیع نموده است . هر کدام از از پک ها به مبلغ ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزا تومان ارزش بها داشته که شامل برنج ، رب ، ماکارانی ، حبوبات و بسته های بهداشتی بوده است . امسال در توزیع این بسته ها مساجد و پایگاها با کمیته امداد هماهنگی زیادی داشتند ولی با این وجود به بعضی از خانواده ها چهار بسته رسید و به بعضی ها بی نصیب مانند که  در اولین فرصت افراد جا مانده از این پک ها را پوشش می دهیم .  

اقای قیطاس خواه ادامه داد در زمینه طرح ایتام در ماه مبارک توانستیم ۲۳۰۰۰ پخت غذای گرم در اشپزخانه های بنی هاشمی . مسجد امام حسین و مسجد امام علی برازجان  بین مدجویان کمیته امداد توزیع نمائیم .

سومین برنامه کمیته را می توان طرح اکرام و ایتام که مخصوص کودکان زیر ۱۸ سال است اشاره نمود که می طلبد حامیانی پیدا شوند که کمک های مالی این دوستان انجام دهند و به عنایت خداوند با فراخوانی این کمیته ۲۵۰ حامی به این برنامه معنوی پیوند داده شده اند که می طلبد خیرین دیگر هم که مایلند در این امر معنوی و خدا پسند این کمیته را همراهی نمایند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی برازجان و انتخاب کوچلوی دلبند خود شماره  حساب مجازی فرزند خود را از این کمیته دریافت نموده و ماهیانه مبلغی به فرزند خود که تحت پوشش خود درآورده است واریز نماید . 

از چهارمین برنامه کمیته امداد امام خمینی می توان فطریه ماه مبارک رمضان را نام برد . با توجه به ۱۸ مساجدی که نماز عید فطر در آنها اقامه شد ،  مردم ما فطریه خود را به صندوق ها که انداختند مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان بوده است . و به صورت آزاد که خود مردم فطریه خود را به آشنا های خود می دادنند ۴۹۰ میلیون از طریق خود مردم به خانوادهای نیازمند کمک شد . از مبالغ نقدی فطریه اجاره مسکن مددجویان کمیته امداد پرداخت می شود و قسمتی از این مبالغ در قسمت لوازم خانگی مددجو هزینه خواهد شد . 

این کمیته آمادگی خود را برای کسانی که شناسایی می کند که باید در تکفل پوششی کمیته امداد امام خمینی برازجان باشند پذیرفته می شوند. ما این دوستان را به موئد دوسال تحت پوشش قرار می دهیم و بعد از دو سال به آنها وام می دهیم که وارد بازار کار شوند . 

۲۵۰ مددجوی این کمیته فاقد مسکن است و مستاجر هستند و ما در قصد آن هستیم که برای انها مسکن ساخت نماییم . 

پرداخت شهریه مدجویان کمیته امداد ۹۰ درصد آنها با ما است و در ثبت نام دانش آموزان در سال گذشته هزینه ثبت نام دانش آموزان رایگان و یا نیم بهاء بود . 

این کمیته تا تاریخ ۹۹/۲/۲۵ جمع اوری صندوق های خیریه منازل را انجام نمی داد بابت شرایط کرونایی و از تاریخ یاد شده کمک های جمع آوری شده مردم را جمع آوری نمودند که مبلغ ۹۰۰ میلیون از این صدیقه ها جمع اوری شد  که این کمیته  مصارف این صندوها در زمینه جهزیه ، مسکن ، درمان ، کمک های موئدی که مراجعه مستقیم به کمیته دارند ، لوازم خانگی  به آنها کمک می شود . و قصد داریم به زودی این صندوقها را به صورت کامل جمع اوری و افرادی که مایلند به کمک به افراد یتیم به صورت صدقه می باشند با کد دستوری موبایلی که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد کمک خواهند نمود . 

۵۰۰ خانوار برازجان بیمار صعب العبور دارند که ماهیانه ما توانستیم ۱۸۰ به آنه کمک کنیم . 

مهمترین برنامه سال ۹۸ را می توان ، طرح فراخوانی اکرام و ایتام ۱۶۰۰ نفری حامی از کمیته امداد خمینی را نام برد  . در این فراخوان  ۱۴۵۰ نفر حامی جذب شد . این حامی ها بالای یک یتیم کمیته امداد را تحت پوشش مالی خود قرار دادند که می توان گفت بالای ۱۷۰۰ یتیم را تحت پوشش خود قرار دادند . 

در پایان این نشست ریاست کمیته امداد امام خمینی  غلامحسین قیطاس خواه اعلام داشت  از مهمترین برنامه های این کمیته می توان اشتغال و مسکن مدجویان نام برد . و در انتهای این نشست از خبرنگاران این محفل با لوح سپاس تقدیر شد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.