×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محمد حسین ارسطوزاده مدیرکل میراث استان بوشهر : اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی بوشهر پایگاه فعالین حوزه گردشگری و ما حلقه اتصال دهنده این بخش هستیم به دولت .

نشست خبری مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اصحاب رسانه برگزار شد . عکاس سید محمد مهدی امیری و ابوالفضل قاسمی

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام  محمد حسین ارسطوزاده نمایشگاه های محلی ، منطقه ای و بین اللملی فرصت های خاص و وِیژه ای است که باعث نشان دادن فرهنگ و آداب و صنایع دستی هر منطقه بهتر اشنا شویم . در سال سپری شده  سه  نمایشگاه برگزار شد . اولین نمایشگاه صنایع دستی و بوم گردی ها در تهران بود که عمدتا در قالب توانمندی روستایی بود ، که حضور استان بوشهر در این نمایشگاه در دو حوزه بوم گردی ها و صنایع دستی ما به صورت فعال بود و یک نمایشگاه در این حوزه های صنایع دستی ، بوم گردی و گردشگری در استان بوشهر برگزار شد و سومین نمایشگاه که ما را امروز اینجا جمع نموده که نشست خبری آن را در خدمت اصحاب رسانه باشیم آن است که سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی است که از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ بهمن در تهران برگزار شد . 

استان بوشهر در نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی با رویکرد محوریت فعالان گردشگری ثمن ها و  بخش خصوصی بوده است  . بهتر بگویم به این معنی که کسانی مثل هتل دارها ، آژانس دارها ، بوم گردی ها و راهنمایی های های گردشگر و کسانی که دغدغه مند میراث فرهنگی و گردشگری هستند که می توان نمونه آن را همین سمن هایی نام برد که فعال هستند و به عنوان فعال اجتماعی مشغول هستند . محوریت حضور ما در نمایشگاه فعالیت فعال این حوزه ها بود و ما هم آنها را حمایت نمودیم که این حوزه ها بتوانند ظرفیتهای استان را به خوبی به مردم نشان دهند . 

در این نمایشگاه دستاوردهای خوبی داشتینم  و کیفیت و کمیت نسبت به سال گذشته از نظر برگزار کنندگان این نمایشگاه متفاوت بود و مورد استقبال قرار گرفت و فعالین حوزه گردشگری با حضور خود شرکت داشتند و گرداننده این رویداد بودند . 

حسین ارسطوزاده مدیرکل میراث استان بوشهر ادامه داد  :  دستاورد ما در این نمایشگاه را می توان صنف شاغل و حاضر در صنعت گردشگری بوشهر بتواند با حضور مالی و معنوی خودش ظرفیتهای استان را بهتر نمایان نماید . و وابستگی خود را به دولت کمتر نمایند . اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی بوشهر پایگاه فعالین حوزه گردشگری و ما حلقه اتصال دهنده این بخش هستیم به دولت . 

 فعالین حوزه گردشگری که به عنوان یک شغل به این صنعت نگاه می کنند خود آنها برنامه ریز و در نمایشگاهای مختلف و با حضور خود بازیابی را انجام دهند و ما آنها را حمایت می نماییم . در میان تمام استانهایی که در این نمایشگاه بودند بوشهر هم جای خودش را به درخشندگی هرچه تمام تر انجام داد  . در غرفه عرصه شده در این نمایشگاه همه وسایل اقلام استان بوشهر موجود بو که مراجعه کننده های این غرفه چند برابر نموده بود . در این غرفه ها اموزش محصولات بوشهر ما به صورت دیجیتال بود ولی سعی شده بود به صورت کاغذی هم برای آن دسته از دوستانی که علاقه به مطالعه داشتند مطالبی را آماده و در اختیار آنها قرار دهیم . ما در این نمایشگاه نتیجه محور بودیم به این معنی که ما یک نمایشگاه برپا داریم و بعد با جمع آوری آن همه چیز فراموش شود نبود . اهداف ما در این نمایشگاه این بود که در پایان این نمایشگاه ما بتوانیم سرمایه گذار جمع کنیم و بسته های سرمایه گذاری خود را معرفی نماییم . در دومین هدف بازاریابی شود و تعیین کیفیت خاص استان و مشترک استان این تمایز و کیفیت را مشخص نماییم که با کیفیت رقابت موجب تفاوت پذیری شود و جلب مشتری شود . 

صنعت دستی نشان برتر می گیرد که کیفیت برتر داشته باشد . با صنایع دستی که در این نمایشگاه قرار گرفت با کیفیت خاص خود ما به بازدید کنندگان این نمایشگاه اعلام داشتیم که نشان برتر داریم و در حوزه بوم گردی خود را هم به بزدید کنندگان این نمایشگاه اعلام شد که ما نشان برتر در صنایع دستی و بوم گردی داریم . 

در بخش گردشگری معرفی اثار خود را به نحوه ای داشته باشیم که از سیستم های نوین امروزی بهره برداری داشته باشیم و کمتر از لحاظ صرفه جویی در مصرف کاغذ و هم به لحاظ ماندگاری کار به سراغ چاپ برویم و چند نرم افزار و آپ تهیه شده بود که به صورت مشخص پنچ اپلیکیشن و سایت اداراه کل صنعت دستی و گردشگری که در آن نمایشگاه رو نمایی شده است . 

روستاها و اماکن ساحلی بی نظیر در سطح کشور و در استان بوشهر موجود است و با کمی ساماندهی و سرمایه گذاری بهترین جاذبه ها را می شود در روستاها و شهرهای ساحلی استان بوشهر برای حضور گردشگر ایجاد کرد که این مزیت استان است و بر مزیت ها خط ساحلی ، نوار ساحلی و جاده ساحلی و در مرکز استان و حاشیه های استان هم جاذبه های تاریخی بسیار زیادی داریم که باید در هر منطقه به شاخصه های آن منطقه توجه خاصی داشت . 

مدیرکل میراث استان بوشهر در نمایشگاه در روز ۱۲ ساعت کارگاهای آموزشی برگزار می شد که کسانی که شرکت نمودند در حوزه های مختلف به روز شدند . نشست های مختلفی در حاشیه های نمایشگاه انجام شد و موزه منطقه ای خلیج فارس که مختص استان بوشهر نیست . این موزه ۱۲ سال پیش شروع شده ولی به دلایل مختلف پیشرفت چشمگیری نداشته و امسال با حمایت وزارت خانه و استان و مدیران ارشد استان این پروژه به شکل جدی و اساسی دنبال شد و در آینده ای نزدیک و با هم فراهم شدن شرایط محیطی  مراسم افتتاح بهره برداری آن صورت خواهد گرفت و این موزه کل خلیج فارس شامل می شود و بالغ بر ۱۰۰۰ شی تاریخی در جریان پروژه سامانداهی و طبقه بندی و حفاظت و مرمت شد و در شرایط استاندار نگهداری می شود . تمامی اثاری که از بوشهر خارج شده بود دوباره به استان برگردانه و مرمت شدند  و قرار است در این موزه که افتتاح شود قرار خواهد گرفت . که می تواند موجب گردشگر در این استان شود مورد استقبال قرار خواهد کرفت . عکاس سید محمد مهدی امیری 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.