×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستگیری عوامل انتشار شایعات و اکاذیب پیرامون شیوع ویروس کرونا در دشتستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام دستگیری فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان :از شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به تولید و انتشار محتوا های غیر واقعی مرتبط با کرونا ویروس در فضای مجازی شهرستان می‌کردند خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند دراین خصوص گفت: در پی انتشار مطالب و محتواهای غیر واقعی در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و تشویش افکار عمومی و هتک حیثیت افراد حقیقی و حقوقی ، ماموران پلیس فتا دشتستان اقدامات لازم را جهت شناسائی و دستگیری متهم یا متهمان آغاز کردند. فرمانده انتظامی دشتستان افزود: با رصد و پایش دقیق فضای مجازی و تجزیه و تحلیل مستندات توسط کارشناسان پلیس فتا ،عوامل انتشار اکاذیب و محتویات خلاف واقع پیرامون شیوع ویروس کرونا در دشتستان شناسائی و دستگیر شدند. فرمانده انتظامی دشتستان اظهار داشت هرگونه شایعه سازی در فضای مجازی و بازنشر محتوای آن در قالب های متن، تصویر وفایل صوتی همچنین انتشار آمارها و اخبار غیر واقعی وغیر رسمی خصوصا پیرامون ویروس کرونا جرم محسوب شده و با عوامل آن به دلیل نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برخورد قاطع وقانونی خواهد شد.
این مقام انتظامی افزود: در بررسی های کارشناسان پلیس فتا در رسیدگی به پرونده های مذکور مشخص شد اکثر این افراد، بدون اطلاع از صحت وسقم موضوع و بی توجهی به مجرمانه بودن این عمل و عواقب قانونی آن اقدام به بازنشر پیام‌های دریافتی می کرده اند. ایشان از شهروندان عزیز تقاضا کرد صرفا اخبار را ازطریق رسانه ها وسایت های خبری رسمی و روابط عمومی سازمان یا نهاد مربوطه پیگیری نمایند.

سرهنگ فرهاد آراوند اظهار امیدواری کرد که شهروندان محترم همچون گذشته همراهی و مشارکت فعالانه ای با خادمین خود در مجموعه بهداشت و درمان و کلیه افرادی که در مسیر ارتقاء سلامت شهرستان تلاش می نمایند داشته باشند ویقین بدانند نیروی انتظامی برای حفظ امنیت پایدار در فضای مجازی و فضای میدانی جامعه از تمامی امکانات و توان خود استفاده خواهد کرد.سرهنگ فرهاد آراوند به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مجرمانه در بستر اینترنت یا فضای مجازی با شماره تلفن ۰۷۷۲۱۸۳۰۱۳۹پلیس فتا شهرستان در ساعت اداری همچنین درصورت نیاز به مشاوره تخصصی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی مراجعه و با همکاران ما در میان بگذارند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.