×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتظار چندماهه بوشهری‌ها برای دریافت کارت ملی هوشمند

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : برخی از هم استانی ها از تاخیر چندماهه درخصوص دریافت کارت ملی هوشمند گلایه مند هستند.

برخی هم استانی ها از تاخیر چندماهه درخصوص دریافت  کارت ملی هوشمند گلایه مند هستند.

پیش از این مسئولان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه بدنه کارت های ملی هوشمند وارداتی می باشد، گفته بودند: در پی تحریم ها، برای واردات بدنه کارت ها مشکل ایجاد شده و منجر به تاخیر در صدور کارت های هوشمند گردیده است.

همچنین طی ماههای گذشته وعده داده شده بود که تولید بدنه داخلی کارت ملی هوشمند برای جبران این مشکل اجرایی تا سریع تر به تقاضاها پاسخ شود.

این در شرایطی می باشد که ثبت احوال کشور بر دریافت کارت ملی هوشمند تا پایان امسال تاکید دارد و گفته اند که از سال آینده کارت های قدیمی فاقد اعتبار خواهند بود، اما با وضعیتی که پیش آمده؛ عملا این برنامه با چالش جدی مواجه است.

دو پیام ارسالی خوانندگان «خلیج فارس» بهانه ای برای پیگیری تاخیر در دریافت کارت های ملی هوشمند شد.

دو گلایه از تاخیر چندماهه در کارت ملی هوشمند

یکی از خوانندگان از شهر بوشهر نوشته: «۷ ماه از تکمیل مدارک می گذرد ولی هنوز کارت ملی هوشمند بدستم نرسیده. دولتی که نمیتونه یک کارت ملی درست کنه چرا اعلام میکنه بیایید عوض کنید و پول از مردم میگیره؟ هر جا میرم، گیر میدن کارت ملی ات کجاست؟»

مخاطبی هم از برازجان پیام داده: «اینجانب ۲۵ خرداد امسال تقاضای کارت ملی هوشمند داده و مدارک را تکمیل کردم، اما هنوز خبری از دریافت کارت ملی جدید نیست.به اداره پست هم سر زده ام گفتند که از کارت ملی قبلی خودتون استفاده کنید چون زمان تحویل کارت ملی هوشمند مشخص نیست و با پیامک به شما اطلاع داده می شود.»

خط تولید داخلی فعال شد و کارت ها بزودی می رسد

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تایید گلایه ها پیرامون تاخیر چندماهه در صدور کارت های ملی هوشمند گفت: همانطور که قبلا اطلاع رسانی شده بود، به دلیل تحریم ها، واردات بدنه کارت های ملی دچار مشکل شد و عملا حل آن از اختیار و توان ما خارج گردید، ولی به سهم خود از هم استانی هایی که معطل شده اند عذرخواهی می کنم.

اسکندر پاسالار افزود: طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، از هفته گذشته خط تولید داخلی بدنه کارت ملی هوشمند فعال گردیده و قول داده اند بسیاری از کارت هایی که در نوبت صدور می باشند، تا قبل از پایان سال به استان ها ارسال گردد.

وی افزود: تحویل کارت ملی قدیمی در زمان تکمیل مدارک کارت هوشمند اجباری نبوده، اما اگر فردی آن را مفقود کرده یا تحویل داده، می تواند با مراجعه به ثبت احوال، تاییدیه کتبی شماره ملی خود را دریافت نماید تا برای مراجعات اداری مورد استفاده باشد و با رسیدن کارت ملی هوشمند، این مشکل رفع شود.

به گفته پاسالار، ۷۳ درصد هم استانی ها کارت ملی هوشمند گرفته یا برای دریافت آن نام نویسی کرده اند و تقاضا می شود سایرین نیز به دفاتر پیشخوان مراجعه و مراحل دریافت این کارت را تکمیل کنند، چرا که از سال آینده ملاک دولت جهت خدمات دهی، کارت های هوشمند است و تاکنون ابلاغیه یا تصمیمی خلاف این برنامه در دستور کار نیست. خلیج فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.