×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایا تلگرام دوباره باز به حالت اول برمی گردد یا نه ؟

به گزارش پایگاه خبی تحلیلی برازجان سلام و به نقل از رسانه ها بامداد امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت)، پیام رسان تلگرام در سراسر کشور از دسترس خارج شد و دیگر امکان دسترسی به این پیام رسان حتی با فیلترشکن نیز وجود ندارد.

به رغم اینکه مسئولان رسما از فیلتر شدن این پیام رسان خارجی در روز مشخصی به صورت قاطع خبر نداده بودند، برخی اظهارنظرهای غیر رسمی، حکایت از فیلتر شدن تلگرام بین ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت داشت.

اکنون و در شرایطی که حتی با فیلترشکن نیز دسترسی به این پیام رسان خارجی وجود ندارد، برخی بر این باورند که همه آن اظهارات جسته گریخته در مورد مسدود کردن این پیام رسان خارجی به حقیقت پیوسته و تلگرام فیلتر شده است؛ گمانه ای که برخی با آن مخالفند و از دسترس خارج شدن تلگرام را بی ارتباط با فیلترینگ می‌دانند.

این در حالی است که پاول دورف، سازنده و مدیر تلگرام در توییتی در واکنش به از کار افتادن این پیام رسان، بی آنکه توضیح خاصی در خصوص علت آن دهد، تأیید کرده که تلگرام در اغلب کشورها از جمله روسیه، عراق، ایران، امریکا و انگلستان از کار افتاده و تلاش می‌کنند اشکال را برطرف کنند.

دورف همچنین در توییت دیگری از کاربران تلگرام عذرخواهی کرده و کوشیده، این قطع ارتباط را به اشکال در ارتباط با یکی از سرورهای این پیام رسان مرتبط کند اما این توضیح نمی‌تواند به همه ابهامات پاسخ دهد؛ از جمله این ابهام که آیا تلگرام تنها یک سرور دارد؟ اگر نه، آیا همه سرورها بناگاه از کار افتاده اند و دلیل مشخصی ندارد؟

به هر حال، اگر این اشکال از مدیریت مرکزی تلگرام باشد، قطعاً در ساعات آینده برطرف خواهد شد، اما اگر موضوع فیلتر شدن تلگرام در میان باشد، احتمال بازگشت آن به شرایط سابق اندک است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.