×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تصاویر نصب المانها و نمادهای نوروزی در نقاط مختلف شهر برازجان

*خیابانهای برازجان رنگ و بوی بهار گرفت*

آمدن بهار و فرا رسیدن جشن باستانی نوروز، هر ساله پیام آور تغییر است. پیام آور نو شدن و شادی.
همواره در آستانه ی حلول سال نو، بساط رنگ کردن تخم و مرغ و خرید ماهی قرمز و سبزه هایی که با روبان رنگی تزیین میشوند گرم گرم است و نهایتا سفره ای که هفت نماد زیبای طبیعت و دارایی آذینش داده اند، زینت بخش سفره ی دلها و خانه ها می شود تا یکی از زیباترین و تاریخی ترین جشنهای تمام تاریخ بشر که یادگاری بینظیر از نیاکان و فرهنگ ما ایرانیان است، شورآفرینی اش را در مرزهای تاریخی ایران کهن جلوه گر کند.
جشن نوروز آنچنان فراگیر و شورآفرین است که همه ی ما ایرانیان و مردمان بسیاری از سرزمین هایی که زمانی در قلمرو خاک ایران بوده اند، در همراهی با کاروان بهار با همدیگر همدل می شوند.
برازجان ما نیز از این رسم کهن مستثنا نیست؛ هر ساله روزهای پایانی اسفند فارغ از هر رخداد و اتفاقی، شور و هیجان استقبال از بهار در رگهای شهر جریان می یابد و شهروندان در تکاپوی پیشواز نوروز قرار میگیرند.
شهرداری برازجان هم امسال، همچون سالهای گذشته به استقبال نوروز باستانی رفته و چهره ی شهر را رنگ و بوی بهاری بخشیده است.
رنگ آمیزی برخی بلوارها و میادین مطابق روال سالهای پیش باعث نو شدن این تاسیسات گردیده و زیبایی خاصی گرفته است.
خط کشی خیابانها و معابر نیز انجام شده و برازجان زیبایمان را در حوزه ی ترافیک، آماده ی پذیرایی از گردشگران عزیز نموده است.
اما آنچه بیش از هرچیز در خیابانهای برازجان جلوه گری میکند، اقدام شهرداری مبنی بر خرید و استقرار سمبلهای زیبای نوروزی در جای جای شهر است که حال و هوایی فرحبخش به شهر تاریخی و زیبای برازجان داده است. نمادهای زیبایی از بادکنک های رنگی، تخم مرغ، سفره های هفت سین و… که با طراوت بخشیدن به فضاها و خیابانهای شهر، باعث نشاط شهروندان شده است.
با توجه با پاییز و زمستان پر باران و چهره ی زیبای طبیعت دشتستان در بهار ۹۸ و نیز آب و هوای مطبوع بهاری، انتظار می رود در روزهای تعطیل ابتدای سال شاهد حضور پرشمار گردشگرانی باشیم که از اقصی نقاط کشور به شهر زیبا و تاریخی ما می آیند تا بخشی از تعطیلات نوروزی خود را در میهمانی برازجان عزیز و برازجانیهای خونگرم سپری کنند.
امیدواریم مجموعه اقدامات شهرداری در کنار مهربانی و خونگرمی مردمان میهمان نواز این دیار و البته طبیعت زیبای دشتستان عزیز، خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن هموطنان عزیزمان که برازجان ما را به عنوان مقصد سفر نوروزیشان انتخاب می کنند بر جای بگذارد. فیلم بعضی نمادهای نوروزی در انتهای این کزارش می توانید ببیند 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.