×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جوانان برازجان گردهمایی مخصوص شماست فراموش نشود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام به مناسبت گردهمایی جوانان انقلابی برازجان که قرار است ساعت ۱۵ مورخه ۲۰ بهمن سال ۹۷ با سخنرانی دکتر سید محمد حسینی در کانون امام خمینی اجرا شود ،  این خبرنگاری تصمیم به مصاحبه ای با جوانان انقلابی و چند تن از  مسئولین این گردهمایی نمود و نظرات انها را در مورد این ماجرا جویا شده است . اما بگزارید قبل از تقدیم گزارش متنی را تقدیم شما نماییم .

                                                                                                                   به نام خدا 

ضمن عرض تسلیت خدمت مقام عظمای ولایت و مردم شریف دشتستان بمناسبت ایام فاطمیه و عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر در خصوص چرایی برگزاری همایش بزرگ جوانان انقلابی در برازجان باید بگویم بیش از همه در جهت تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت و اعلام بیعت جوانان مومن و انقلابی با ارمانهای انقلاب و ایجاد وحدت و روحیه نشاط و مطالبه گری با جمعی از جوانان بر آن شدیم که با چنین مراسمی گامی در مسیر اهداف انقلابی بر داریم ، سخنان گوهر بار رهبر عظیم الشان مشوق اصلی جوانان در پیگیری بوده است که در ذیل به بیانات رهبر انقلاب شما را دلالت می دهم.
فرمودند (نسل سوم انقلاب) می گویند- پشت کرده به انقلاب و رویگردان از ارزشهای دینی است؛ یا اگر هم نیست، به طور اجتناب ناپذیری این طور خواهد شد! بنده صددرصد حرف آنها را رد می کنم. نه این که من عوامل فساد برانگیز فرهنگی را نمی بینم یا نمی شناسم یا از آنها خبر ندارم؛ نخیر، بنده از ماهواره، اینترنت، رمانها، فیلمها، آهنگها و حرفهای فاسد کاملاخبر دارم و آنها را دست کم نمی گیرم.
… اما معتقدم نسل کنونی امروز این قدر هم آسیب پذیر و شکننده نیست؛ این را بد فهمیده اند.
… امروز جوان ایرانی، آگاه، با معرفت، بصیر، سیاسی و اهل تحلیل است؛ و از همه بالاتر با ایمان است … جوان که پرورش یافته ی دوران انقلاب است، از معرفت دینی برخوردار است، ایمانش هم ایمان عمیقی است؛ البته احتیاج دارد که تغذیه ی معنوی و فکری دایمی شود. ابزارها و فعالیتها و کارهای فرهنگی باید در اختیار جوان قرار بگیرد. روحانیون خوشفکر و دانشگاهیان مؤمن باید در مقابل ایمان جوانان احساس مسئولیت کنند.
ایشان توصیه هایی هم به جوانان داشتند،

توصیه ی من به شما جوانان عزیز -چه دختران و چه پسران- همین است. شما در صحنه ی فعالیت های جوانانه، فعالیت علمی، فعالیت تحصیلی، فعالیت تحقیقی، فعالیت سیاسی، فعالیت های اجتماعی گوناگون، کار فرهنگی ، مطبوعاتی، هنری، ورزشی و امثال اینها با همه ی نشاط و با همه ی قدرت حضور داشته باشید و طهارت، تقوا، ایمان، اخلاص و صفایتان را -که حقا و انصافا در بین جوانان دنیا، شما از این جهات نمونه اید- حفظ کنید. اگر این تلاش مؤمنانه و مخلصانه و باصفا، در بین بخصوص جوانان ما و در بین بقیه ی آحاد ملت هم -هرکدام به سهم خودشان- وجود داشته باشد استکبار در مبارزه ی خود با ملت ایران قطعا و یقینا، نه یکبار، بلکه بارها به زانو درخواهد آمد و شکست خواهد خورد.

به جوانها عرض می کنم: عزیزان من! دنبال تقلید نباشید؛ برروی آن شیوه و راهی که ذهن و اراده و ایمان شما قوی می شود و اخلاق شما پاک و آراسته می گردد، فکر کنید؛ آنگاه شما عنصری خواهید بود مثل یک ستون؛ سقف مدنیت این کشور و تمدن حقیقی این ملت بر آن قرار می گیرد.
من به شما عرض می کنم، امروز دستگاه های تبلیغاتی فوق مدرن غربی -به خصوص آمریکایی و صهیونیستی- دارند برای ذهنها و فعالیتها و احساسات و اداره ی شما طرح عملیات تهیه می کنند؛ خیال نکنید آن ها غافل نشسته اند و این سی میلیون جوان را در کشور ما نمی بینند آن ها این سی میلیون جوان را می بینند، آن ها برای کار و هدف خودشان دارند برنامه ریزی می کنند؛ آن ها برای اخلاق و فکر و عقیده و ایمان جوان ما دارند برنامه ریزی می کنند.
خیلی از حرفهایی که گاهی در فضای مطبوعاتی یا فرهنگی کشورمان زده می شود، تفسیرش این است و با این دید، قابل تحلیل است. آن ها می خواهند نسلی که الگوی جوانان فداکار برجسته ی دنیا شد، به یک نسل بی خاصیت تبدیل شود.
… آن ها می خواهند فرهنگ سازی و الگو سازی کنند؛ آن ها می خواهند جوان ایرانی و نسل نوی ایرانی، یک نسل تحقیر شده ی تو سری خور باشد تا بتوانند روی او سوار شوند و به او دیکته و آن کاری را که می خواهند؛ انجام دهند.

به نظر من خود شما جوانها بزرگترین مسئولیت را دارید؛ مسئولیتی که می توانید آن را انجام دهید. عزیزان من! هر جوانی دوست می دارد کشوری که در آن زندگی می کند و خاکی را که از آن روییده، عزیز، سربلند، مقتدر و برخوردار از همه ی زیباییها و نیکی ها باشد؛ دلش می خواهد جامعه ی متمدنی داشته باشد؛ دلش می خواهد از پیشرفت های علمی و عملی برخوردار باشد؛ این آرزوی هر جوانی است.
برای این، دو راه در پیش است: یک راه حل واقعی، یک راه حل کاذب و بدلی.
راه واقعی چیست؟ این است که جوان ایرانی تصمیم بگیرد در زمین خود، بذر خود را بپاشد؛ از اندوخته و ثروت فرهنگی خود استفاده کند؛ اراده ی خودش را به کار بگیرد؛ برای شخصیت و استقلال خود ارزش قایل شود؛ جامعه ی عاریت نخواهد و دنبال تقلید و عاریه گیری الگوهای بیگانه نباشد.
… راه کاذب چیست؟ راه حل کاذب این است که یک ملت به تغییر ظاهری دل خوش کند و از حرکت عمیق

روبرگرداند. یک وقت می بیند آدمی هست که نه معلوماتی دارد، نه سوادی دارد؛ نه تجربه ایی نشان داده؛ نه اراده ایی دارد؛ نه کاری از او بر می آید؛ لباس و آرایش و شکل خودش را شبیه فلان هنر پیشه یا فلان جوان غربی کرده است، این راه حل کاذب است. آیا شما با این کار متمدن شدید و تحول پیدا کردید؟

همه ی جوانان را به قدردانی از فرصت بی نظیر جوانی و حفظ پاکدامنی و عفت وتلاش و کار در این دوران بی نظیر و درخشان عمر آدمی توصیه می نمایم.

جوانان در محیط خودشان، امر به معروف و نهی از منکر کنند. چرا این واجب -امر به معروف و امر به کار خوب- در جامعه ی اسلامی هنوز اقامه نشده است؟
نگویید به من چه؛ او هم نمی تواند بگوید به تو چه؛ اگر هم گفت، شما اعتنا نکنید.
بعضی ها خیال می کنند تا منکری دیده شد باید با مشت به سراغش بروند! نه، ما سلاحی داریم که از مشت کارگرتر است. آن چیست؟
زبان از مشت خیلی کارگرتر و نافذتر و مؤثرتر است، مشت کری نمی کند.
… حرف بزنید، بگویید، یک کلمه بیشتر هم نمی خواهد؛ لازم نیست یک سخنرانی بکنید. کسی که می بینید خلافی را مرتکب می شود -دروغ، تهمت، کینه توزی نسبت به برادر مؤمن، بی اعتنائی به محرمات دین، بی اعتنایی به مقدسات، اهانت پذیرفته های ایمانی مردم، پوشش نامناسب، حرکت زشت- یک کلمه ی آسان بیشتر نمی خواهد؛ بگویید این کار شما خلاف است. لازم نیست که با خشم همراه باشد. شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید. امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنید؛ نگذارید در جوامع جوان -چه در مدرسه ها و چه در دانشگاهها- کار به فساد بکشد این مراکز برای دشمن هدف است.
آینده ی این انقلاب ، نظام و این کشور به برکت اسلام، یک آینده ی بسیار روشن و درخشانی است. کسانی که باید این آینه را شکل بدهند، عمدتا شما جوانها هستید. اولا ایمان اسلامی را با عمل در خودتان تعمیق کنید، که این اساس کار است.
ایمان هم یک چیز کتابی و ذهنی نیست، در عمل، ایمان تقویت پیدا می کند. انسان، خدا را در میدان مجاهدت برای خدا بهتر می بیند. این مجاهدت هم سنگرهای مختلفی دارد، سنگر علم و سازندگی هم از آن جمله است.
با تقوا، با تضرع پیش خدای متعال، با انجام عبادات و با اجتناب از محرمات ایمان را تقویت کنید.

امروز تلاش تبلیغی و گسترده ای از سوی دشمنان ایران و اسلام به کار می رود تا مایه ی اصلی استقلال و سربلندی و پیشرفت کشور را که همان ایمان و تعهد به اصول انقلاب است از ذهن و عمل جوانان بزدایند.
همه در جهان دانسته اند که شکست تاریخی جبهه ی استکبار در مقابل انقلاب اسلامی بیش از همه، از ایمان صادقانه ی جوانان، نشأت گرفته است و دشمن با هزار زبان و هزار وسیله، به تهاجم بر این سنگر استوار دست زده است.

جوانان، چون پرچمدار، بدنه و عقبه ی نظام هستند، باید همیشه در صحنه باشند. تربیت شوند آموزش ببینند و مبارزه کنند.
علمی و عملی دانش بیندوزند به تخصصهای مختلف دست پیدا کنند تا کشورمان بی نیاز شود، مستقل بماند، وابسته نباشد، خود کفا شود، جوانان آینده سازان این دیارند امیدوار و پرتلاش باید به آنها اعتماد کرد، اعتقاد داشت و هدایت کرد. جوان مؤمن و معتقد و مخلص هیچ چیزی نمی خواهد جیز میدانی برای مجاهدت و مبارزه در راه خدا و سازندگی.
جوانان را باید در صحنه نگه داشت، روحیه ی بسیجی شان باید حفظ شود. مسأله ی مهم در امر سازندگی و بازسازی کشور، سپردن کارها بدست جوانان است.
اگر جوانان به سلاح علم و ایمان مجهز نشوند، نخواهند توانست بار سنگین اداره ی کشور را به دوش بگیرند.

آنچه که ما امروز ازجوانان انتظار داریم؛ عینا همان چیزی است که درروز اول انقلاب و قبل از انقلاب از جوانان انتظارداشتیم. ما از جوان می خواهیم که در عین پاکی و پارسایی و دین داری، با نشاط باشد، پرشور باشد، اهل ابتکار باشد، خلاق باشد، کار کند و از تنبلی بپرهیزند، تقوا را برای خودش شعار قار بدهد، واقعا دنبال تقوا باشد.

ما جوانان دشتستان می خواهیم با برگزاری این همایش انشاالله سخنان مقام عظمای ولایت را جامه عمل بپوشانیم ، انشاالله جوانان با حضور باشکوه خود در این مراسم مشوق ما در ادامه مسیر خواهند بود .یاحق

تصاویر اختصاصی عکاس عرفان فروزان کمالی و مصاحبه سید محمد محمد مهدی امیری

در ابتدا  مصاحبه خود را  با دبیر مجمع انقلابی و ولایتمدار مهتدی پور شروع نمودیم  . شما به عنوان دبیر این مجموعه برای ما مشخص نمائید که کار این مجمع چیست و از چه سالی آغاز به کار به نموده است .

مجمع انقلابیون ولایت مدار شهرستان علاوه بر پیشکسوتان در دو بخش برادران و خواهران انقلابی و ولایتمدار شهرستان را ساماندهی و فعال نموده است و در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز نموده است  و در ادامه فرمودنند ، این جوانان دشتستان همواره در همه عرصه های انقلاب بسیار زیبا درخشیده اند و ددر ایام دفاع مقدس بسیار نقش افرین بوده اند . در آغاز پنچمین سال دهه  انقلاب جوانان شهرستان همچنان با روحیه انقلابی و بصیرت کامل آماده اجرای تمام فرامین ولی امر حضرت امام خامنه ای بوده اند . انشالله

و در ادامه این گزارش و پرسجوهای به عمل آمده مشخص شد که سخنگوی گردهمایی جوانان انقلابی برازجان عباس اسدی است بردار شهید اسدی است . پس به سراخ او رفتیم و دست به قلم برداشتیم و سخنان او را در مورد این گردهمایی مکتبوب نمودیم

                                                                                                                        بسمه تعالی
“یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ” (سوره مبارکه محمد ص)
انقلاب اسلامی ایران در حالی وارد چهلمین سالروز پیروزی خود می‌شود که آوازه آن جهانی گشته و امروز کسی در دنیا نیست که با نام انقلاب اسلامی آشنا نباشد. شاید در بهمن ۵۷ کمتر کسی باور می‌کرد که این انقلاب مردمی تبدیل به قدرتی جهانی شود.
تئوری حکومت اسلامی، همه واژه های تاثیرگذار جهان را به حاشیه برد و خود به تنهایی میدان دار عرصه نامداری گشت.
امپریالیسم جهانی با همه دستگاه های تبلیغاتی خود نتوانست مانع رسیدن ندای اسلام ناب به قلب های آزاده جهان شود و امروز ایران اسلامی در چهلمین بهار خود، به اعتراف دشمنانش یکی از ۸ قدرت برتر نظامی جهان است.
مدیریت جهادی و روحیه ایثار و مقاومت رمز پیروزی و پیشرفت کشور است که خمینی کبیر (ره) آن را بر پیکره انقلاب دمید تا همگان گوشه ای از تجلی حکومت عدل علوی را به خود ببینند.


در این میان اما به رسم تاریخ، خناسان و بدخواهان بیکار ننشستند و در داخل و خارج این مرز و بوم هر روز فتنه ای جدید به راه انداختند و هنوز امید آن دارند تا با مایوس کردن ملت، زوال این شجره طیبه را ببینند.
دشمنان اسلام ناب، به سرکردگی شیطان بزرگ در هر برهه از تاریخ این حکومت الهی تلاش کردند تا با همکاری خودباختگان داخلی چهره ای زشت از حکومت دینی به جهانیان عرضه نمایند. ایجاد گروه های تندرو مانند القاعده و داعش و به راه انداختن جنگ های نیابتی در اطراف میهن اسلامی، ترور و تحریم های ظالمانه همه و همه برای ساقط کردن نظامی است که شعارش هیهات منا الذله است. آری مردمی که زیر بار ذلت نمی‌روند مورد غضب شیاطین هستند.
در سالهای اخیر و در پی مذاکراتی که به برجام انجامید، استکبار جهانی بار دیگر چهره عهدشکن خود را برای مردم ایران اسلامی نمایان ساخت تا عده ای معدود که خیال باطل داشتند آگاهتر شوند.


۴۰ سال مبارزه به ما آموخت که تنها راه نجات و عزت در گرو تقویت مدیریت جهادی، جبهه مقاومت و جهاد است و امروز جهاد اکبر وظیفه ای‌ است همگانی برای حفظ دستاوردها و آرمانهای انقلاب اسلامی. مشکلات اقتصادی و شرایط دشوار پیش آمده امروز نتیجه دور شدن از شعارهای اصیل انقلاب است و چقدر قابل تحسین هستند ملتی که هنوز پای انقلاب خود مردانه ایستاده اند و با همه مشکلات از آن صیانت و حراست می‌کنند. مسئولان کشور نیز باید در این برهه حساس با اتکا به توان داخلی همت و تلاش خود را برای از بین بردن مشکلات به کار ببندند که این مردم لایق بهترین ها هستند.


در سالروز جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، گرامی می‌داریم یاد و نام امام راحل (ره) و یاران شهیدش را و درود بیکران هدیه می‌کنیم به روح بلند آن مردان راستین و یاران آخرالزمانی امام عصر روحی له الفداء. این ایام مبارک را بهانه ای قرار داده تا با همایش بزرگ جوانان انقلابی ، ضمن پافشاری کردن بر ادامه مبانی فکری امام راحل در مسیر مطالبه گری گام برداشته و مطالبه رفع مشکلات جوانان و توجه به آنها و بکارگیری و مشاوره از جوانان مومن و با تخصص و انقلابی را در امور بنمائیم تا با این وسیله با قائد و امام خود، خامنه ای عزیز تجدید بیعت نموده و عرضه بداریم که جانا “هستیم بر آن عهد که بستیم.بهمن ماه ۱۳۹۷

و اما در مرحله سوم این گزارش به سراغ یک جوان دشتستانی رفتیم و در ابتدای سخن از او خواستیم خود را معرفی نماید و بفرمائید که ایا از

وجود  برنامه گرد همایی جوانان انقلابی که قرار است در برزجان برگزار شود خبر دارید و آیا در این برنامه شرکت می فرمائید . بنده صادق کشاورز  هستم  از این برنامه اطلاع دارم که قرار است در ۲۰ بهمن ساعت ۱۵ در کانون امام خمینی برگزار شود شرکت می کنم و به خود لازم می دارم که به عنوان یک جوان برازجانی در این محفل حضور فعال داشته باشم .

در مرحله چهارم این گزارش به سراغ یک جوان دیگر از دشتستان رفتیم و از ایشان هم خواستیم که در ابتدا خود را معرفی نماید و بگوید که چه

هدفی می تواند داشته باشد که در این گردهمایی شرکت نماید . نیما حسین پور هستم و هدف خود را از شرکت در این گردهمایی وحدت بین جوانان انقلابی می دانم و از دوستان همسن و سال خودم   خواهشمندم در این محفلها  حضور پررنگ داشته باشند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.