×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پاسدار نمونه کشوری را بیشتر بشناسیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام در راستای کسب مقام برتری در بین فذماندهان حوزه های اقشاری سپاه امام صادق اندک زمانی کوتاه  با فرمانده حوزه کارمندی و کارگری حضرت رسول ( ص ) سپاه دشتستان  در این زمینه از ایشان خواستیم که توضیحاتی را به ما دهد . عکاس ابوالفضل ارمکان 

سلام علیکم: سلام علیکم و رحمه الله 
۱- لطفا خودتان را معرفی بفرمایید ؟ 
 بسم اللله الرحمن الرحیم 
اللهم ادخلنی مدخل الصدق و اخرجنی مخرج الصدق واجعل هو من لدنک سلطانا نصیرا 
باسلام و درود به روح بلند امام عزیز و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خصوصا شهدای مظلوم مدافع حرم و آرزوی صحت و سلامتی برای سکاندار کشتی نجات اسلام وهمه مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای   حفظه ا..
 فرارسیدن هفته رسانه وروزخبرنگار راخدمت شماوهمه خبرنگاران بسیجی واصحاب رسانه تبریک وتهنیت عرض می نمایم.
اینجانب کریم جماعتی متولد۱۳۴۸ اهل و ساکن برازجان  جمعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و شاغل در سپاه حضرت جوادالائمه دشتستان 

۲- بفرماییددر چه سالی جذب و استخدام سپاه شدید؟ من ورود و جذب خودم به سپاه را مثل یک معجزه می دانم چون خدمت درسپاه جزء یکی از آرزوهای دیرینم بود که افتخار پیدا کنم ودر سپاه خدمت نمایم تا اینکه در سال خدا کمک کرد ودرسال ۱۳۷۵ به استخدام این نهاد مقدس درآمدم.
۳- در دوران خدمت در سپاه چه مسئولیتهایی  داشته اید؟ در بدو ورودم حدود ۷ سال در آماد و پشتیبانی سپاه بوشهر فرمانده  ترابری بودم و از سال ۸۴ به مدت شش سال افتخار داشتم به عنوان خادم خانواهده های معظم شهدا و بسیجیان شهر دالکی به فرماندهی حوزه شهید مصطفی خمینی (ره ) منصوب به فرصت  خدمت شوم  و الان هم حدود ۶ سال است که خدا کمک کرده تا به عنوان فرمانده حوزه کارمندی و کارگری حضرت رسول (ص) سپاه دشتستان به این دو قشر مهم (بسیجیان قشرکارمندی وکارگری )خدمت نمایم.
۴- آیا در اردوهای جهادی هم فعالیتی داشته اید ؟ خدا کمک کرد دربحث ارائه  میز خدمت جهادی در مساجد در چند روستا حضور پیدا کردیم و مهمترین آنها کمک رسانی به مردم سیل زده خوزستان بود که ماجزء اولین گروه از افرادی که از استان بوشهر اعزام شدند بودیم و خدا توفیق داد حدود بیست وچهار روز در شهر گوریه از توابع شهرستان شوشتر از اولین نقاط سیل زده خوزستان حضور پیدا کردیم و در قالب موکب ارائه خدمت نمودیم. 
۵- شما سابقه حضور در جمع رزمندگان دفاع مقدس هم دارید اگر صلاح میدانید میزان فعالیت و تاریخ حضورتان را توضیح داده و بفرمایید کدامیک از شهدای دشتستان از همرزمانتان بودند ؟ از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۶۷ حدود ۵ مرحله بصورت متناوب به جبهه اعزام شدم و مجموعا دوسال افتخار خدمت در کنار رزمندگان را داشته ام و در این مدت شهیدان عزیزی همچون شهید غلامرضا برزگر و علی افسر دیر از جهاد گران بوشهر و شهیدان قاسم بحرینی ومحمد ترکی وعبدالرضا انگالی از همرزمان اینجانب بودند که همگی آسمانی شدند.
 ۶- از خودتان بگویید سابقه جانبازی هم دارید ؟ جراحت و میزان حضورم درجبهه در مقابل عظمت شهدا وایثارگران  مثل قطره ای در مقابل اقیانوس است که من از بیانش شرم دارم ولی بخاطر اینکه سوال شما بی پاسخ نماند خدا توفیق داد در دو مرحله یک مرحله در منطقه عملیاتی فاو یک مرحله هم درمنطقه عملیاتی جزیره مجنون مجروح شدم. 
۷- شنیده ایم که شما به عنوان پاسدار نمونه سال ۱۳۹۷ کشوری انتخاب شده و از دستان فرمانده کل سپاه لوح تقدیر گرفته اید دلایل مهمی که باعث شد شما به این مقام دست پیدا کنید را برای ما عنوان بفرمایید . اولا  ملاکهای سنجش افراد بیشتر سازمانی است که عملکرد افراد را در دوران خدمت با آن سنجیده و امتیاز می دهند . ثانیا من خودم را شایسته این مقام نمیدانم زیرا هر توفیقی در دوران خدمت برایم پیش آمد آن را مدیون شهدا می دانم و راه رسیدن به این مقام را هم خودشهدا به ما آموختند آنها الگو های برتر جامعه و بابالحوایج اند. توسل به آنها بعداز خدا و پیامبران الهی و امامان معصوم می تواند انسانها را از هر فنا ونابودی نجات داده و به سمت نور و روشنایی و توفیقات دنیوی واخروی هدایت کند زیرا آنها استناد به کلام وحی عند ربهم یرزقونند.
۸-در چند سالی که بعنوان فرمانده حوزه کارمندی منصوب شدید چه مقامهایی کسب کرده اید؟
 خداکمک کرد در سالهای ۹۱ و ۹۴ و ۹۸ بعنوان فرمانده برتر حوزه های بسیج اقشاری سپاه استان معرفی شدم و در سالهای۹۵ و ۹۶ هم فرمانده برتر بسیج اقشار شهرستانی شناخته شدم و در سال۹۶ پایگاه ابولفضل العباس کارخانه سیمان جمعی حوزه کارگری شهرستان به عنوان پایگاه برتر کشوری شناخته شد و سال ۹۷ هم پایگاه حبیب ابن مظاهر شهرداری در استان مقام اول را کسب کردند.
۹-از تجارب خود چه توصیه های به نسل جوان بعداز خود در سپاه دارید ؟ اولا بایدنگاهمان به انگشتان مبارک ولی امرمسلمین ونایب امام معصوم امام خامنه ای عزیز باشد. ثانیادر دوران حیاتمان شهدای عزیز بهترین هادی ورهنما وچراغ راه بعداز پیامبران و امامان معصوم هستند و به برکت این انقلاب در همه سنین ما شهید داریم که هر کسی در سن خود می تواند به شهید هم سن و سال حیات خود اقتدا کند و هر جا به شهدا متوسل بشویم هیچگاه پشیمانی ندارد جوانان پاسدار و بسیجی امروز می توانند از شهید بی سر مدافع حرم شهید محسن حججی که به امام حسین اقتدا کرد و سر مبارک خود را در راه انقلاب و اسلام هدیه کرد اقتدا کنند و از سیره آن بزرگوار بهره کافی را ببرند زیرا استفاده از زندگینامه شهدا ء مملو از بر کات و سکنات است آنها دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند و ماباید بنگریم که بعد از شهدا چکار کرده ایم و کجای پازل خادمان صدیق به نظام وانقلاب قرار داریم . 
۱۰- آیا فعالیتهای ورزشی هم در حوزه ها کارمندی و کارگری داشته اید ؟ بله در اکثر مناسبتها و فعالیتهای ورزشی در رشته های فوتسال و کوه پیمایی و پیاده روی در بین بسیجیان داشته ایم که در پایان هم با تقدیم هدایا از مقامهایی برتر تجلیل بعمل می آوردیم.
۱۱ – در پایان اگر صحبتی دارید بطور ازاد بفرمایید. ؟در همین جااعلام می کنم ما هر چه داریم از برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و خون مطهر شهدا و هدایتهای پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب است  و هر چقدر در صحنه های دفاع حضور فعال داشته باشیم باحضورخود دشمن را بیشتر مایوس می کنیم امروز دیگر جنگ سختی در کار نیست مادرگیرجنگ نرمی هستیم که بالطبع خسارتهای آن قابل جبران نبوده و از جنگ سخت سخت تر است.در جنگ سخت دشمن قلب و جسم ما را مورد هدف قرارمیداد ولی در جنگ نرم عقیده و دین و ناموس مارا هدف قرار داده اند ودر جنگ نرم دیگر به سراغ پیشکسوتان نمی آیندوبه آنها کاری ندارند گروه هدف آنها بیشتر دانشجویان و دانش آموزان نسل جوان و نوجوان است ما باید بیشتر از قبل هوشیار باشیم تا فریب نیرنگ های دشمن را نخوریم 
و در پایان موفقیت ها و مقامهای کسب شده را حاصل دعای خیر خانواده های معظم شهدا و تلاشهای مجدانه و صادقانه همه بسیجیان و فرماندهان محترم پایگاههای کارمندی و کارگری و کارکنان حوزه و همچنین هدایتهای فرمانده محترم سپاه  حوزه محترم نمایندگی و مجموعه همیشه هادی حفاظت واطلاعات و سازمانهای بسیج کارمندی و کارگری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر می دانم که جا دارد از همه عزیزان نقش آفرین وهمراه تشکر و قدردانی نمایم .
اللهم ارزقنی توفیق الشهادت فی سبیل الله 🌹

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.