×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شب سرد چله و جمع گرم شهردار با پاکبانان شهرداری برازجان

به گزارش پایگاه خبزی تحلیلی برازجان سلام آیین ها و سنتهای اقوام و سرزمینهای مختلف را می توان آیینه‌ی تمام نمای فرهنگ و اصالت هر قوم دانست زیرا این آیین ها در گذر زمان و و در بستر اندیشه‌ها و فرهنگهای سرزمینی شکل گرفته یا در اثر مبادلات فرهنگی با دیگر اقوام و ملتها وارد فرهنگ سرزمینهای هدف شده و مورد پذیرش عموم مردم قرار گرفته است. سرزمین عزیز و اسلامی ما ایران نیز با توجه به پیشینه‌ی بلند تاریخی و قومی خود نه تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه مجموعه‌ای از ارزشمندترین جلوه‌های فرهنگی بشر را در خود جای داده و سرآمد بسیاری از اقوام و ملل بوده و همچنان هست. در سرزمین پرافتخار ما ایران، باورها و فرهنگهای تاریخی در تعامل با آیین مقدس اسلام به چنان پیوند مبارکی رسیده‌اند که بدون اغراق می‌توان فرهنگ ایرانی-اسلامی را کلکسیونی از مترقی ترین و انسانی ترین آیینها و سنت‌های فرهنگی نوع بشر قلمداد کرد.
یکی از این آیین‌ها، آیین زیبای شب چله یا به تعبیری شب یلداست. آخرین ساعتهای پاییز زیبا و نخستین ساعات زمستان که در فرهنگ ایرانی فرصتی برای همنشینی با خانواده، خویشان و بستگان است و محملی برای شادی و شکرگزاری. در دشتستان و شهر برازجان نیز بزرگان خانواده به تبعیت از نیاکان خود و همزمان با مردم دیگر شهرها و روستاهای ایران اسلامی در شب چله، سفره‌ای پهن میکنند و همه‌ی اعضای خانواده را دور هم جمع میکنند و زمینه‌ای فراهم میکنند تا سنت حسنه‌ی صله‌ی رحم که مورد تاکید فرهنگ ایرانی اسلامی سرزمین پرافتخار ما بوده، به بهترین شکل ممکن جلوه‌گری کند.
در این شب زیبا و در میان آیین‌های زیبای شب یلدا باید یادی کرد از هموطنانی که به دلیل موقعیت اجتماعی یا شرایط شغلی خود در چنین ساعاتی در محل کار خود حضور دارند و مشغول خدمت به همنوعان خود هستند یا توان خود را صرف خدمت به کشور عزیزمان در بخش‌های صنعتی می‌نمایند. نیروهای شب‌کار بخش صنعت، پرسنل خدوم بخش درمان و بسیاری مشاغل دیگر که شبها در حال خدمت هستند و نیز جمع بزرگ کارگران پرتلاش و سختکوش شهرداریها که در شبهای سرد زمستان نیز همچون دیگر اوقات سال در عرصه‌ی حفظ پاکیزگی و سلامت محیط زیست شهری به تلاش و خدمت مشغولند. این عزیزان که اکثریت مطلق آنان از اقشار آسیب‌پذیر و کمتر بهره‌مند جامعه به شمار می‌روند در حالی ردای خدمت بی منت به جامعه و دیگر شهروندان را بر تن پوشیده‌اند که گاه از حداقل بهره‌مندیهای اجتماعی و اقتصادی برخوردارند و به همین سبب در دین مبین اسلام و نیز در فرهنگ اصیل ایرانی مورد احترام آحاد مردم قرار دارند. شب چله و بلندای این شب سرد، بهانه‌ی خوبی شد تا شهردار برازجان، معاونین و مشاورین وی و جمعی از مدیران این شهرداری به میان این کارگران زحمتکش رفته و با دور هم جمع کردن این انسانهای زحمتکش، ساعتی را با این عزیزان سپری کنند.
در این حرکت خداپسندانه، مهندس محمدحسن محمدی شهردار برازجان و همراهان وی در شب چله به میان کارگران خدماتی شهرداری رفتند و با گستراندن سفره‌ای ساده با شیرینی و چای از کارگران زحمتکش خدماتی شهرداری که مشغول خدمت در خیابانهای شهر بودند پذیرایی کردند و ساعتی را در جمع کارگران گذرانده، پای درد دل‌ها و دغدغه‌های این عزیزان نشستند و از کارگران زحمتکش شهرداری تقدیر و تشکر نمودند. همچنین شهردار برازجان به معاونت اجرایی و معاونت اداری-مالی شهرداری اختیار داد در راستای به جا آوردن سنت حسنه‌ی صله‌ی رحم ساعاتی را به عنوان مرخصی تشویقی به نیروهای کارگری شب‌کار بخش خدمات شهرداری در نظر بگیرند و زمینه را برای حضور این عزیزان در جمع خانواده‌هایشان مهیا نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.