×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
شهرداری برازجان و حرکت پرشتاب در مسیر توسعه‌ی شهری /با احداث پیاده‌روهای باکیفیت و کمک به کاهش ترافیک خیابانها صورت می‌گیرد .

حرکت بلند شهرداری جهت ارائه خدمات استاندارد به شهروندان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام از آنجا که تغییر سبک زندگی و ورود ماشین، ابزارهای مکانیکی و وسایل الکترونیک به زندگی مردم سبب شده سلامت جسم و روح شهروندان شدیدا در معرض خطر قرار بگیرد، توجه به سلامت جسم و روان شهروندان را باید یکی از مولفه‌های مهم و ضروری در فعالیت دستگاههای اجرایی به شمار آورد. با توجه به افزایش بی‌رویه‌ی تعداد خودروها و حجم بالای سفرهای درون‌شهری می‌توان ترافیک را یکی از مهمترین نمودهای عینی تغییر سبک زندگی شهروندان به شمار آورد که آسیب‌های فراوانی را به سلامت شهروندان وارد می‌کند. به همین سبب لازم است مدیران حوزه‌ی شهری تلاش کنند از ابزارهای مختلف و روشهای گوناگون در این زمینه بهره گرفته شود.
تلاش در جهت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، تمرکززدایی از اماکن تفریحی و تجاری و آسان‌سازی دسترسی شهروندان به چنین مکانهایی، ترغیب شهروندان به کاهش استفاده از خودروی شخصی و بسیاری موارد دیگر می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در بهبود شرایط محیطی و زندگی اجتماعی شهروندان ایفا نماید.
اصلاح پیاده‌روهای سطح شهر و احداث پیاده‌روهای باکیفیت را نیز باید یکی از فعالیتهایی دانست که می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت ترافیک، حفظ امنیت روانی شهروندان و اصلاح سبک زندگی مردم ایفا نماید.
چندی پیش شهردار برازجان خبر داد که این شهرداری طرح بازسازی پیاده‌رو بلوار شریعتی را در دستور کار دارد. موضوعی که با واکنش مثبت شهروندان برازجانی مواجه شد و این امیدواری را ایجاد کرد که پس از سالها شاهد بهبود وضعیت بلوار شریعتی بعنوان یکی از مهمترین و پرترددترین معابر شهری و یکی از مسیرهای اصلی دسترسی به بازار برازجان باشیم.
جهت آگاهی از روند اجرایی این پروژه به سراغ شهردار برازجان رفتیم تا توضیحات وی را بشنویم.
محمدحسن محمدی در پاسخ به این پرسش که عملیات اصلاح پیاده‌رو بلوار شریعتی به کجا کشید، گفت: بهسازی و اصلاح پیاده‌رو بلوار شریعتی بعنوان یکی از پرترددترین مسیرهای ارتباطی شرقی-غربی شهر برازجان که اتفاقا جزء مسیرهای اصلی و مهم دسترسی به بازار هم به شمار میرود یکی از ضرورتهای اجتناب‌ناپذیر شهرداری بود که تا پیش از این مغفول مانده بود اما علیرغم تمام محدودیتهای موجود تلاش کردیم آن را به مرحله‌ی اجرا برسانیم. این طرح از مدتها پیش در دستور کار مجموعه‌ی شهرداری برازجان قرار داشت و با فراهم سازی مقدمات آن وارد فاز اجرایی گردید و هم ‌اکنون با سرعت در حال اجراست.
مهندس محمدی درخصوص ابعاد این طرح گفت: این عملیات در مسیری به طول دو هزار متر و با مساحت تقریبی ۸۰۰۰ مترمربع اجرا می‌شود که اجرای چنین طرحی با وجود حجم ترددهای روزانه در این مسیر گواه مشکلات و سختیهای اجرایی این طرح است. شهردار برازجان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح، حدود ده میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد اجرای طرح بهسازی پیاده‌رو بلوار شریعتی تنها بخشی از تلاشهای شهرداری برازجان در زمینه‌ی اصلاح، بهسازی و یا احداث پیاده‌رو در معابر اصلی شهر برازجان است و عملیات مشابه آن در نقاط مختلف شهر مدنظر مدیریت شهری قرار دارد.
محمدحسن محمدی اصلاح پیاده‌رو خیابان شهرک شهید بهشتی به طول ۱۰۰۰ متر و مساحت کلی ۴۰۰۰ مترمربع را یکی دیگر از تلاشهای مجموعه‌ی همکاران شهرداری برازجان ذکر کرد و افزود: پیاده‌رو خیابان حماسه به طول ۸۰۰ متر و مساحت ۲۴۰۰ مترمربع، پیاده‌رو خیابان خضر به طول ۶۷۵ متر و مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و پیاده‌رو خیابان شهید دانشگر به طول ۶۷۵ متر و مساحت ۲۷۰۰ مترمربع از دیگر فعالیتهای این شهرداری است که طی هفته‌های اخیر به انجام رسیده است.
شهردار برازجان اضافه کرد: از آنجا ‌که گسترش محدوده‌ی شهری شهر برازجان و افزایش جمعیت شهر سبب شده خدمات ضروری قابل ارائه به شهروندان طی سالیان اخیر افزایش قابل توجهی داشته باشد اما منابع انسانی و نیروهای متخصص مورد نیاز شهرداری جهت ارائه‌ی خدمت به شهروندان تامین نگردیده، مجموعه‌ی مدیریت شهری تلاش می‌کند با اولویت‌بندی برنامه‌های عمرانی و اجرایی خود نسبت به پیشبرد امور اهتمام ورزد؛ لذا در بحث پیاده‌روسازی نیز چنین روندی در دستور کار شهرداری قرار دارد و برنامه‌ها به ترتیب اولویت وارد فاز اجرایی می‌شوند.
مهندس محمدی افزود: هم اکنون ساخت پیاده‌رو های دیگری همچون پیاده‌رو خیابان سلمان فارسی،
پیاده‌رو خیابان مبارزان حماسه لرده، پیاده‌رو خیابان شرق پارک لاله و برخی دیگر طرح‌ها نیز در دستورکار شهرداری قرار دارد که پس از طی مراحل قانونی و انتخاب پیمانکار وارد فاز اجرایی خواهند شد.
مهندس محمدحسن محمدی در پایان صحبت‌های خود ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه‌روزی مجموعه‌ی همکاران حوزه‌‌ی معاونت عمرانی شهرداری برازجان ابراز امیدواری کرد تلاش بی‌وقفه‌ی خدمتگزاران مردم در شهرداری برازجان مورد رضایت و توجه شهروندان عزیز برازجانی قرار بگیرد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.