×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برازجان، چشم انتظار بارندگیهای بی‌حادثه / عملیات لایروبی دره‌های برازجان آغاز شد .

به گزازرش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام با توجه به موقعیت کوهپایه‌ای شهر برازجان و وجود مسیلها و دره‌های متعدد در این شهر، هر ساله و در فصول پاییز و زمستان خطر جاری شدن رودخانه‌های فصلی و طغیان این رودخانه‌ها، تهدیدی مهم برای امنیت شهر به شمار میرود. تهدیدی که در سالهای نه چندان دور نیز جلوه‌هایی از آن نمایان گردیده و روزهای تلخی را برای مردم نجیب برازجان رقم زده است. رفتار غیرمسئولانه‌ی برخی افراد و تخلیه‌ی زباله و نخاله‌های ساختمانی در مسیر رودخانه‌های فصلی را می‌توان یکی از مهمترین دلایل وقوع چنین اتفاقات تلخی دانست که نه تنها خسارت‌های قابل توجهی به تاسیسات شهری و منازل شهروندان وارد آورده بلکه امنیت جانی شمار زیادی از مردم را نیز به مخاطره انداخته است.
یکی از اقدامات مهم و موثر در جهت پیشگیری از فاجعه‌آفرین شدن نزولات آسمانی در برازجان، لایروبی و پاکسازی دره‌ها پیش از آغاز فصل بارندگی است.
در سال جاری نیز با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و احتمال فراوانی بارش رحمت الهی، شهرداری برازجان در جهت جلوگیری از وقوع حوادث تلخ، اقدام به لایروبی و پاکسازی بستر رودخانه‌های فصلی سطح شهر نموده است. در همین زمینه و طی روزهای اخیر، با دستور مهندس محمدی شهردار برازجان و تلاش مستمر و جهادی نیروهای تلاشگر حوزه‌های معاونت عمرانی و فنی شهرداری، عملیات پاکسازی و لایروبی کامل دره‌های سطح شهر آغاز گردیده تا شهر زیبای برازجان خود را آماده‌ی بارش رحمت الهی کند.
مهندس محمدحسن محمدی شهردار برازجان در این خصوص می‌گوید:
تلاش برای حفظ امنیت جانی و روانی شهروندان و نیز جلوگیری از آسیب به تاسیسات شهری که جزء بیت‌المال می باشد، یکی از مهمترین اولویت های ما در مجموعه‌ی شهرداری‌ برازجان به حساب می‌آید و همواره تلاش میکنیم در حد توان خویش از این حقوق عمومی شهروندان نیز مانند سایر حوزه‌ها صیانت کنیم. با توجه به اینکه بارندگی‌های پاییزی و زمستانی و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی میتواند یک خطر مهم بالقوه برای شهر و شهروندان عزیز برازجانی باشد لذا پس از بررسی‌های همه جانبه تصمیم گرفتیم قبل از غافلگیری، عملیات پاکسازی و لایروبی تمامی دره‌های سطح شهر را به انجام برسانیم. به همین منظور عملیات پاکسازی مسیلها و کانال های سطح شهر در دستور کار همکاران تلاشگر ما در حوزه‌ی معاونت اجرایی قرار گرفت و عملیات آن آغاز شد.
مهندس محمدی همچنین اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های فراوانی که عملیات لایروبی مسیلها به مجموعه‌ی شهرداری برازجان و بیت‌المال تحمیل میکند از همشهریان گرانقدرمان خواهشمندم از رها کردن نخاله و زباله در دره‌ها و کانالهای سطح شهر اکیدا خودداری کنند.
شهردار برازجان افزود: امیدوارم همشهریان عزیزمان با رعایت نکات ایمنی و احتیاط لازم در هنگام بارندگی، پاییز و زمستان زیبایی را رقم بزنند و خداوند متعال بارش باران رحمتش را از دشتستان زیبایمان دریغ نکند تا شاهد پاییز و زمستانی سبز و پرطراوت و ان‌شاالله بدون حادثه در خطه‌ی تاریخی دشتستان باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.