×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
دلایل تغییر مدیریت در ادارات بویژه فرمانداری ها و استانداری ها

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام :  تحول سازمانی و تغییر مدیریت اداری یک نهاد دولتی و یا غیر دولتی، نوعی تغییر رویکرد به سوی بهبود و تبدیل وضعیت سابق و بازسازی ساختار اداری آن مجموعه به وضعیت مطلوب است.  یقینا تغییر مدیریت فرمانداری ها، استانداری ها و… نیز به همین جهت است. اما آیا نگرش دکتر گراوند در تغییر سرپرستی فرمانداری شهرستان دشتستان نیز به همین جهت و همینگونه بوده است یا خدای ناکرده، تغییر صورت گرفته در مدیریت فرمانداری دشتستان بر اساس عدم اهلیت قانونی سرپرست قبلی و یا فشارها و حرف شنوی ایشان از برخی مسئولین کلان بوده است؟
به هرجهت با توجه به تغییر مدیریت فرمانداری دشتستان و عرق ناسیونالیستی به زادگاه خود، بر خود لازم و فرض دیدم تا در اولین روزهای شروع بکار آقای نوروزی، در یک جلسه دو نفره با ایشان، به انتقال اطلاعات و شناخت خود از نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصتهای دشتستان بزرگ بپردازم.
یکی از چند موضوع مطروحه در آن جلسه دو نفره، اشاره به حضور و بکارگیری غیرضروری و غیرقانونی تعدادی از نیروهای مستقر در بخشداری مرکزی این شهرستان بود که سابقه کاری و بیمه این عده در دهیاری های روستای سرکره، دهقاید، بنه جابری و عیسوند می باشد و حتی یکی از آنها داماد خواهر بخشدار است.
(طبق مستندات بیمه و حقوق این افراد از جانب فرمانداری(وزارت کشور) پرداخت نمیشود بلکه محل تامین ان از جای دیگری است.)
البته باتوجه به شروع فعالیت های انتخاباتی پیش از موعد برخی کاندیدا و حامیان ایشان، فعالیت همزمان این افراد در یک نهاد سیاسی که خود متولی و‌ مجری برگزاری انتخابات است، ضمن اینکه شبهه برانگیز است، محلی از اعراب نداشته و در نوع خود بی نظیر است.
صد البته امکان اعتراض برخی کاندیدای اصولگرا، مستقل و حتی کاندیدای اصلاح طلب در این خصوص محمل و محفوظ است.
لازم به توضیح است که مشابه این استخدام و فعالیت غیرقانونی فرمانداری دشتستان در استانداری بوشهر نیز رخ داده است یعنی تعدادی نیروی امریه که سالهاست خدمت سربازی آنها به پایان رسیده است، متاسفانه هنوز در دفتر امور روستایی استانداری بوشهر مشغول به خدمت و فعالیت اداری و… می باشند.
جای سوال است که:
۱_این نیروها حقوق خود را از برخی دهیاری های نور چشمی دریافت میکنند یا از استانداری و‌ فرمانداری؟
۲_مسئولیت دقیق افراد استخدامی در بخشداری، فرمانداری و استانداری چیست؟
۳_ ملاک بکارگیری و برتری این افراد در فرمانداری دشتستان و استانداری بوشهر نسبت به اینهمه جوان نخبه و فرزندان شهید و ایثارگر جویای کار چیست؟
۴_ آیا افراد مذکور طی برگزاری آزمون استخدامی در این نهاد مشغول به خدمت شده اند یا ملاک استخدامی ایشان، نفوذ سیاسی، اجتماعی و یا برتری ژن ایشان نسبت به بقیه افراد هم شهرستانی و هم استانی بوده است؟
۵_ آیا قرار است این افراد بعد از اعلام نتیجه انتخابات، در فرمانداری و استانداری باقی بمانند و استخدام شوند یا قرارداد آنها تا بعد از اتمام انتخابات است؟

سخنی چند با مخاطبان

طبق نص صریح ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، بکارگیری هرگونه نیرو از یک نهاد غیردولتی(طبق ماده ۲سازمان دهیاری ها: دهیاری یک نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می شود) در یک نهاد دولتی(بخشداری ها فرمانداری ها) غیر مجاز بوده که متاسفانه برخی از آنها در دوره مدیریت قبل از آقایان نوروزی و گراوند رخ داده است و شایسته به نظر میرسد که این روند غیرقانونی توسط فرماندار و استاندار جدید، متوقف و نیروهای مذکور به‌ دهیاری های محل استخدام خود بازگردند و در همان دهیاری ها مشغول به خدمت شوند.
این پدیده غیرقانونی در حالی رخ داده است که بسیاری از کارشناسان و نیروهای متخصص به بهانه اختلاف نظر سیاسی و حزبی، توسط برخی مدیران کلان، در اتاقهای متروک و کم تردد، منزوی شده و مشغول به فعالیت غیر اداری و ‌گاها گل یا پوچ و بازی های کامپیوتری، جهت صرف زمان و رفع بی حوصلگی و بیکاری هستند.
مدتهاست از آن جلسه دو نفره با بخشدار محترمه و فرماندار و معاون سیاسی استاندار میگذرد و متاسفانه این افراد به موضوعات مطروحه ترتیب اثری نداده اند. به همین منظور، مطابق توصیه دینی و صراحت فرامین الهی در قران کریم، مبنی بر امر به معروف و‌ نهی از منکر هم اکنون انتشار این‌ موضوع از طریق رسانه مجازی را وظیفه شرعی خود دانسته و امیدوارم سرپرست جدید فرمانداری و معاون سیاسی استانداری که به قول خودش نماینده مورد اعتماد وزیر محترم کشور در اجرای انتخابات است، همانند برخی مسئولان پیشین، که بین رسانه ها تبعیض قائل می شدند و صرفا ۱۷ مرداد(روز خبرنگار) یادشان به خبرنگاران می افتاد و طی یک اعلان غیر رسمی، از بین خبرنگاران برخی را گلچین و به آنها کارت هدیه می دادند و با آنها عکس یادگاری می گرفتند، نباشند و چنانچه در این خصوص هدف انتخاباتی وجود ندارد، به انتقاد رسانه ای خبرنگاران توجه و اهتمام ویژه داشته باشند و حداقل برای اثبات حسن نیت خود تا بعد از اتمام انتخابات پیش رو، عذر پرسنل غیرقانونی در بخشداری و استانداری را بخواهند تا تصور بدی در ذهن مخاطب ایجاد نشود . 

 نوشته سید محمد حسینی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.