×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
محمدرضا اسماعیل پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر / با راهنمایی امام خمینی هفته وحدت شکل گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام در رونمایی از ضریح امامزاده شاه ابوالقاسم  روستای گندم ریز که با همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان و با حضور مدیر کل  اوقاف و امور خیریه استان بوشهر محمدرضا اسماعیل پور برگزار شد . 

 مگر بین نظر مراجع تقلید ما  اختلاف نیست ، ولی مکتب اهلبیت و پیغمیراینطور نیست که آن را نماد نمی کنند . بین تولد پیامبر با اهل سنت در ما اختلاف به وجود آمد که با راه کار امام خمینی که اعلام نمود که اول این هفته نظرآنها و در انتهای هفته نظر شما باشد این موضوع درست می شود و درست شدن این موضوع را هفته وحدت می نمایم .   بهاییت را انگلیس ها  و ، وهابیت را امریکایی ها درست کردند که به جان شیعه بیفتند . 

حاج آقا  محمدرضا اسماعیل پور  مدیریت اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد همه اینها در کشور شیعه دارند کار میکند ، ولی پیروز آن کسی است که اهل  وحدت است .  ما که توان آن را نداریم که عقیده افراد آز آن بکیریم . اما با مشترکات می توان هسته مقاومت که امروز دنیا دارد به دور آن می چرخد . با این جبهه مقاومت استکبار جهانی  ( صیهونیست جهانی ) ظلیل کرده است که به این مقاومت و وحدت است ، شهدا و مقام معظم رهبری به دنبال این وحدت است . 

انسان با محبت شما افتخار می ورزد که این مسیر خاکی را طی نمودید تا به اینجا رسیدید .آقایان و خواهران که در این محفل هستید این عشق و محبت در دین ما واجب است مثل نماز و چرا به همان دلیل که نماز واجب است محبت اهلبیت هم واجب است . امروز شما برادران و خواهران تشریف آورید به این امامزاده واجد تکریم یک کار واجب انجام دادید چرا واجب است برای اینکه قران این محبت واجب کرده است . به فرمان قران که به پیغمبر  می فرماید من در مقابل رسالت از شما مزدی نمی خواهم و انچه که به من دهید محبت اهلبیت است و این محبت شماست که در این منطقه تشریف می آورید و گنبد، بارگاه و ضریح برای پسر پیغمبر می سازید ، امام ( ره ) فرمودند اجازه دهید در قانون اساسی قانونی بنوسیم برای مساجد حسینه ها و امام زاده گان که دولت این مساجد را بسازد و در اختیار مردم قرار دهد و امام این مورد را قبول نکرده و فرمود این امور  دینی مردم  باید به خود دست مردم باشد  مردم باید خودشون زکات دهند ، مسجد بسازند و آن را اداره کنند . این نظر امام بود برای اینکه فرمودند مساجد سنگر است و این مساجد سنگر اسلام است . سنگر دین و حرکت های انقلابی است . و اگر دولت خواست هزینه های آن را دهد ممکن است یک روز دهد و روز دیگر آن را ندهد . 

 

این مقام مسئول در ادامه فرمود و اگر قرار شد امامزاده ای بسازد امروز کمک می نماید و فردا اعلامی می شود از طرف اداره که پول نداریم و برای این است که امام فرمود باید دست مردم باشد . در استان بوشهر ۲۸۵۰ مسجد و حسینه موجود است که ۱۳۹ امام زاده و ۳۷۰ قدمگاه در استان بوشهر واقع است برای این است که استان بوشهر دار الورایه می نماند . این مردم جغرافیایی اسلامی ایران خون خود را در پی محبت اهلبت ( ع ) گماشته اند . و دارالحماسه استان بوشهر هم از افتخارات این استان است . .هئیت امنای مساجد  تکایا ، بقایای متبرکه ، قدمگاه ها ، مساجد و حسینه ها توسط مردم نیروهای افتخاری است و پول و هزینه

های خود را جمع آوری می کنند و با هدایا و نذورات مردم ما باقی الصالحات است که برای ما به ماندگار می ماند و اما اگر اهل وقف شدید و اسم خود را جزیی واقفین نوشتید به عنوان مثال مرحوم الهی قمشه ای را که تفسیر قران  ان را همه در خانه های خود دارید . الهی قمشه ای  با مادر خود می رود جمکران می گویند که کمکی به جمکران کنیم و با حساب کتابی که در مسجد انجام می دهند می بینند که خرج های سفر خود را برای برگشت که کنار بگذارند یک شاهی از پول انها باقی می ماند و بحث بیشتر پول دادن به کمک بین پسر و مادر اتفاق می افتد که بنایی که در حال ساخت جمکران است پایی می اید و می گوید با این یک شاهی من اتصال این مسجد جمکران با این هزینه شما من اتصال این مسجد حفظ می کنم و با این هزینه من خشت خالی این مسجد جایی که دو سقف بهم وصل می نماید وصل می کنم و خشت تهیه و در جای خود نصب کرد . کم یا زیاد اسم خودتون جای واقفین بنوسید  .

و اما در پایان اشاره ای هم به اموات نمود که اموات دفن شده  کنار این امام منتظر ما هستند همه انها به انتظار شما هستن که یک روز بر سر قبر انها بنشینید و یک نکته شرعی این باشد که وقتی در قبرستان مشغول راه رفتن هستید قران نخوانید چون مکروح است و دلیل آن این است که انسان پا درد می کیرد و این به ان دلیل است که اموات منتظر حضور شما در سر قبر هستند و سر یک قبر هستید الحمد ناقص خوانده و بقیه را در راه می خوانید برای ان مزار که اموات مچ پای شما را می کیرد . پس بهتر است حمد و سوره خود را بر سر مزار خوانده  که همه  ثواب به من تنها  برسد  .  ان روز بر سر ما هم خواهد امد که  وقتی دیگران حمد و سوره ناقص بخواند مچ پای انها را محکم نگه می داریم که بایست و فقط برای من بخوان . 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.