×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حجت الاسلام والمسلمین مصلح ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشتند : خیر و برکت کار ما در اهتمام به نماز و زکات است که می بایست فرهنگ آن روز به روز تقویت شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام در جلسه شورای زکات شهرستان دشتستان در تاریخ ۲ مهر مطرح گردید :  امام جمعه برازجان / نماز رمز پیوند انسان با خداست و زکات رمز پیوند انسان با بندگان خداست . مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر / حدود %۳۵ زکات جذب شده در سطح استان مربوط به شهرستان دشتستان می باشد .

جلسه شورای زکات شهرستان دشتستان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مصلح امام جمعه برازجان و با حضور مهندس نوروزی سرپرست فرمانداری دشتستان، احمد لطفی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر، ائمه جمعه آبپخش و سعدآباد، بخشداران مناطق، دستگاه های اجرایی عضو ستاد و روسای ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه برگزار شد .
حجت الاسلام والمسلمین مصلح ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشتند : خیر و برکت کار ما در اهتمام به نماز و زکات است که می بایست فرهنگ آن روز به روز تقویت شود .
رئیس شورای زکات شهرستان دشتستان فرمودند : نماز رمز پیوند انسان با خداست و زکات رمز پیوند انسان با بندگان خداست، لذا دستگاه های عضو شورای زکات هر یک به تناسب وظایفی که بر عهده دارند تلاش حداکثری در زمینه جذب زکات داشته باشند و دهیاران نیز شورای زکات روستاها را با محوریت روحانی مستقر فعال نمایند .
در ادامه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات استان ضمن تشکر از فعالیت‌های مستمر دستگاه های اجرایی عضو گفتند : استفاده از ظرفیت زکات در مسیر رفع نیازهای منطقه بویژه نیازمندان ضروری می باشد و بحمدا… دشتستان بعلت اینکه قطب کشاورزی استان محسوب می گردد این پتانسیل را دارد، لذا بخشداران – دهیاران – شوراها با محوریت روحانی روستا نسبت به تشکیل شورای زکات جهت فرهنگ سازی و جمع آوری زکات کشاورزان عزیز اهتمام لازم را داشته باشند .
احمد لطفی افزودند : حدود %۳۵ زکات جذب شده در سطح استان متعلق به شهرستان دشتستان می باشد که ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این فریضه الهی، از فرماندار دشتستان تقاضا دارم تا به جهت تشویق روستاهای زکات دهنده معادل سازی را دوباره برقرار و اعتباراتی در کمیته برنامه‌ریزی برای احداث یا تکمیل پروژه های عام المنفعه اختصاص دهند .
در پایان مهندس نوروزی فرماندار دشتستان بیان داشت : کرامت انسانی بر این است تا از ظرفیت ها استفاده کنیم و در دین مبین اسلام هم به نوعدوستی سفارشات زیاد شده ، لذا اگر می خواهیم برنامه ریزی جهت رفع فقر داشته باشیم مبحث زکات بهترین راه حل بوده و می تواند در موضوع توانمندسازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد نقش خوبی ایفاء نماید .
ایشان اعلام کردند : شورای زکات بخشها فعال هستند و فعالتر نیز می گردند، روحانیون مستقر در روستاها با همکاری دهیاران به موضوع فرهنگ سازی اهتمام لازم را داشته باشند و خودم هم پیگیری می کنم که بخشداران و دهیاران تا چه اندازه نسبت به راه اندازی شورای زکات بخش و روستاها فعالیت داشته اند و قصد داریم روستاهای فعال در امر زکات را تشویق نمائیم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.