×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دیدار اعضاء حوزه علمیه خواهران با محراب بنافی نائیب ریس شورای شهر ،جانباز و ازاده برازجان به مناسبت ورود ازادگان به وطن برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ،صدام در زمان جنگ اعلام کرده بود که در طول یک هفته اگر تنوانم تهران را تصرف نمایم ، من کلید بصره را تحویل می دهم . حاج محراب بنافیی نائب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان و جانباز و ازاده برازجان در مراسم که به مناسبت ۲۶ مرداد ، ورود ازادگان به وطن در دیدار حوزه علمیه خواهران برازجان در شورای اسلامی شهر برازجان به مناسبت این روز برگزار شد در ادامه فرمود صدام توانست خرمشهر را تصرف نماید،  ولی بچه های ما با دست خالی جلوی ان را گرفتند و خرمشهر را ازاد نمودند . 

شهدا از قشر پایین جامعه بودند . ما در عراق در دوران اسارت از خواهران هم دراسارت داشتیم . این خواهران کسانی بودند که بعضی ازآنهاآموزش نظامی هم ندیده بودند ولی در این میدان وارد شده بودند وبارزمندگان همکاری می کردند. 

در یک عملیات نوزده هزار اسیرعراقی را به اسارت در اوردیم . از عملیات والفجر هشت می توان به عنوان عملیاتی آبی خاکی نام برد . که توانستند در جریان پرخروش آب اروند با شنا وقایق خود را به فاو و بندر استراژیک را از دست نیروهای صدام تا دوسال در اختیارداشته باشند و بعد از گذشت دوسال که مانیروهای کم داشتیم دوباره این نیروهای صدامی توانستندفاورا ازاد کنندکه عملیات والفجرهشت یکی ازپرآفتخارترین پیروزیهای رزمندگان مامی باشد . 

محراب بنافی این جانباز و ازاده برازجان در ادامه اعلام داشت  من در زمان اسارت با آزاده چهارده ساله سید ابراهیم بحرالعلوم که ایشان از اهالی سربست است با هم بودیم . این اسیر با تمام سختی های اسارت هیچ موقع از سختی دوران اسارت گلایه نمی کردمقاوم وصبوربود .

زمان اسارت رزمنده های ما سفیران جمهوری اسلامی درعراق بودند

نائب رئیس شورای شهر اسلامی برازجان در ادامه اعلام داشت بیست روز از دوران اردوگاه گذشته بود که اعلام شد که ازاده ای در میان شما به نام محمد رضایی هست که شما باید آن را به ما نشان بدهید . حساسیت عراقی که دنبال محمد رضایی بودند به خاطر این بود که به انها اعلام شده بود که این ازاده با تیربار عراقی را ازبین برده است. هرچه به ما اعلام نمودند ما ان را معرفی نمی نمودیم تا به هرطریق انها او را شناسایی و شکنجه دادند و بعد هم که به پیش ما اوردند با بدنی نیمه جان که در چند دقیقه بعد که پیش ما اوردند شهید شد . 

بنده در زمان اسارت پانزده سال داشتم که نامه هم به خانواده ندادم و بعد از چهار سال اسارت بعنوان مفقودالاثر ازاد شدم  

چهل و پنچ هزار اسیر عراقی درایران که با چهل و پنچ هزار اسیر ایرانی انها تبادل اسراصورت گرفت ولی عراقیهاکه اسیربیشتری درایران داشتندباشهدای مظلوم اسارت تبادل صورت گرفت . 

من وقتی شما را می بینم خوشحال می شوم که راه شهیدان را ادامه می دهید . امروزه جامعه ما ناهنجاریهای زیادی دارد و به امید اینکه شما هاادامه دهنده خون شهیدان باشید .

پیکر محمد رضایی که از بچه های مشهد است و خانواده این شهید ان را در معراج مشهد قرار شد تحویل بگیرند . پیکر این شهید والا مقام بعد از چهار سال که از خاک عراق بایک اسیرزنده عراقی تبادل شده بود و به خانواده شهید تحویل دادند وگفتندشهیدشمادرسردخانه است . که خانواده شهید با مراجعه به سرد خانه و دیدن خونهایی که هنوز دارد از بدن پسر شهیدشان می ایند ، ان را تحویل گرفته و مراسم با شکوهی اوراتشیع نمودندو در شهر طرقبه مشهد به خاک سپردند . 

ما آزادگان از اینکه شما ما را فراموش نمیکنید و نخواهید گذاشت که یاد ما به فراموشی سپرده شود کمال تشکر را دارم . 

در پایان این جلسه معنوی با اهداء هدیه از خواهران حوزه علمیه با جانباز و آزاده این محفل حاج محراب بنافی و اهداء جوایزی به این خواهران از دست این جانباز و ازاده به پایان رسید .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.