×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شانزده اردیبهشت سال ۹۸  یوم شک است و اول ماه رمضان نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام درست است که عده ای رفته اند برای رویت ماه مبارک رمضان اما اگر ماه رویت نشود ، ماه زیبای رمضان حاج آقا فیضی پیشنماز مسجد امام خمینی فاز یک امام در نماز مغرب و عشای پانزدهم

اردیبهشت در نماز مغرب و عشائ مسجد در بین نمازگزاران فرمود  مسائلی که هر سال با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان برای روزه‌داران پیش می‌آید، روزه‌ داری در روزی است که اصطلاحاً در ادبیات روزه‌داری به آن «یوم الشک» می‌گویند؛ روزی که نمی‌دانیم متعلق به شعبان است یا رمضان. بنابراین ۱۶ اردیبهشت می شود یوم شک پس بهتر است به نهیت ماه شعبان روزه این روز را به جا آورید و یا به نهیت روزه های قضا این روز را روزه را به جا آورید. 

دفتر مقام معظم رهبری:هلال ماه مبارک رمضان رؤیت نشد/ فردا (دوشنبه) روز آخر ماه شعبان است*

بسم الله الرحمن الرحیم
به اطلاع ملت مؤمن و شریف ایران می رساند، با توجه به اهمیت تعیین روز اول ماه مبارک رمضان گروههای زیادی در سراسر کشور به استهلال پرداختند و هیچگونه گزارش اطمینان بخشی از رؤیت هلال واصل نشد. لذا بر اساس موازین شرعی برای مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) رؤیت هلال در شب دوشنبه به اثبات نرسید و روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ روز آخر ماه شعبان است.
دفتر مقام معظم رهبری

بنابراین مؤمنینی که مایل به درک ثواب روزه آخرین روز ماه شعبان هستند، می‌توانند به عنوان روزه مستحبی و یا قضا، روزه بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.