×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بدون شک مردم دشتستان دقیقه به دقیقه این لحظات را به خاطر خواهند داشت. آیا دشتستانی که سرشار از سودآوری برای پایتخت نشینان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام کارخانه سیمان دشتستان در کجای این بحران قرار دارد؟

یکی از مناطقی که در آن کمبود امکانات برای مبارزه با کرونا بی داد می کند شهرستان دشتستان است.

بدون شک مردم دشتستان دقیقه به دقیقه این لحظات را به خاطر خواهند داشت. آیا دشتستانی که سرشار از سودآوری برای پایتخت نشینان است باید در چنین وضعیتی گرفتار شود؟ مدت هاست که دود و آلایندگی کارخانه سیمان دشتستان اثرات مخربی برسلامت مردم و محیط زیست پیرامون خود دارد.
مدت هاست وجود کارخانه سیمان دشتستان به منبعی عظیم درآمدی برای پایتخت نشینان بدل گشته است. آیا وقت آن نرسیده که آقایان دین خود را به این مردم دردمند ادا کنند؟ آیا پرپر شدن مردم شریفٍ، نجیب و صبور دشتستان نمی تواند دلیل موجهی برای به میدان آمدن آنها باشد؟
اختصاص درصد ناچیزی از درآمد عظیم این کارخانه می تواند کمک شایانی به نهاد های درگیر در کنترل این بحران کند. در چنین شرایطی با کمال تاسف باید اعلام کنم تا کنون، کارخانه سیمان دشتستان قدمی در جهت بهبود شرایط و کنترل بحران بر نداشته است.
چنین موردی باید تبدیل به یک مطالبه عمومی شود چراکه اگر وجود یک محیط صنعتی که اثرات مخرب زیست محیطی اش زبانزد خاص و عام است، نتواند در چنین شرایط بحرانی گره گشا باشد پس به چه دردی می خورد؟ آیا کارخانه سیمان دشتستان بنا شده تا تنها جیب پایتخت نشینان را از منابع مالی سیر آب کند؟
اینجانب به نمایندگی از همکارانم در شورای اسلامی شهر برازجان به مسئولین کارخانه سیمان دشتستان توصیه می کنم تا هرچه سریعتر به میدان بیایند. اختصاص درصدی از درآمد این کارخانه برای کنترل بحران کرونا وظیفه آنها و حق این مردم است.
مسولان کارخانه سیمان در سالهای ۸۷و۸۸و۸۹که باید مبلغ ۵میلیاردتومان حق آلایندگی خودراکه درکمیسیون ماده ۷۷ رای آن صادرشده باید پرداخت می کردندکه متاسفانه تاهنوزهیچ اقدامی صورت نگرفته است و پنج میلیاردسیزده سال پیش حق مردم شهرستان دشتستان به کجا رفته است اگراین مبلغ درهمان زمان پرداخت می شد چه کارهای عمرانی وخدماتی برای مردم نجیب وشریف می شد انجام دادآیااین پول بعدازسالهادیگرارزش ریالی خودراازدست نداده است انتظارمی رودمسولان کارخانه سیمان دشتستان به فکربدهی خودباشندبنده به نمایندگی ازمردم شریف وبزرگوار این مطالبه به حق راتارسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری خواهم کردوذره ای از حق قانونی مردم کوتانخواهیم آمد . 

محراب بنافی رئیس شورای اسلامی شهر برازجان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.