×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گراوند : نرخ بیکاری بوشهر را با توجه به ظرفیت های این استان بالا می دانیم که به دنبال کاهش آن گام بر می داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، استاندار بوشهر در نزدیکی پایان سال اهداف یکساله سال ۹۷ خود را به شرح زیر اعلام داشت 

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر ماه رجب را صمیمامنه تبریک عرض می نمایم و صمیمانه سپاس گزارم از اصحاب رسانه که ما در این نشست خبری همراهی نمودند . این نشست قرار بئده است در هفته دهه فجر برگزار شود و این جلسه به خاطر بحث سفر ریاست جمهوری که به ما اعلام شد به امروز موکول شد و رسم ستاد استانداری براین است که پایان هرسال نشستی با اصحاب رسانه داشته باشند و انتظار ما از اصحاب رسانه این است که سازگارهای که برای توسعه استان دارند ما را بهرمند نمایند تا ما از انها استفاده نماییم . ما در سال ۹۷در حوزه انسجام و اتحاد ملی بین همه دستگاها و فضای مطبوعاتی ، رسانه ای ، روحانیت ، ائمه بزرگوار جامعه و نمایندگان محترم مجلس مردم در شورای اسلامی  ، نماینده ولی فقیه در استان ، نماینده بزگوار مردم در مجلس خبرگان رهبری  و دستگاهای امنیتی و انتظامی در کنار هم بودند با تمام مشکلاتی که در استان وجود داشت با اتحاد و همدلی و در هم کنار قرار کرفتن و هم افزایی ایجاد شده مسیر توسعه استان در فضای خیلی خوبی تداوم پیدا کرد . در حوزه امنیتی در سال ۹۷ ما اتفاق ناگواری تا امروز نداشتیم .

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر ادامه داد 
* در حوزه سمنها که نشان از مشارکت و حضور مردم در عرصه های مختلف است در استان بوشهر است  قبل از دولت جناب روحانی تعدای سمنهای فعال در استان بوشهر ۱۶ مورد بوده است و در دولت جدید ۱۱ و ۱۲ تعداد این سمنها به ۲۰۹ مورد رسیده است . نشان دولت به حوزه سیاسی اجتماعی دولت از این رو به ما اثبات می شود  که ۸۴  سمن فعال از ۲۰۹ مورد را که به ما اعتماد نمودند و واگذار نموده اند ..
* در حوزه احزاب و گروه ها ، با شکل گیر خانه احزاب مواجه هستیم که نشان می دهد احزاب استان  در سه بخش اصلاح طلب، اصول گرا و اعتدالیون هستیم. هیچ مسئولیتی جزء اجرای شکل گیری چارچوب و بسترسازی برای شکل گیری آن نداشتیم و انتظار می رود که فعالیت های حزبی به خوبی شکل گیرد به خصوص که در سال آینده شاهد انتخابات است.
*ظرفیت جوانان و بانوان . مدیران بانوان ما در بخشه های پایه ۶ درصد بودند و در حال حاضر بالای ۱۴٫۵ درصد است و در جوانان بالای ۱۴ جوان مشاور را در دستگاهای اجرایی مشغول به کار کردیم و در اینده این جوانان بتوانند در اینده جایگزین ما شوند
* در حوزه اشتغال، به لطف خداوند در حوزه روستایی و عشایری شاهد تحرک مناسبی در عرصه کانون های تولید و اشتغال و رونق کسب و کار هستیم که با اعتبارات مناسب انجام و رتبه استان را در حسن جذب اعتبارات با ۱۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ۸۷۳ طرح معرفی شد . اما اعتباری که جذب کردیم ۱۵۶ میلیارد تومان بوده است.
*این شرایط سبب شده که رتبه استان در زمین جذب اعتبار در سطح کشور دوم شده است . البته با نظارت مناسب اجازه نداده ایم که این طرح ها در غیر از موضوع اشتغال هزینه شود و اگر هم شده نرخ تسهیلات را با نرخ رسمی بانک ها حساب کرده ایم که تعداد آنها به اندازه انگشتان دست هم نمی رسد.
* رتبه استان در رونق تولید را از ۲۹ به ۲۳ و هم اکنون به ۱۷ رسانده ایم که البته باید نگاه شود که استان چه ظرفیتی دارد. رتیله استان در نوسازی و بازسازی صنایع در کشور پنجم است.
* در برنامه توسعه و نوسازی کشاوزی در حوزه آبیاری در استان یک هزار و ۵۷۴ هکتار بوده که اکنون به هفت هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده که نشان از افزایش پنج برابری است.
* اواویت بندی مشکلات استان و تکمیل پروژه های نیمه تمام و . اولین کار را بر ساماندهی موضوع راه آهن بوده که در ماه های گذشته کار در استان بوشهر شروع شده هر چند در استان فارس هنوز شروع نشده است. البته پیش از این در شورای اقتصادی  برای ۲۵۰ کیلومتر مصوبه داشته که با پیگیری انجام شده به ۴۶۰ کیلومتر رسیده که به ستگاه های اجرایی هم ابلاغ شده است.
* هم اکنون پنج سد فعال با تامین منابع مالی فاینانس به مجری چینی آن در دست اجرا داریم که می تواند مشلات استان در حوزه آبی که تا ۹۰ درصد از خارج از استان تامین می شود را ساماندهی کند ضمن این که تاثیر به سزایی در اشتغال ، تامین آب شرب و جلوگیری از هدررفت روان آب ها دارد.
* کل آبی که از طریق منابع آب شرین کن در سطخ استان تامین می شده ۲۰ هزار متر مکعب بوده که ده هزار متر در کنگان و ده هزار متر در بوشهر بوده است. اکنون ۱۳۵ هزار متر مکعب آب مجوز گرفته شده که در سفر آینده رئیس جمهوری عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
* در استان بوشهر شاهد وجود پروژه های از سال ۸۷ بودیم اما کمتر از یک سال این پروژه را با درصد خوبی شاهد افتتاح آن بودیم.
* هر جا رفتم و پروژه ای دیدم که منایع آن تامین نشده هیچ اقدامی برای آغاز عملیات اجرایی آن انجام ندادم و حتی اجازه هم ندادم که کلنگی به زمین زده شود. رشد افتتاح پروژه ها در سطح استان با همه مشکلات در دولت ، بیش از صد درصد بوده است. امسال در دهه فجر و هفته دولت دو هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان به مرحله افتتاح رسیده است.
* شفافیت دستیابی به اطلاعات یکی از معیارهای ارزیابی مدیران است که حوزه سیاسی و امنیتی را مقید به پیگیری این موضوع کرده ام.
* در رابطه اقتصاد مقاومتی در سال های ۹۵ و ۹۶ مطلوب است هر چند برخی از دستگاه ها امکان دارد در این حوزه فعالیتی نداشته باشند. در خصوص اراضی پرورش میگو، قبول دارم که اطلاع رسانی لازم انجام شده اما پیگیری می کنیم که اگر اتفاق غیرخوشایندی در واگذاری 
* در خصوص توزیع مرغ ،تعداد استانهای ما ۳۱ است که قیمتها را ستاد نتظیم بازارگشور نرخی را اعلام نمود و به دلیل اینکه در استانهای مختلف با هم همانگ نبودیم  قیمتها از  کنترل ما خارج شد  من به عنوان استاندار بوشهر در جلسه استانداری بوشهر اعلام کردم  اکر قیمت کذااشتید و قبول دارید باید همه در گشور هماهنگ باشید . ما مرغ زیادی بیش از حد در بازار وارد کردیم استان بوشهر نامه ای که از تهران به دست ما رسیده این بوده است که سعی نماید جزیره ای برخورد نکنیم تا تنش در بازار ایجاد نشود
* تغییر و تحوالات وجود دارد و یکی از مدیران اقتصادی فردا تغییر می کند. البته با همه موانع می بینم که مدیران در حال کارکردن است اما هر جا ببینیم. جابجایی مدیران در ستور کار است و روز های اول سال آینده برخی مدیران انجام می شود.
* هر دستگاهی نمی تواند مشاور مطبوعاتی داشته باشد بلکه باید از کانال روابط عمومی این کار را انجام دهد. ارزیابی مدیران در عرصه رسانه ها را با توجه به نقش فعال آنها رصد می کنیم و در جشنواره شهید رجایی به عنوان یک شاخص در انتخاب دستگاه اجرایی مد نظر قرار می دهیم.
* سفر رئیس جمهوری برای استان به طور معمول برای دور روز کاری پیش بینی کرده بودیم اما با توجه به اخر سال قرار کرفتن این موضوع و حجم برنامه های سنگین ایشان یک روز میزبان ایشان هستیم . تاریخ سفر مشخص نیست ولی در اولین فرصت که اعلام شد اطلاع رسانی خواهد شد . رئیس جمهوری در این سفر خبرهای خوشی برای مرد م استان بوشهر دارنند 
* دیدار در کنگان و افتتاح برخی پروژه های نفتی در جنوب استان به همراه حضور در مرکز استان با یک سری نشست ها و افتتاح پروژه ها در دستور کار سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر قرار دارد.
*به زودی فرماندار دشتستان انتخاب می شود. البته فردی در این سمت قرار می گیرد که تمام شاخص های مورد نظر وزارت کشور داشته باشد. به شکل ناگهانی در جریان تغییر فرماندار شهرستان دشتستان قرار گرفتیم اما اجازه نمی دهیم که انتخاب فرماندار شهرستان دشتستان، زمان بر شود.
* سال آینده بیمارستان بوشهر ( اورژانش هسته ای) را با صد و یک تحت افتتاح خواهم کرد در حالی که این بیمارستان با شروع کار من در سمت استانداری، فقط در مرحله پی بوده است.
* نرخ بیکاری بوشهر را با توجه به ظرفیت های این استان بالا می دانیم که به دنبال کاهش آن گام بر می داریم. تابستان امسال نرخ امار بیکاری در استان ۱۱٫۵ درصد بوده که اکنون به ۱۰٫۷ رسده است.
*در حال توافق با نیروهای مسلح هستیم تا بخشی از زمین ها متعلق به این نیروها به مردم در قالب تعاونی ها واگذار شود. البته در عالیشهر هم فعالیت خوبی برای مسکن مطبوعات و اهالی رسانه انجام شده و به دنبال اختصاص زمین به آنها هستیم.
* لغو تعطیلی روز پنج شنبه ها صرفا برای بخش های اقتصادی و خدماتی بوده و اکنون با شروع گرما و صرفه جویی این مصوبه برای سال آینده لغو می شود .
*  انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی استان به زودی انجام می شود و در حال انجام فرایند اداری آن هستیم. تصاویر اختصاصی عکاس مجتبی رحمانی فرد 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.