×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
هماش عاشورائیان با حضور استاد برجسته ی اخلاق و عرفان حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در برازجان براگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام مراسم همایش عاشورائیان که به همت سازمان تبلیغات اسلامی در کانون امام خمینی با حضور خطیب توانا و عالم بزرگ حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا  راشد یزدی  (دامت برکاته)  ،  حاج اقا مصلح ، سلام و خیر مقدم دارم خدمت مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا سربستاتی ، هئیت همراه ، عرض خیر مقدم خدمت ریاست محترم شورای اسلامی شهر برازجان بردار ارزشمند جانباز جناب اقای بنافی و خواهر ارزشی سرکار خانم حسینی عضو شورای اسلامی شهر برازجان ، ائمه جمعه دشتستان ، روحانیت معظم و معزز برگزار شد . عکاس سید محمد مهدی امیری 

چاوش خوان مجلس 

جناب بنافی رییس شورای اسلامی شهربرازجان درهمایش بزرگ عاشورائیان اظهارداشت ماه محرم است که می تواندجوانان عزیزمارادرمقابل ناهنجاریها بیمه کند

آقای بنافی افزوددرماه محرم وصفربخاطرتوسل به ائمه اطهارخیلی ازناهنجاریهای اجتماعی جای خودبه هنجارها خواهددادومی توانداعتقادات وایثارگریهای نوجوانان وجوانان راتقویت کرددرزمان مبارزه خودرانشان خواهددادچراماکه به واضح وروشن درجبهه هاوحتی دراسارت اینهارامشاهده کردیم رییس شورای شهرافزودرزمندگان مابخاطرتوسل به امام حسین(ع) وعزاداریهای مستمرتوانستنددشمن رادرخاک خودبه زانودرآورندوحتی یک قدم ازاعتقادات خودنسبت به نظام وولایت خودکوتانیامدنددرادامه جناب بنافی افزودشورای پنجم دراین مدت دوسال همکاری خوبی باهیئت های مذهبی داشته وهمیشه درکنارشان بوده وخواهدبود . 

محراب بنافی ادامه داد در زمان اسارت ما کسی بود که ماه محرم کنار پنچره ها موا ضب بود که عراقی وارد عزاداری ما نشوند و ما با خیالی آسوده این عزاداری انجام دهیم . این رزمنده ما آقای عباسی ۲۲ ساله است . که بعد از شناسایی توسط عراقی ها و بعد از شکنجه های فراوان که بر این رزمنده آورده بودند و تحویل ما داده اند به شهادت رسید . 

عکس در زبز پیوست شده اقای بهروزی مداح این مجلس است 

عرض تسلیت و تعزیت دارم فرار رسیدن ماه محرم ماه سوکواری سید و سالار شهیدان خدمت همه خادمین ، زاکرین ، شهد ای آیننی ،  روحانیت معزم و معزز ، بانوان ارزشی و خواهران گرامی . 

عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت خطیب توانا و عالم بزرگ حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا  راشد یزدی  (دامت برکاته)  ، همچنین عرض خیر مقدم خدمت حاج اقا مصلح ، سلام و خیر مقدم دارم خدمت مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا سربستاتی ، هئیت همراه ، عرض خیر مقدم خدمت ریاست محترم شورای اسلامی شهر برازجان بردار ارزشمند جانباز جناب اقای بنافی و خواهر ارزشی سرکار خانم حسینی عضو شورای اسلامی شهر برازجان ، ائمه جمعه دشتستان ، روحانیت معظم و معزز

در ادامه اقای نوشادی ریس هئیت های مذهبی فرمود تشگر ویژه نماییم از رییس محترم سازمان تبلیغات دشتستان حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا شیخی  ، جناب غلامحسین زاده و همکاران اداره تبلیغات اسلامی دشتستان ، شورای اداری حیات مذهبی،قدربرادربزرگوارحاج حسین مهدوی که این چند روز برای برگزاری این مراسم زحمات زیادی متحمل شده است . 

هیئت ها باید برای ده شب اول محرم و صفر برنامه داشته باشند 

هئیت ها دیگر مثل قبل نیستند که فقط مداح محور برنامه ها باشد . از این تاریخ باید در تمامی مجالس اول قران و بعد  روحانیت محور اصلی برنامه ها باشد . روحانی باید ارزشی و انقلابی باشد . محوریت امسال مجالس کل کشور کاهش آلام مردم  و کاهش اسیب های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده است . روحانیونی که در جلسه حضور دارند محور امسال مسجد خود را برا این ( کاهش آلام مردم  و کاهش اسیب های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده  ) سه میعار گفته شده تنظیم نمایند . 

اقای نوشادی ریس هئیت های مذهبی مسئولین حیات فضلوی توجه داشته باشند با توجه به نزدیک شدن به انتخابات از تریبون مساجد برای تبلیغات کاندیدا استفاده نشود اقایی که کاندید است و می آید وارد هئیت ها می شود نباید به عنوان سخنران و از ابزار هئیت ها استفاده ای به نماید که هیئت های امام حسین وارد جریانات سیاسی و جناحی نشود . 

در ساعات پان شب صدای بلندگو مساجد بالا نباشد . دوستانی زیادی با ما تماس می گیرند و بنا به دلایل مختلف از ما شکایت هئیت ها را می نمایند که صدای سیتم صوتی ( بلندگو ) باعث ازار و اذیت ماست  . ما اید طوری این مسئله را انجام دهیم که رعایت حق ناس و حال مردم را انجام دهیم . 

در بحث نذورات حتما به نکات بهداشتی و زیست محیطی توجه ویژه داشته باشید . 

اقای نوشادی ریس هئیت های مذهبی  ایستگاه صلواتی که در شهر برگزار می شود لیوانهای یک بار مصرفی که در خیابانها رها می شوند باعث الودگی زیست محیطی و زحمت چند برابری پاکبانان می شود . در این ایستگاها مردم سعی نمایند ترافیک ایجاد ننمایند و در امنیت محل سعی نمایند با نیرو های امنیتی همکاری لازم را انجام دهند .  

گروه سرود ال طاها 

تلاش خود را به کار بریم تا برای اقامه سید الشهدا شور حسینی را در شهر خود ایجاد می نمایم و معارف گرانبهای که در عاشورا وجود دارد بتوانیم آنها هم خودمان به عنوان  کسانی که در این راه کسب پیش قدم هستید معرفت نماید . نمیشود که ما تمامی خوصیات این ماه که اقامه عزاداری سید الشهدا باشد داشته باشیم ولی معرفت ما کم باشد . این مورد را به عنوان اولین نکته در نظر داشته باشید . 

 سروستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه فرمود در مرحله دوم ما باید معارف حسینی به خوبی بشناسیم و درس های ارزشمندی که از نهضت سید الشهدا به یاد مانده است ، به خوبی گسترش دهیم . از درسهای ارزشمند وقایع عاشورا می توان تبعیت از ولایت مداری و وایت پذیری نام برد و این مورد به عنوان یک مورد اساسی که هیچکدام از اینها از امامشون پیشه نمی گرفتند و همیشه یک کام پشت به سر امام بودند . و این را می توان جزء یکی از درسهای ارزشمند عاشورا دانست که این دو صفات که همیشه پش سر امام بودند با ایشان راه می افتند نه فاصله داشتن و نه از ایشان جاو می زدند . 

ما باید اینگونه رفتار نمایم و پیرو ولایت باشیم . بر اساس وظیفه خود به توصیه های مقام عظمای ولایت عمل نماییم .

 سروستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر  هئیت های مذهبی ، جامعه مداحان ، سخنران و کتبا کسانی هستند که در پیدایش این انقلاب اسلامی نقش محوری به سزایی داشتند . پیروزی انقلاب اسلامی ما از هئیت های عزاداری ما  از این هئیت های عزاداری سید الشهدا شگل گرفت . لذا این هئیت ها باید همیشه به عنوان یکی از محورها و جریانات ارزشمند انقلاب اسلامی نقش خود را ایفا نماید . این انقلاب با سرمایه های عزیمی به دست ما رسید و باید این انقلاب پاس داشته شود  و ما به عنوان کسی که علم و بیرق و قلم امام حسین را برپا می داریم باید پیشگام باشیم . در حال حاظر انقلاب اسلامی باید ما ولایت مداری را سر لوح کار خود قرار داده و مسئله کام دوم که بر گرفته از موارد ارزشمند قیام حسینی است سر لوحه کار خود قرار دهیم و رمز و راه و بقاء انقلاب اسلامی ما این است که راه ولایت را ادامه دهیم . و ما باید در هشت محوری که مقام معظم رهبری که می توان به یک بحث ان خانواده است که دشمن دارد خانواده ما را مورد هدف قرار می دهد که خانواده را ازبین ببرد به خوبی بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم که دشمن به اهداف خود نرسد . 

دومین مورد مدیریت هئیات ما است . محتوای هئیت ما مداح عزیزی که حضور پیدا می نماید اشعار خود را باید اشعار پر معنا و اشعاری باشد که معارف حسینی  باشد  و خطبای ارزشمند ما  نیاز جامعه را بتوانند منتقل نمایند . 

هزار و سیعصد و هشتاد سال است که حادثه کربلا اتفاق افتاده است و این حادثه به عمر ۱۴ قرن رسیده است . این حادثه اسراری در خود دارد که بنیه پایداریش را می توان به بنه ای که لمه طیبه است که مثل یک درخت ریشه دار در اعماق قلب تاریخ فرو رفته و نتیجه آن را می توان به کربلا فرهنگ است بیان نمود و فرهنگ نمی میرد . 

امروز بعضی ها از فضای مجازی سم پاشی می نمایند . برای چه خرج می نمایید ، این قدر عدد نجومی مردم ایران و یا در هر جایی که یک شیعه است خرج می شو د برای ماندن و ابیاری کردن این درخت خوشمیوه به عقیده ما . کربلا اسطوره است و اسطوره یعنی قصه کهنه گذشته ، برای چه میخواهید این قصه را نگه بدارید ، این همه فقیر و برنامه برای احیای فرهنگ جامعه از فضای تحصلی گرفته تا اشتغال جوانان در رفته . چرا این خرجها را در این زمینه ها به کار نمی برید . هیچوقت اسطوره الگو نمی شود  و این مسئله که ۱۴ قرن عمر دارد بررسی می نماید و امروز دارید به خرجش همت می کذارید . حالا این عزاداری به چه کار جامعه شما می آید . این حرفهای است که دارند می زند . اسطوره نمی تواند الگو شود ولی کربلا اسطوره نیست فرهنگ است . 

 

اسطوره رستم دستان است . استوره نمی تواند الگو شود چون من نمی توانم پسرم مثل رستم در اورم . در این زمان کارایی ندارد که من در حفظ اموالم از رستم استفاده نمایم  . شما اکه چد ها رستم در میدان وارد کنید با یک توپ ۱۶۰ همه را دفع می نماید . در حال حاظر که میدانهای مبارزه ما با سلاح های سرد نمی شود کنترل کرد . زمان امروز با لیزر کنترل می شود . فرق لیزر  با نزه فرق زمان است . دلم میخواد در این دوران قاسم تربیت کنید این فرهنگ است . فرهنگ رنگ عبدیت دارد . در حادثه کربلا هرچه هزینه پای ان بگذارید کم است  . بنیان خانواده و استحکام بخشیدن به آن و الارم و آفات را کم کردن دل  بنیه کربلا می شود . 

شیعه یه طوری باشد که شخصیت امام حسین را به نمایش بگذارد . حرف و حدیث راجبع کشور ما زیاد است . بعضی ها میکن این کشور دارد رو به اندوه می رود . من روزه خوان هستم من ۶۰ سال است دارم روزه می خوانم هر که در نبر من یک قطره اشک بریزد دچار انبساط می شود و دچار خوشالی زاتی می شود . ما برای چه اشک میریزم یعنی وقتی که من بگویم شمشیر را زد در فرق ابوالفضل گریم میکیره یا به این فرق شمشیر زدن کریه  می کنم  یا وقتی که می کویند سنگ زد به فرق امام حسین گریه می کنم  . پیشانی که ما باید ببوسیم . ببرای از دست رفتن ارزشهای واقعی باید گریست نه اینکه بگویم اندوه گین است . کریه برای امام حسین مجموعه اشکی که باید این درخت ابیاری کند تا بهر و بار و میوه بکیرد . و حالا ببیند که شما دست اندکار چه مسائلی هستید . 

در پایان این مراسم از پیر غلامان حسینی تقدیر شد . 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.