×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گزارش تصویری کنگره ملی سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام کنگره ملی سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر با حضور فرمانده کل سپاه و سخرانی ایشان ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ، سردار رزمجو فرمانده امام صادق استان بوشهر و مداحی صادق اهنگران و مسئولین دیگر برگزار شد . عکاس ناصر شهید زاده 

استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است . 

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بوشهر برگزار شد، گفت: استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است.


 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا هیچ گاه در کتاب تاریخ فراموش نمی¬شود چون شهید جاودانه است و شهادت پرسودترین و ارزشمندترین ارتحال انسان از دنیای فانی به دنیای باقی است.

وی تصریح کرد: شهادت بال عروج انسان از خاک به افلاک است و واقعاً اگر ارتحال انسان از دنیا با شهادت نباشد متضرر شده است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اذعان کرد: شهید برای خود عزت، برای خانواده اش افتخار، برای ملتش اقتدار و برای دینش احیاء می آفریند و به همین دلیل است که خداوند شهید را در قران در صف آسمانیان و عرشیان برمی شمرد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به تاریخچه مقاومت و استکبارستیزی در استان بوشهر گفت: استان بوشهر از دیرباز سرزمین دیانت، مقاومت، بصیرت و استکبارستیزی بر اساس مبنای دین بوده و تاکنون بر محور ولایت مداری حماسه ها آفریده است.

وی افزود: استان بوشهر علاوه بر این که با تجاوز غرب مبارزه می کرد ملجأ و مأوای مردم خلیج فارس هم بود چنان که با حمله پرتقالی ها، مردم مسقط به بوشهر پناه آوردند و در جزیره نخیلو ساکن شدند و از آن جا علیه استعمار پرتقال فعالیت می کردند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: تاریخ مبارزات ضد استعماری مردم استان بوشهر به بیش از ۵ قرن می رسد به طوری که استعمار خبیث انگلیس ۴ بار به استان بوشهر حمله کرد اما عالمان بزرگ چون حضرات آیات آل عصفور، علامه بلادی، سید علی نقی دشتی، مجتهد بحرانی، مجتهد برازجانی و سید مرتضی اهرمی حکم به وجوب دفاع دادند و سردارانی چون احمد خان، باقر خان تنگستانی، رئیس علی دلواری، زائر خضر خان اهرمی و غضنفرالسلطنه برازجانی با کمک مردم این منطقه چون سدی محکم مقابل استعمار انگلیس ایستادند و یک وجب از آب و خاک این مملکت را به بیگانگان ندادند.

آیت الله صفایی اضافه کرد: این افتخار استان بوشهر است که در برابر استعماری که جغرافیای سیاسی کشورها را بر هم میزد ایستادند و نگذاشتند ایران از طریق جنوب مورد تعرض قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: در استان بوشهر نه تنها مردان بلکه زنان نیز سابقه مبارزه با استعمار دارند به طوری که وقتی انگلیسی ها به لرده دشتستان حمله کردند زنان این منطقه انگلیسی ها را شکست دادند به همین علت است که می توان به راحتی گفت که مردم استان بوشهر تجسم عینی ولایت مداری، مقاومت، استکبارستیزی و بصیرت هستند.

صفایی اذعان کرد: اکنون تمام کشورهای غربی که به استان بوشهر طمع داشتند تنها یک اثر در این استان دارند و آن گورستان ننگشان است به طوری که امروز استعمار انگلیس از نام بوشهر و شهید رئیس علی دلواری بر خود می لرزد و لازم است که بدانند سراسر استان بوشهر رئیس علی دلواری است.

وی گفت: تمام نیروهای مسلح و مردم استان بوشهر در دوران دفاع مقدس از آب و خاک کشور دفاع و به جبهه ها نیرو اعزام کرده و از حریم دین و میهن دفاع کردند و امروز هم با تمام قوا از نظام اسلامی دفاع می کند به طوری که در تمام این عرصه ها شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که به راحتی می توان گفت استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: اگر دشمنان انقلاب اسلامی و مزدوران داخلی آن¬ها بخواهند به انقلاب و ولایت تعرض کنند تمام مردم استان بوشهر از ولایت و انقلاب اسلامی دفاع می کنند چرا که ما از متون فاخر دین آموخته ایم که لازم است در مدار منظومه ولایت باشیم تا مصون بمانیم و هر کس از ولایت فاصله گرفت دچار گمراهی شد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری تصریح کرد: آمریکا سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار و نماد مبارزات ضد تروریستی را ترور کرد و نشان داد که در جبهه تروریسم قرار داشته و سرچشمه ترور در جهان است.


وی تأکید کرد: امروز کسانی که می خواهند سپاه را تضعیف کنند لازم است بدانند قلب های ایرانیان و مسلمانان به نام مقاومت و سپاه می تپد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: امروز حمایت از سپاه و تقویت آن واجب و تضعیف آن حرام است و دشمنان نیز لازم است بدانند که با ترور سپهبد سلیمانی و تضعیف سپاه نمی توانند نظام را تضعیف کنند چرا که تمام ایران، پاسدار هست.

بوشهر پیشینیه‌ای سرشار از حماسه دارد. 

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر گفت: بوشهر پیشینیه‌ای سرشار از حماسه دارد و مردم این دیار استعمار و استکبار را به خاک مذلت کشانده‌اند.

سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) در کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهدای استان بوشهر بیان کرد: مردم استان بوشهر در حماسه سازی‌های خود، ۲۰۰۰ شهید را تقدیم کرده اند اعم از شهدای انقلاب، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی که هر کدام روایتگر بخشی از افتخارات درخشان در دفاع همه جانبه و قهرمانانه از اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت بوده و هستند.
او ادامه داد: خون پاک شهیدان و دلاورمردان این دیار همیشه در رگ‌های رهروان شهدا و قشر‌های مختلف مردم و مسئولان و جوانان غیرتمند این خطه حماسه ساز جاری است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: بوشهر دیار دلیرمردانی است که توانسته اند با ارشاد‌های علما زیر سایه پرچم ولایت، با روحیه‌ای استوار و خلل ناپذیر دشمنان اسلام را در این دیار دین باور و ولایتمدار با شکست مفتضحانه رو به رو سازند.
رزمجو تاکید کرد: استان بوشهر در مقابله با استعمارگران انگلیس، در لاهور پاکستان، در امریکای جنوبی، دوران ستمشاهی، هشت سال دفاع مقدس و فاجعه ۷ تیر، شهدای گرانقدری را تقدیم کرده‌اند.
او گفت: دبیرخانه کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر نیمه دوم سال ۹۶ کار خود را آغاز کرد و از سال ۹۷ کار برگزاری کنگره آغاز شد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا در شهرستان‌های مختلف، تایید محتوای ۱۰۳ عنوان کتاب و چاپ ۷۶ عنوان آن، مسابقات نگارش انشا و دلنوشته در میان دانش آموزان، نصب تصاویر شهدا در نقاط مختلف استان، تولید و پخش ۲۲ هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی و فضای مجازی، برگزاری همایش جهادگران علم و فناوری و اجرای ۸۷۳ طرح محرومیت زدایی به نام شهدا، از جمله کار‌هایی بوده که به مناسبت کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر در این مدت انجام گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر با بیان اینکه این روزها عطر دل‌انگیز و رایحه‌ دلنشین شهادت سرتاسر فضای میهن اسلامی ایران و جهان اسلام را سرشار کرده است، اظهار داشت: ‌شهادت فرمانده شجاع، بی‌نظیر و تکرارناشدنی جبهه مقاومت اسلامی مجاهد خستگی‌ناپذیر، نماد درخشان و ستاره پرفروغ سپهر افتخارات امت اسلام سردار شهید و رشیدمان حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و همچنین شهادت جمعی از دلدادگان آن شهید والامقام را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم‌.

وی ‌جان باختن جمعی از دلدادگان آن شهید والامقام در کرمان و شهادت عزیرانمان در حادثه غم‌انگیز سقوط هواپیما در روزهای اخیر را به محضر حضرت ولی‌عصر و نایب بر حق آن حضرت رهبر عزیزمان، امت اسلام و ملت وفادار و استثنایی ایران اسلامی و همچنین مردم عزیز و شریف و صدیق بوشهر، خانواده عزیز شهیدان و خانواده‌های این شهیدان ‌تسلیت گفت و افزود: برای من حضور در این جمع ‌باشکوه، در این محفل بهشتی و میزبانی شهیدانمان و افتخار میهمانی در محضر آنان افتخار بزرگ و فراموش ناشدنی است‌.

و ادامه داد فرمانده کل سپاه از بوشهر به عنوان نماد مشرق مقاومت نام برد و تصریح کرد: این استان محل طلوع خورشید مقاومت و مبارزه علیه استعمار از قرن‌ها قبل است،‌ اینجا زادگاه نبرد و مجاهدت علیه متجاوزان و اشغالگران است. سینه ستبر امت اسلام در مقابل دشمنان، صخره تسخیرناپذیر مقاومت و ثبات قدم ایران بزرگ و اسلامی در مقابل استعمارگران. در عین حال بوشهر مغرب قدرت‌های استعماری است. محل غروب آنان است. این واقعه‌های افتخارانگیز و باشکوه این سرزمین به زیبایی در تاریخ زنده و جاری آن نوشته است.

وی با اشاره به حماسه باشکوه ایستادگی مردمان این سرزمین در مقابل انگلیس اضافه کرد: ‌عالمان بزرگ ‌که روح مقاومت، ثبات قدم و جهاد را بر پیکره این مردم جاری کردند در مقابل استعمار انگلیس با شهادت جاودانه شهید رئیسعلی دلواری که بیرقدار فراموش نشدنی تاریخ مبارزان ملت ایران است ایستادگی کردند.‌‌

سرلشکر سلامی ‌دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی در چند سال گذشته را باز‌احیای ‌نماد و اهتزاز همان پرچم و اثبات همان گفتار دانست و ادامه داد: در این منطقه ‌دست و پای متجاوزان قطع می‌شود و این یک افتخار ماندگار ‌است اما باز هم می‌توان از شکوه از حماسه‌های بزرگ مردمان این دیار سخن گفت. از نبردهای مستقیم بین فرزندان سپاهی این مردم در سال‌های پایانی جنگ با آمریکا جنایتکار در جایی که آخرین گلوله‌ها را فرزندان شما بر سینه متجاوزان نواختند و داستان یک جنگ مستقیم در پایان دفاع مقدس با آمریکا را با پیروزی یک ملت به نام ایران ثبت کردند که سرداران بزرگش همانند نادر مهدوی و بیژن گرد از پیشتازان و پیشگامان شکستن هیمنه استعمار و استکبار در این سرزمین هستند.

وی با بیان اینکه مردمان بوشهر اهل وعده صادق‌، شریف و باصفا هستند، ابراز داشت: ‌این شهیدان اسناد زنده صدق وعده شما هستند که دوست داشتید و دوست دارید در رکاب امامان ما در نبرد با مشرکان، کفار و منافقان می‌بودید. اینها تندیس‌های زنده وفاداری شما هستند. شهیدان ما حجت‌های خدا روی زمین هستند. گشایشگران راه‌های فتح هستند. فاتحان قله‌های سعادتند. آنها همانگونه که خداوند فرمود که آسمان را برافراشت. شهدا امنیت، عزت، شرف و کرامت ما هستند بدون آنکه دیده شوند و صخره‌های سرسختی هستند که این ملت و استقلال و عظمت آن همه به این صخره‌های مستحکم متکی است همانگونه که امام فرمود همانگونه که خداوند میدان زمین را با صخره‌ها مستحکم کرد شهیدان هم صخره‌های سختی هستند که جامعه‌های ما برای همیشه به آنها متکی است. عمودها و ارکان و تکیه‌گاه‌های ما علل ابد هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.