×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
عضو شورای اسلامی شهر برازجان:اشیاء باستانی دشتستان بر می گردند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام چند روزیست که خبر جابجایی اشیاء قیمتی و آثار باستانی شهرستان دشتستان و انتقال آنها به موزه مرکزی بوشهر در فضای مجازی منتشر شده است و این خبر باعث ناراحتی مردم و فعالین اجتماعی شهرستان دشتستان شده است.
به گزارش برازجان سلام “سیده خدیجه حسینی از اعضای شورای اسلامی شهربرازجان دراین باره توضیحات لازم را بیان نمودند.
سیده خدیجه حسینی دراین باره گفت:چند روزیست که خبر جابجایی اشیاء قیمتی و آثار باستانی شهرستان دشتستان و انتقال آنها به موزه مرکزی بوشهر در فضای مجازی منتشر شده است و این خبر باعث ناراحتی مردم و فعالین اجتماعی شهرستان دشتستان شده است اما لازم به ذکر است، اینجانب به محض اطلاع از این خبر سریعاً پیگیری خود را آغاز کرده و صحبت هایی با فرماندار محترم شهرستان دشتستان، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دشتستان و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر داشتم.
وی درادامه بیان نمود:حاصل تمام پیگیری ها این بود که با تعهد فرماندار محترم و قول مدیرکل میراث فرهنگی، همه این آثار به طور موقت به موزه بوشهر رفته و چند روزی در آنجا در معرض دید قرار می گیرند و سپس به شهرستان دشتستان بر می گردند.
این کار پیش تر هم اتفاق افتاده، بطوری که اشیائی به تهران رفته یا از فارس و خوزستان به بوشهر آمده و جای نگرانی برای شهروندان محترم و فعالین دلسوز شهرستان نیست.
اما شهرستان دشتستان با این همه آثار تاریخی و باستانی نمونه و بی نظیر واقعا نیازمند داشتن یک موزه در خور شأن مردم بزرگترین شهرستان استان بوشهر است، که البته در این خصوص هم مدیر کل محترم میراث فرهنگی هم نظر و موافق با خواسته ماست و امید است بزودی این درخواست مردمی هم با پیگیری و تلاش مسولین محترم اداره میراث فرهنگی انجام و سبب رضایت دشتستانی ها گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.