×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مهدی نیکنام رییس شورای اسلامی برازجان / نماز جمعه قبل از هر چیز یک عبادت بزرگ دست جمعی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام مهدی نیکنام رییس شورای  اسلامی برازجان در پیامی اهمیت روز نماز جمعه و تبریک ۵ مرداد را به امام جمعه محترم برازجان حاج اقا حسن مصلح به شرح زیر اعلام داشته است

                                     بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه به عنوان مهمترین پایگاه مذهبی و سیاسی، ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) می باشد که نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه را دارا است.

همچنین ائمه محترم جمعه نیز نقش چشمگیری در رفع مشکلات مردم، ترویج فرهنگ اخلاق مداری در جامعه، تحکیم وحدت بین اقشار مختلف مردم و مسئولان و حمایت وهمراهی در امور اجرایی دارند و مسئولان را در امر خطیر خدمت رسانی به مردم یاری می دهند.

نماز جمعه قبل از هر چیز یک عبادت بزرگ دست جمعی است و اثر عمومی عبادات را که تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگیهای گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب می‌باشد در بر دارد به خصوص این که مقدمتاً دو خطبه دارد که مشتمل بر انواع مواعظ و ‌اندرزها و امر به تقوی و پرهیزگاری است. و اما از نظر اجتماعی و سیاسی یک کنگره‌ عظیم هفتگی است که بعد از کنگره‌ سالانه حج، بزرگترین کنگره‌ اسلامی می‌باشد و به همین دلیل در روایتی که قبلاً از پیغمبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نقل کردیم آمده بود که جمعه حج کسانی است که قادر به شرکت در مراسم حج نیستند.

برکات نماز جمعه آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه‌ معارف اسلام و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین به گونه‌ای که دشمنان را به وحشت افکند و پشت آنها را بلرزاند، تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای توده‌ مردم مسلمان، جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی است، به همین دلیل همیشه دشمنان اسلام از یک نماز جمعه جامع الشرایط که دستورهای اسلامی دقیقاً در آن رعایت شود بیم داشته‌اند. و نیز به همین دلیل نماز جمعه همیشه به عنوان یک اهرم نیرومند سیاسی در دست حکومتها بوده است.

اینجانب فرار سیدن پنجم مردادماه چهلمین سالگرد برپایی نماز سیاسی، عبادی جمعه و سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به امام جمعه محارم شهر برازجان حجت الاسلام حسن مصلح تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند منان سلامتی و دوام توفیقات روزافزون این عزیز را مسئلت می نمایم.

مهدی نیکنام
رییس شورای اسلامی شهر برازجان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.