×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
سردار واعضی : ‌صلح و سازش ۹۲درصد از پرونده های ارجاع شده به کلانتری ها

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: ۴۵ میلیارد تومان زمین خواری و۶۲۳میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان انجام شده است و همچنین ۹۲درصد از پرونده هایی که به کلانتری ها ارجاع شده است منجر به صلح و سازش بین طرفین شده است.

 سردار خلیل واعظی در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر به تشریح فعالیت های صورت گرفته در  ۱۰ ماه اخیر پرداخت و گفت: بر اساس آمار استان بوشهر جزو برترین های کشور در بحث رضایتمندی عمومی است و رتبه برتر کشور را دارا می باشد .

فرماندهی انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: امسال ۱ کلانتری در شهرستان های جنوبی افتتاح شده است و بزودی ۱ کلانتری در عالیشهر و دشتستان نیز افتتاح خواهد شد.

وی  موقعیت امنیتی استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: نرخ وقوع سرقت بر اساس هر ۱۰۰هزار نفر در کشور۱۱۰۶ فقره سرقت می باشد که در استان بوشهر این نرخ ۷۱۰ می باشد.

واعظی افزود: نرخ وقوع  سرقت به عنف به ازای هر۱۰۰هزار نفر در کشور ۲۲/۳ درصد و در استان ۱۰/۹ می باشد.

وی با بیان اینکه نرخ وقوع قتل در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور۱/۹ و در استان۱/۷ می باشد افزود: به زای هر ۱۰۰ هزار نفر نرخ نزاع در کشور۷۶۲ و در استان ۳۸۱، نرخ تصادفات در کشور۹۳۲و در استان ۴۵۶، نرخ کشفیات مواد مخدر۷۳۱ و در استان ۷۳۶، نرخ جرائم مالی در کشور ۲۹۵ و در استان ۳۳۲، نرخ وقوع جرح در کشور ۲۹ و در استان ۳۵می باشد.

فرماندهی انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: در استان ۶۶ فقره زمین خواری انجام شده است که ارزش زمین هایی که از دست زمین خواران خارج شده است ۴۵ میلیارد تومان بوده و همچنین  در استان ۶۲۳میلیارد تومان فرار مالیاتی انجام شده است.

سردار واعظی اضافه کرد: در بحث کشفیات مواد مخدر ۸تن و ۶۱۴ کیلو گرم کشفیات داشته ایم که نسبت به سال گذشته کاهش داشته که عموما به خاطر عملیات های مشترک که با همکاری دریابانی و واجا انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه ۳۰درصد از تصادفات منجر به فوت کاهش یافته است؛ افزود: در سال گذشته ۶۶ فقره تصادفات فوتی داشته ایم  و تصادفات درون شهری نیز ۸درصد کاهش داشته است.

سردار واعظی با بیان اینکه در فضای مجازی جرائم نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد افزایش داشته و ۷۴درصداز این جرائم نیز کشف شده است، بیان کرد: بیشترین جرائم فضای مجازی کلاهبرداری اینترنتی و برداشت اینترنتی غیر مجاز می باشد که بیشترین جرائم را تشکیل می دهد.

فرماندهی انتظامی استان بوشهربا اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  به تشریح دستاوردهای پلیس بعد از انقلاب پرداخت و گفت: هم اکنون سهم مشارکت مردمی در ماموریت های پلیس قابل قیاس با قبل از انقلاب نبوده و بوجود آمدن مشاوره های مددکاری، ۱۹۷، پیگیری پرونده های کیفری، ایجاد دانشگاه امین و پژوهشگاه های علمی نیروی انتظامی که از پژوهشگاه های برتر کشور است بخشی از دستاوردهای پلیس بعد از انقلاب می باشد.

وی به صلح و سازش در پرونده های تشکیل شده اشاره کرد و گفت: ۹۲درصد از پرونده هایی که به دوایر مشاوره در کلانتری ها ارجاع شده است منجر به صلح و سازش بین طرفین شده و عموما نشات گرفته از اختلافات خانوادگی بوده است که در این راستا ۴۳۰ جلسه و ۸۰مورد نمایشگاه پیشگیری از وقوع جرم نیز برگزار شده است.

سردار واعظی خاطر نشان کرد: ۹۰درصد مصرف و کشفیات مواد مخدر در استان را تریاک تشکیل داده و هروئین و شیشه نیز در رتبه های بعدی قرار دارد و هم اکنون سن مصرف مواد مخدر در استان از ۱۰ الی ۲۵ سال می باشد.چغادک نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.