×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عبدالخالق عبدالهی فعال رسانه ای و اجتماعی از منطق و اخلاق نوشت

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : و به نقل از عبدالخالق عبدالهی فعال رسانه ای و اجتماعی از منطق و اخلاق می گوید بنده با اطلاع از اینکه چیزی که می خواهم امروز بنویسم جز دشمن تراشی و ناراحتی بعضی از دوستانم نتیجه ای نخواهد داشت و با اذعان به اینکه روزی :

این سخن های چو مار و کژُدمم             مار و کژدم گردد و گیرد دُمم

اما چون آن را حق می دانم در نوشتنش لحظه ای تردید نمی کنم و می نویسم :

مدتی است جار و جنجال بر سر حق السهم شهرداری برازجان از زمینهای تعاونی مسکن سلحشوران در هر کوی و برزن این شهر به آسمان بلند است . بعضی ها می گویند شهردار با تعاونی سلحشوران مماشات کرده و با خم کردن قانون و برای خوشایند حضرات سرتُلی، از حق شهرداری گذشته و تخلف کرده ، عده ای هم معتقدند : نخیر هیچ خلافی در کار نیست ، شهردار نه تنها تخلف نکرده و از حق مردم نگذشته بلکه مُر قانون را رعایت کرده و در مواردی  حتی بیشتر از سهم قانونی هم زمین به نفع بیت المال تملک کرده است .

بنده نمی خواهم وارد موضوع شهرداری و تعاونی مسکن سلحشوران شوم و حکم بدهم که حق با کیست و چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ و آیا در این مورد تخلفی صورت گرفته است یا نه ، چرا که  این بحث یک موضوع کاملا حقوقی و تخصصی است و اظهار نظر در این مورد کار بنده و امثال بنده نیست لابد مراجع صلاحیت داری هستند که در این موارد مو را از ماست می کشند و اگر تخلفی صورت گرفته باشد برخورد خواهند کرد و بالاخره موضوع عالم شمس خواهد شد .

حرف بنده در این یادداشت این است که کدام مرجع قانونی و کدام اصول اخلاقی به ما اجازه می دهد بدون اینکه تخلفی قطعی و محرز شود در فضای مجازی و سایت های خبری با آبروی مردم بازی کنیم و جار بزنیم  شهردار خلاف کرده و مجرم است و باید مجازات شود و اینطور با هجمه و شبیخون رسانه ای  افراد را تخریب کنیم ؟

یک نفر که ادعای حقوقدانی و قانونمداری دارد از سر صبح تا بانگ شب مشغول کپی – پیست لوایح قانونی و ریسه کردن قوانین حقوقی در گروههای واتس آپی است تا ثابت کند شهردار تخلف کرده و مجرم است اما همین آقای محترم بدیهی ترین اصل قانون و حقوق فردی  را نمی داند یا می داند و ککش نمی گزد که اصل بر برائت و بی گناهی افراد است مگر اینکه خلافش ثابت شود و تا مرجع صلاحیت داری بر تخلف یک نفر رای نداده نباید و نمی توان او را چنین انگشت نما کرد . آنها و بعضی از دوستان  با این کار خود، دانسته یا ندانسته کلنگ برگرفته ،پایه های بنای حقوق فردی را تخریب و آخرین میخ را بر تابوت عدالت اجتماعی می کوبند و بر هرچه اصول اخلاقی  است پوزخند می زنند.

البته بعضی افراد تکلیفشان روشن است آنها جغد شوم گزافه گویی بر شانه شان نشسته و برای این کارهای غیر اخلاقی خود دلیل منافع  شخصی دارند و می خواهند حسابهای سابق را با شهردار تسویه کنند اما درباره بعضی از دوستان فعال مدنی و اصحاب رسانه که در حسن نیتشان شکی نیست واقعا نمی دانم چه بگویم چرا که به قول معروف ” بالا سبیل است و پایین ریش ” هر چه بگویم و بنویسم مثل تف سربالاست و به خودم برمی گردد چرا که فردا باید چشم در چشم آنها باشم و حیا و نان و نمک حکم به حرمت می دهد و مهمتر اینکه بالاخره شهردار و شورای شهر یک روز می روند و آنچه می ماند دوستی هاست اما دوست عزیزی که تیتر می زنید ”  تخلف تائید شد ” این موضوع چه ربطی به اداره حقوقی شهرداری شیراز دارد و اصلأ آنها چه صلاحیتی دارند که درباره یک موضوع ملکی در شهر ما اظهار نظر کنند و تخلفی را رد یا تائید کنند ؟ به فرض اینکه یک دکترای حقوق اظهار نظری باب میل من و شما کرده باشد مگر جراح مغز و اعصاب بیمارستان نمازی است که نوع شیرازیش بهتر از برازجانی آن باشد که شما اینگونه تیتر می زنید و چنین القا می کنید که هر چه شیرازیش بهتر است و چنین نعل وارونه می زنید ؟ ( حال آنکه اطلاع موثق دارم آن دکترای محترم حقوق استاد دانشگاه شیراز مورد استناد دقیقأ گفته : شهردار برازجان  هیچ تخلفی نکرده ) . واقعا بعضی رسانه ها و فضای مجازی و بعضی فعالین مدنی ما به کجا می روند و تا کی می خواهند گز نکرده پاره کنند ؟

چطور است بفرمائید دادگستری و سازمان بازرسی و سایر مراجع ذی صلاح  استان بوشهر را تعطیل کنند و من بعد هر کس شکایتی داشت کفش و کلاه کند برود به اداره حقوقی شهرداری شیراز عرض حال بدهد ؟

چرا یکبار نگفتید و ننوشتید پرونده سلحشورانی که به سازمان بازرسی رفته و آنجا مدتها بررسی و زیر و رو شده نتیجه بررسی اش چه شد؟ چرا نمی گوئید بر اساس قانون، شهرداری که می تواند از یک تا ۲۵ درصد هر زمین تفکیکی را به عنوان حق السهم تصاحب کند در پرونده سلحشوران چند درصد لحاظ کرده است ؟ 
من با اینکه شهردار را شخص پاک و پاکدست می دانم و شنیده ام آنقدر سند و مدرک از بی گناهی اش در موضوع تعاونی سلحشوران در دست است  که می توان از اینجا تا چغادک را با سند و مدارک فرش کرد اما معتقدم همانطور که بدون رای دادگاه صالحه اجازه اتهام زدن به او را نداریم ، تا اثبات بی گناهی نیز بنده از این مدارک مثبته به نفع شهردار استفاده نخواهم کرد با اینهمه اگر تخلف شهردار در موضوع تعاونی سلحشوران  ثابت شود و دادگاه یا مرجع صلاحیت داری  رای بر محکومیت او  بدهد  خدا را شاهد می گیرم با مخالفانش در یک صف و یک سنگر خواهم بود و هیچ مراعات و چشم پوشی در کار نخواهد بود.

و نکته آخر هم اینکه من شورا و شهرداری را یکی می دانم و نمی خواهم با طرفداری از این و نفی دیگری ، هیزم کش یک اختلاف نظر حقوقی باشم . می پذیرم وظیفه ذاتی شورا نظارت بر عملکرد شهردار است و اتفاقأ معتقدم این کار باید محکم و استوار و بدون ذره ای اغماز انجام شود اما شورا اگر می خواهد شهردار را عزل کند ، یا می خواهد به این بهانه بعضی ها را در تنگنا و گیرپا قرار دهد این راهش نیست پس بیائیم آبروی دیگران را محترم شماریم کوچکترین نکته را پیراهن عثمان نکنیم و اجازه دهیم مراجع صلاحیت دار در این موارد تخصصی اظهار نظر کنند . برای جنجال و هیاهو و شانتاژ و تخریب  هیچوقت دیر نمی شود . اگر اختلاف نظر شخصی یا حب و بغضی هم داریم از دایره انصاف خارج نشویم و قلم و زبان را جز در راه منافع عامه و خشنودی خلق نچرخانیم و همواره راست بگوئیم.

به قول شیخ اجل سعدی : 
تا نیک ندانی که سخن عین صواب است / باید که به گفتن دهن از هم نگشایی 
گر راست سخن گویی و در بند بمانی / بِه زان که دروغت، دهد از بند رهایی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.