×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سخنرانی نوروزی ۳ فرودین سال ۹۹ پخش شده رهبر انقلاب از شبکه‌های صدا و سیما

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام :  در ابتدا رهبر انقلاب تبریک رهبر معظم انقلاب فرا رسیدن عید مبعث به مردم ایران تبریک اعلام داشتند و در ادامه حضرت آیت الله خامنه‌ای ادامه داد : بهتر است با توجه به شرایط موجود هر کس هر کجا هست صلوات خاصه امام رضا (ع) را نثار ایشان کنیم.

رهبر معظم انقلاب: بعثت و وحی الهی حقایقی را برای بشریت روشن کرد و این حقایق به نحوی است که مردم ایمان بیاورند زندگی شیرین و پرفایده به آنها خواهد رسید. سلسله ارزش‌های اسلامی که در اسلام بیان شده و به آن عمل شده است. غرب بعد از رنسانس با مفاهیم ارزش‌ها انسانی آشنا شده‌اند در حالیکه ۱۴۰۰ سال قبل این مفاهیم در قرآن آمده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بعثت احکام اسلامی چه فردی و چه اجتماعی منطبق با ارزشها به مردم هدیه شد . اگر بخواهیم این معارف در فضای عقیدتی جامعه تحقق پیدا کند نیاز به قدرت سیاسی دارد.  اگر قدرت سیاسی نباشد قلدرها و تنبل‌ها انجام نمی‌دهند و مقصود نبوت‌ها حاصل نمی‌شود .  مبعث پیغمبر اسلام واقعه و حادثه ای است که خداوند متعال از پیغمبران دیگر نسبت به آن واقعه میثاق و تعهد گرفته است. از پیامبران بزرگ طول تاریخ، خدای متعال تعهد گرفته است که به پیغمبر اسلام که مثل امروز مبعوث می‌شود ایمان بیاورند و او را یاری کنند.

ایشان در ادامه سخنان خود از پیر انقلاب اسلامی هم یاد نمودند و فرمودند امام خمینی به نسخه پیامبر، ارزش‌ها و احکام عمل کرده است.  امام می‌دانستند ایمان اسلامی در اعماق جان ملت ایران وجود دارد. زمینه این انقلاب و حرکت اسلامی ظلم گسترده و فساد بی پایان رژیم پهلوی بود.

رهبر معظم انقلاب: جامعه نخستین اسلامی که پیامبر ایجاد کرد در مدینه با تعداد کمی آغاز شد ولی به برکت ارشاد ، احکام و معارف پیامبر روز به روز افزایش یافت و قوی‌تر شد . در قرن ۴ هجری جامعه اسلامی از لحاظ سیاسی وسیع ترین جامعه در دنیا بود. حرکت و طبیعت اسلام پیشرفت و حرکت کردن است. اگر صادقانه حرکت کنیم ، تنبلی نکنیم، ساده نگری نکنیم می‌توانیم ایران را به قله برسانیم. هدف نزدیک ما رسیدن به قله‌های اجتماعی ، فرهنگی ، علمی و .. است ولی هدف دور هدف تمدن اسلامی است. از دشمنی‌ها نباید تعجب کرد.

در باب ویرس کرونا که این روزها ایران ما هم در آن غوطه ور شده فرمودند  آمریکا متهم است به تولید ویروس کرونا، حتی به داروی این کشور هم اعتماد نیست . آمریکایی ها چندبار گفته‌اند حاضرند کمک دارویی به ایران کنند و گفته‌اند فقط شما از ما بخواهید.  این از حرف‌های عجیب است؛خودتان دچار کمبود هستید.  اگر دستتان باز است خودتان استفاده کنید؛شما خودتان متهمید که کرونا را ایجاد کرده‌اید. دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را همه عمل کنند . حتی اجتماعات دینی در کشور تعطیل شد که در تاریخ ما به این شکل بی سابقه است که حتی حرم های مطهر و نمازهای جمعه تعطیل شود ولی چاره ای نبوده و مصلحت اینگونه بوده.  ان شاالله خداوند این بلا را از همه مردم جهان کم کند. این روزها با بیماری همه گیر بین المللی کرونا مواجه هستیم.  بعضی‌ها در کشور خود اطلاعات این بیماری را پنهان می‌کنند. این بیماری مشکلات اقتصادی ایجاد می‌کند که خداوند می فرماید اینجا هم صبر لازم است. مسئولین محترم در این کار دستوراتی داده‌اند که همه باید به آن عمل کنند تا این بیماری خطرناک در کشور کنترل شود.

ما دشمن کم نداریم ولی آمریکا خبیث ترین آنها است

مسئولان آمریکایی هم دروغگو و وقیح‌اند، هم طماع، شارلاتان، ظالم، سنگدل، بی‌رحم و تروریست هستند؛ آنچه خوبان همه دارند این‌ها به تنهایی دارند. ما مسئولین گاهی بی‌صبری کردیم ولی ملت ایران ۴۰ سال است صبور بودند. صبر کردن یعنی تسلیم نشدن و با شجاعت و عقل جلوی دشمن را گرفتن.

تجربه چهل ساله انقلاب به ما نشان می‌دهد که کشور ظرفیت مقابله با مسائل و چالش ها را در هر سطحی داراست . کشور ظرفیت های فوق العاده‌ای دارد. مهم این است که این ظرفیت‌ها به وسیله مسئولان شناسایی و در همه بخش‌ها، افراد مومن و جوانان با انگیزه، به کار گرفته شوند.

قوت در فضای مجازی حیاتی است

قوت در زمینه بهداشتی و درمانی حیاتی است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.جهش تولید، از ابزارهای قدرت است. جهش تولید به ابزارهایی نیاز دارد، از قاچاق و واردات بی رویه جلوگیری شود. به تولیدکننده کمک شود. امسال این کارها باید انجام شود. تاکید بنده بر قوی شدن کشور از خطوط اصلی نسخه بعثت است. هر چه می‌توانید قوت را زیاد کنید. این قوت در نگاه اول قوت نظامی به نظر می رسد، ولی خیلی وسیع تر از این است.

منبع : فارس

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.