×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یادداشت یک جوان اصلاح طلب برازجانی / استاندار ، دشتستان درجه چندم است ؟

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : درابتدای به حال برخی رسانه های شهرستان واستان باید تأسف خورد زیرا خیانتی که آنها، امروز به مردم و این شهرستان می کنند در نوع خود کم نظیر و بی سابقه است
این یادداشت برای پنج سایت خبری در سطح شهرستان واستان ارسال گردید اما هیچ کدام پاسخ مطلوبی درجهت انجام و انتقالش به مسئولان مذکور و مردم ندادند.

جناب استاندار ، دشتستان درجه چندم است ؟

بدون هیچ حاشیه و مقدمه ای سر راست به فرمایشات جنابعالی در مراسم معارفه بدون تودیع فرماندار دشتستان می پردازم؛ آنجا که از شرایط احراز فرمانداران درجه یک و لزوم برخورداری از سابقه‌ی مدیریتی سخن راندید و از دغدغه های خود نسبت به مردم گفتید و گفتید و باز هم گفتید .
ابتدا عرض کنم کم لطفی که امروز شامل حال دشتستان و سرمایه های انسانی این دیار شده درست است ریشه در گذشته دارد اما متاسفانه امروز بیشتر از هر زمانی به چشم می آید و درب همچنان بر همان پاشنه قبلی می چرخد و امورات کاخ استانداری با همان فرمان و همان شوفر قبلی به جلو می رود، هر چند این شوفر فرمان مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی را هم در دست دارد اما با یک دست همچنان مدیریت استان را انگولک می کند که این خود نشان از ضعف سیاسیون و نتیجه‌ی سیاست‌های غلط تیم دولت و جناب قانون گذار است که آنقدر حنایشان بی رنگ شده و توانشان تضعیف گشته و در هیجانات پیچ و خم قبل از انتخابات اند که مثلأ در انتخاب فرماندار این شهرستان بعد از گذشت هفت ماه ، تحرک قابل قبولی مشاهد نشد و از طرفی شما به گفته خودتان با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات شخصی را برگزیده اید که به قول خودتان توان برگزاری انتخابات را داشته باشد و این احتمالا یعنی تنها معیار کارآمدی فرماندار از نظر شما!
اما در این مورد پرسشهایی وجود دارد که امیدوارم پاسخ آن را نه به ما ، بلکه در خلوت به خودتان بدهید:
آیا از نظرشما یک فرماندار فقط باید سابقه و توان برگزاری انتخابات را داشته باشد؟ و آیا معیار شما در انتصاب سرپرست جدید تنها همین است؟
آیا قانون گفته که پس از ۷ ماه ، سرپرستی را با سرپرست دیگر عوض کنید و مردم بینوای بزرگترین شهرستان یک استان را سوار چهارپای گوش دراز خودشان کنید و همچنان دور خودشان بچرخانید ؟
آیا امتیاز درجه ۱ بودن دشتستان در همه موارد رعایت شده است یا فقط وقتی مسئولی باب میلتان نیست این قانون را چماق می کنید و بر سرش می کوبید؟ یا شاید هر جا که میلتان کشیده کمی که چه عرض کنم ، تا دلتان بخواهد قانون را خم می کنید ؟
اصولا این درجه ۱ بودن دشتستان در دوره استانداری جنابعالی برای دشتستان چه دستاوردی داشته است و چه گلی بر سر ما زده ؟ آیا فقط برای اعمال غرض از این قانون استفاده می کنید یا در تخصیص اعتبار و بودجه و مزایا هم ما همچنان درجه هستیم ؟ اگر اعمال قانون درجه یک بودن دشتستان تا این حد مهم است، چرا زادگاه ما به عنوان بزرگترین شهرستان استان در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، اجتماعی و شاخص های توسعه ای اینچنین در مشکلات ریز و درشت دست و پا میزند و فریادرسی هم نمیبیند و بویی از درجه یک بودن به مشام نمی رسد ؟؟

البته در پرتو شایسته سالاری ها و سالاری گزینی ها و حکم های زده شده آقایان تا مهره چینی های آقای جنتلمن استان که نه تنها باعث پیشرفت و توسعه شهرستان نگردید، خوب میفهمیم چه کلاه گشادی قرار است سر ما برود آنقدر که امروز باعث دشتستان ستیزی شده و حتی تا آنجایی پیش رفته که من حامی دیروز دولت، امروز در جایگاه منتقد و حتی مخالف دولت قرار گرفته ام و تلاش میکنم بی تدبیری ها را یکی پس از دیگری به قلم بکشم و عریان به مردم بنمایانم .
آیا نباید شهرستانی که رتبه فرمانداری اش به قول شما استاندار محترم “دستور‌العمل نویس” درجه یک است ، حداقل مرکز شهرستانش با توجه به وسعت و جمعیت، شهرداری آن به دو منطقه گسترش یافته باشد تا از لحاظ دادن حداقل ترین خدمات شهری به شهروندان مجبور نباشد این همه تنش را تجربه کند؟ چه اشکالی دارد همین یک کار را بکنید تا لااقل کمی احساس درجه یک بودن به منِ دشتستانی دست بدهد ؟
وضعیت ترافیکی، حمل نقل عمومی، خودروهای غیر استاندارد حمل زباله، سایت پسماند و تبعات زیست محیطی آن و کوچه های بدون آسفالت تا بافت فرسوده اش را از نزدیک دیده اید؟! از آسیبهای اجتماعی که بیداد می کند خبر دارید ؟ آیا آمار کارتن خواب ها و زنان بد سرپرست و بی سرپرست تا تن فروشان عامل بیماری های خطرناک چون ایدز و هپاتیت را دارید و به اطلاعتان رسانده‌اند ؟
اینها و خیلی چیزهای دیگر جناب استاندار در شهرستان دشتستان درجه سوم و چهارم است آنوقت شما همه چیز را گذاشته و به درجه یک بودن فرمانداری چسبیده اید ؟

مثالا تنها قصابخانه ببخشید تنها بیمارستان این شهر که نام یکی از شهدای شاخص کشور را بر پیشانی خود دارد و حتی از شهرستان های اطراف هم مراجعه کننده دارد، آیا اطلاع دارید گاه با کمبود سرم و دارو مواجه میشود و به تازگی طبق اظهارت یکی از شهروندان این شهر که دریک رسانه تیتر شد، نسخه نیز جهت ویزیت بیمار نبوده و از کاغذ باطله برای نسخه نویسی استفاده گردیده؟ این بیمارستان درجه چندم است ؟

آیا نباید از لحاظ گردشگری با توجه به قدمت چند هزار ساله این دیار و وجود آثار باستانی چون کاروانسرای مشیر( دژ)، کاخ چرخاب، کاخ بردک سیاه، آثار تاریخی چهل خانه، گور دختر، کوشک اردشیر، کوه قلعه و … حرفی برای گفتن داشته باشد؟ آیا با وجود ۷۰ درصد آثار باستانی و گردشگری استان در شهرستان دشتستان، شایسته و زیبنده است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آن بصورت نمایندگی و آن هم بسیار منفعل و با دو – سه کارمند اداره شود و آیا اصلا می دانید دشتستان در این حوزه در چه شرایط اسفناکی است و درجه چند است ؟

این در حالی است که امروز یکی از هنرمندان تئاتر این شهر که از قضا، عهده دار کمیته ای در ستاد انتخابات ریاست جمهوری پیشین بوده، برای اعزام گروه هنری اش به یک فستیوال هنری بین المللی، لَنگ چهل میلیون تومان است و تا کنون به گفته خود وی به تمام مسئولان از جنابعالی و معاونان محترمتان گرفته تا شورا و شهرداری و فرهنگ و ارشاد جهت مساعدت و همراهی مراجعه نموده و اینطور به نظر میرسد که جز وعده های صدمن یک غاز، عایدی دیگر برایشان نداشته است؟ اینها را می دانید ؟
آیا مشاور اعظم فرهنگی تان در این مورد مشورتی به شما داده ؟؟
در حوزه ورزش اطلاع دارید ؟ می دانید تنها تیم هندبال شهرستان که نام و آوازه این دیار را در لیگ برتر و در تمام مرزهای میهن طنین اندازه کرده امروز باید دغدغه پول و جذب اسپانسر را داشته باشد؟ می دانید ورزش، درجه چندم اولویت مسئولین درجه اول این شهرستان است ؟
آیا وظیفه ذاتی کارخانجات و شهرداری و دیگر دستگاههای شهر و شهرستان حمایت از باشگاهای ورزشی و جوانان قهرمان این دیار نیست؟ کارخانه سیمان با آن همه آلایندگی کجاست و تا کنون طبق تعاریف زیست محیطی چه کرده برای ورزشی ها و حوزه مسئولیت های اجتماعی شان؟ و آیا شما برای یادآوری این وظیفه کاری کرده اید ؟
آیا اینها هم جز قوانین شهرستان درجه ۱ محسوب می شود یا خیر؟

در حوزه راه وضعیت ورودی های شهر را چگونه می بینید و بهتر بگویم اصولا این نقاط مرگ آفرین را تا کنون دیده اید؟
چرا محور برازجان کلمه با آن وضعیت اسفناک فراموش گردیده؟
و همچنین محور پل نمازگاه تا تنگ ارم تا کنون به دلیل غیر استاندارد بودنش چه میزان تلفات داده؟
طرح مطالعاتی راه برازجان تنگ ارم به کجا رسید؟ ( آبپای ارغون تا تنگ ارم )
گویا مدیرکل گرامی به دلایلی مخالف است، از علت مخالفت ایشان اطلاع دارید؟
آمار تلفات جاده ای را آیا اصلا شنیده‌اید؟! راستی جاده های مواصلاتی شهرستان درجه چند است ؟

آیا در حوزه مسکن و شهرسازی، طبق ماده هفتاد و سه اصل سی و یکم قانون اساسی، بندهای ۳ و ۴ سیاست‌های کلی مسکن چه اقدام قابل قبولی در دولت تدبیر و امید انجام گردیده؟
در ایام استانداری شما چه موانعی در این خصوص از سر راه برداشته شده است؟
در حوزه مسکن شهرستان درجه چند است؟
وضعیت اشتغال در شهرستان دشتستان را چگونه ارزیابی و توجیه می فرمایید؟
آیا مطلع هستید بیش از نیمی از جوانان تحصیل کرده این دیار به دلیل بیکاری و فقر فلاکت و تعطیل بیش از نیمی از شرکت ها در شهرک های صنعتی دشتستان و همینطور حق کشی ها و حق خوری ها در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، رو به حمل قاچاق و جابجایی بار توسط خودروهای شوتی آورده اند و چه تأثیر مخربی به روی اقتصاد بیمار و فرهنگ رانندگی و تلفات جاده ای و… دارند؟
در تولید اشتغال شهرستان درجه چند است؟

در خصوص کیفیت آب شرب شهرستان و علی‌الخصوص شهر برازجان -همان گونه که اشاره داشتید- که اشراف دارید؛ با چنین اشراف همه‌جانبه‌ای، آیا حاضرید یک پارچ از این آب را در دفتر مبارکتان و یا در منزل خود میل بفرمایید؟
با این حال همچنان معتقد به اعمال قانون نصب فرماندار درجه یک برای این شهرستان هستید در حالی که ضعف های دولت در این شهرستان چون غده ای چرکین به جان مردم افتاده است؟
پس اجازه دهید گفته های شما جناب استاندار عزیز را از سر دلسوزی و حقیقت ندانم و بگویم که بزرگوارا گمان مبر که مردمان دشتستان با مسایل پیرامون خود بیگانه اند و این نقد را بیش و پیش از آنکه بر شما وارد بدانم به حضراتی وارد می دانم که در آن نمایش تودیع و معارفه دو سرپرست!
جناب استاندار محترم، تصمیم ناگهانی و آنی شما برای انتصاب سرپرست جدید فرمانداری دشتستان به جای سرپرستی که ۷ ماه این مسئولیت را عهده دار بودند حکایت از قانون مداری جنابعالی نیست بلکه روایت فشارهایی است که بر جنابعالی وارد شد و توان مقابله با آن را نداشتید
و گرنه اگر از سر قانون مداری بود چند روز دیگر هم تحمل می کردید و فرماندار را منصوب می کردید نه سرپرست به جای سرپرست و این کار شما تحقیر و کوچک شمردن دشتستان بزرگ بود که آقایانی که در این نمایش حضور داشتند باید برای حضورشان و عدم اعتراض به این تحقیر پاسخگوی افکار عمومی باشند و آگاه باشند که از چشم و دل مردم افتاده اند.

حرف آخر:

جناب استاندارمحترم عبدالکریم گراوند”
امروز نیاز مردم این دیار انتصاب فرماندار درجه یک انتخاباتی نیست چون بحمدالله به اندازه کافی کولبران سیاسی در این شهرستان فعال هستند که دیگر نیازی به چنین حرکات و انتصاباتی نباشد. دشتستان امروز نیاز به افرادی دلسوز و سخت کوش جهت مرتفع نمودن مشکلات خود را دارد زیرا وضعیت ناخوشایند امروز، حاصل بی تدبیری در قوه مجریه بوده و در سیاست های قوه مقننه به دنبال آن نباشید.

پس جناب استاندار عزیز آنچنه درجه و سطح یک فرمانداری را مشخص می کند عملکرد مثبت مسئولین است نه عدد و رقم و رتبه فرمانداری و متاسفم که بگویم دشتستان عزیز ما در این زمینه درجه سوم و چهارم هم نیست و مهم تر از انتخابات که شما به دنبالش هستید ، رفع مشکلات و چالش های مردم و بهبود شرایط اشتغال و معیشت شهروندان است !
پس به دنبال رضایت خدا و مردم باشید نه کسانی که آن بالا نشسته اند و دستور می دهند .
و من الله توفیق

کامبیز کشاورز
۲/مهرماه /۱۳۹۸

https://www.instagram.com/p/B24EVITgmxk/?igshid=1hte0u0h1fak8

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.