×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بازدید مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از کانون تابستانه دانش آموزان تحت حمایت اداره برازجان و همچنین دیدار با امام جمعه محترم شهر برازجان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام احمد لطفی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر به اتفاق رئیس اداره برازجان از کانون تابستانه در محل کتابخانه عمومی شهید بهشتی بازدید و با دانش آموزان شرکت کننده در کلاس های اوقات فراغت صحبت نمودند .
وی ضمن تشکر از تلاش مربیان کانون و دانش آموزان عزیز گفتند : کمیته امداد هرساله در فصل تابستان با هدف پر کردن اوقات فراغت عزیران تحت حمایت مبادرت به تشکیل کلاس های آموزشی قرآنی، فرهنگی، ورزشی، سبک زندگی اسلامی، فنی و حرفه ای می نماید و در پایان نیز شرکت کنندگان به اردوهای زیارتی تفریحی اعزام می گردند .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر سپس در محل دفتر امام جمعه برازجان با حجت الاسلام والمسلمین مصلح دیدار کردند .
احمد لطفی با قدردانی از توجهات امام جمعه برازجان به نهاد مقدس کمیته امداد و حل مشکلات نیازمندان اظهار داشت : بحمدا… با حمایت های تبلیغی ائمه محترم جمعه و جماعات و مساعدت های نیکوکاران شاهد رشد درآمدهای سرفصلهای مختلف در سه ماهه اول ۹۸ بودیم ، بطوری که ماه مبارک رمضان کمک ۴ میلیارد تومانی خیرین گرانقدر ثبت شد و مردم عزیز استان حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند و این کمک ها برای ازدواج، مسکن، آموزش، بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت هزینه می شود .
وی افزود : در سال جاری بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعم از منابع دولتی، امدادی و تسهیلات کم بهره قرض الحسنه بانکی جهت امر مهم توانمندسازی خانواده های تحت حمایت بصورت بلاعوض پیش بینی شده است و با توجه به رسالت اصلی کمیته امداد که کمک به حل مشکلات مددجویان نیازمند می باشد به مدیران ستادی و شهرستانی تاکید نموده ایم تا سال ۹۸ تحت هیچ شرایطی صف انتظار و یا افراد پشت نوبتی در حوزه های دریافت جهیزیه و کمک به ازدواج ، ودیعه مسکن و تسهیلات کارگشایی وجود داشته باشد .
مدیرکل کمیته امداد استان به سه اقدام برجسته استانی آن اداره کل در سال ۹۸ اشاره و خاطرنشان کرد :
۱ ) تکمیل و وا گذاری هزار واحد مسکن روستایی و شهری می باشد که از سال گذشته با مشارکت سپاه پاسداران و استانداری شروع گردیده است .
۲ ) ایجاد اشتغال در جهت توانمندسازی مددجویان که امسال برای ۵۰۰۰ نفر افراد تحت حمایت از طریق کاریابی ، راه اندازی مشاغل خانگی و همچنین راهبر شغلی این مهم انجام می گیرد .
۳ ) زمینه اعزام بیش از ۳۰۰۰ نفر مددجوی زیارت اولی به مشهد مقدس و عتبات عالیات فراهم شده است که با همت خیران و مردم نیکوکار به خوبی انجام خواهد شد .
در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مصلح امام جمعه برازجان کمیته امداد را یکی از نهادهای مردمی و خدمتگزار دانستند و عنوان نمودند : بالاترین عبادت خدمت به خلق خدا بویژه محرومین است و سعی شود با تکریم و توانمندسازی عزت مددجویان حفظ گردد .
ایشان گفتند : با توجه به اینکه رویکرد مثبت کمیته امداد بر اساس توانمندسازی مددجویان تحت حمایت می باشد ضروری است تا مبحث اشتغال و کارآفرینی دنبال و از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای در این زمینه استفاده شود .
مصلح به مسئولین کمیته امداد توصیه کردند تا موضوع مسکن را که یکی از مشکلات اصلی خانواده ها می باشد در اولویت کارهای خود قرار دهند .
امام جمعه برازجان و رئیس شورای زکات شهرستان دشتستان در پایان بیان داشتند : نظر به اینکه در آستانه فصل برداشت خرما قرار داریم می بایست شورای زکات روستاها فعال و در زمینه جمع آوری زکات خرما برنامه ریزی منسجمی داشته باشند . 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.